VozidláAutobusy › SOR EBN 11Čiastočne nízkopodlažný elektrobus SOR EBN 8 predstavuje najmenší elektrický autobus českého výrobcu SOR Libchavy. Modelový rad elektrobusov SOR EBN s batériami umiestnenými v zadnej časti vychádzajúci z tzv. low-entry autobusov SOR radu BN bol predstavený v roku 2010 modelom EBN 10,5, ku ktorému v roku 2012 pribudla 8-metrová verzia EBN 8. V roku 2013 bol predstavený inovovaný dizajn elektrobusov radu EBN, v ktorom následne prišli na trh elektrobusy v dĺžkach 8, 9,5 a 11 metrov.

Prvých deväť kusov z celkovo 30-kusovej dodávky bolo postupne dodaných v mesiacoch marec až máj 2016. Ďalších 9 kusov bolo dodaných na prelome rokov 2017 a 2018.


SOR EBN 11 #6906

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. SOR EBN 11 6901 – 6909 2016 2016 9
2. SOR EBN 11 6910 – 6918 2017 2018 9
Spolu: 2016 – 2017   18

Technické parametre

Dĺžka:11100 mm
Šírka:2525 mm
Výška:2920 mm
Výška podlahy:360 mm (1. - 2. dvere)
800 mm (od 2. dverí dozadu)
325 mm (výška podlahy v priestore dverí)
Rázvor:6320 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:29 + 1
Počet miest na státie:63
Celkový počet miest:92 + 1
Pohotovostná hmotnosť:10000 kg
Celková hmotnosť:16500 kg
Elektrická výzbroj:Cegelec
Motor:Pragoimex TAM 1052 C6A (400 V)
asynchrónny, šesťpólový, kvapalinou chladený
Výkon motora:120 kW
Krútiaci moment motora:835 Nm
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Riadenie:RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia
Nápravy:predná: SOR BN 004, lichobežníková, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA G 150, tuhá, hnacia
Pneumatiky:285/70 R 19,5
Klimatizácia:SOR HVAC
Chladiaci výkon klimatizácie:2 x 10 kW

Opis

Skelet dvojnápravového elektrobusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi. Trakčné Li-ion akumulátory schopné uložiť energiu 172 kWh, trakčný menič a asynchrónny elektromotor osadili v zadnej časti vozidla, čo si z hľadiska hmotnosti vyžiadalo skrátenie previsu vozidla za zadnou nápravou oproti bežným autobusom. Na zadnom čele osadili dvojkrídlové dvere pre prístup k akumulátorom, trakčnému motoru a elektrickej výzbroji. Pre nabíjanie akumulátorov vybavili vozidlo zásuvkami pre káblové nabíjanie (pomalé aj rýchle) prístupnými cez poklop v bočnici. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných dverí (predné jednokrídlové, druhé a tretie dvojkrídlové) s elektropneumatickým ovládaním a dopytovým otváraním.

V interiéri pre cestujúcich osadili plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Väčšinu sedadiel osadili na vyvýšených schodíkoch okrem trojice pozdĺžnych sedadiel medzi 2. a 3. dverami. Pre zvýšenie kapacity sediacich cestujúcich umiestnili v priestore pre vozíky sklápacie sedadlá - dvojicu priečnych sklápacích sedadiel a štvoricu pozdĺžnych sklápacích sedadiel. Podlahu a časť bočníc pokryli protišmykovou krytinou. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám.

Osvetlenie interiéru zabezpečili stropnými svietidlami s LED trubicami. Vetranie interiéru vyriešili uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien, dvojicou strešných okien a dvojicou stropných ventilátorov. Vykurovanie autobusu zabezpečili pre zvýšenie dojazdu nezávislým naftovým vykurovaním. Tepelnú pohodu v interiéri v letnom období zabezpečili úspornou strešnou klimatizačnou jednotkou, ktorá umožňuje aj nútenú výmenu vzduchu vo vozidle.

Interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamovým zariadením poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle i okolo neho. Vozidlá vybavili optickým informačným systémom Bustec s vonkajšími LED displejmi a vnútorným TFT LCD displejom. Vozidlá dodali v modro-bielo-žltom nátere (resp. polepe).

Prevádzka

Vozidlá prvej série boli do premávky zaradené na prelome júna a júla 2016 na delené služby liniek 18 a 20L - dvojica vozidiel na jednu službu (teda vodiči odrobili rannú časť delenej služby na jednom vozidle a popoludňajšiu časť služby už na druhom vozidle).

Katalóg vozidiel

6901 6902 6903 6904 6905 6906 6907 6908 6909
6910 6911 6912 6913 6914 6915 6916 6917 6918

  • Počet nevyradených vozidiel: 18 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

6918nevyradené vozidlo

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

LUKYmhd19.1.2018 10:30 #1 Re:
Videl som uz tie dalsie v premavke tak uz by nemali byt zafarbene na zlto ako odstavene či?