VozidláElektričky › Pragoimex VarioLFPo dlhých osemnástich rokoch pribudla v Košiciach nová električka - čiastočne nízkopodlažná električka Vario LFR.S českého výrobcu Pragoimex. Vozidlo predstavuje faceliftovanú predĺženú verziu známych električiek T3 so zníženou strednou časťou.


Pragoimex VarioLFR.S #701

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Pragoimex VarioLFR.S 701 2011 2011 1
Spolu: 2011   1

Technické parametre

Dĺžka:15100 mm
Dĺžka so spriahadlami:16200 mm
Šírka:2470 mm
Výška:3185 mm
Výška podlahy:860 mm
350 mm (nízkopodlažná časť)
Rázvor:7500 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:22 + 1 (z toho 2 sklopné sedadlá)
Počet miest na státie:76 (4 os./m²)
151 (8 os./m²)
Celkový počet miest:98 + 1 (4 os./m²)
173 + 1 (8 os./m²)
Pohotovostná hmotnosť:21200 kg (± 5%)
Celková hmotnosť:33170 kg (± 3%)
Elektrická výzbroj:Škoda, mikroprocesorom riadená IGBT výzbroj s asynchrónnym prenosom výkonu a rekuperáciou
Motor:Pragoimex TAM 1004C/R, 4-pólový asynchrónny
Výkon motora:90 kW
Počet motorov:4
Celkový výkon:360 kW
Maximálna rýchlosť:65 km/h (obmedzovač rýchlosti)

Opis

Hrubá stavba karosérie VarCB3LF je zvarovaná, ľahkej oceľovej konštrukcie s antikoróznou úpravou a s laminátovými čelami. Tie sú ku karosérii prichytené pružným lepiacim tmelom. Pre pojazd vozidla sú použité dva hnacie plne otočné trakčné podvozky Komfort s primárnym a sekundárnym vypružením. Každý podvozok má dva asynchrónne motory o výkone 180 kW. Na hriadeľoch motorov je umiestnená elektromechanická kotúčová brzda. Zber prúdu je zabezpečený polpantografom Stemman Fb 800.

Električka Pragoimex Vario LF je moderného dizajnu „Pelikán“. Všetky okná na karosérii sú lepené. Všetky bočné okná okrem jedného, za ktorým sa nachádza bočný displej BUSE, majú posuvné časti k vetraniu. K vstupu do vozidla slúžia 3 štvordielne skladacie dvere. Interiér vozidla je vybavený protišmykovou podlahou, pevnými sedadlami Vogelsitze Pino a 2 skladacími sedadlami Vogelsitze rady 600 s textilnými poťahmi s motívom Košíc. Všetky pevné sedadlá sú v usporiadaní 1 + 1. V nízkopodlažnej časti, ktorá tvorí 36% z celkovej plochy podlahy električky, sa nachádzajú 2 miesta určené pre vozík alebo kočiar. Priestor vodiča od priestoru pre cestujúcich delí celokovová kabína s posuvnými dverami a veľkým prístrojovým panelom. Pohodlie vodiča v horúcich letných dňoch zabezpečuje klimatizačná jednotka Trav-l-cool umiestnená na streche nad kabínou vodiča.

Vozidlo bolo dodané už v novom korporátnom nátere a s nainštalovaným informačným a odbavovacím systémom EM-TEST a vonkajšími displejmi BUSE.

Prevádzka

Po zaradení bolo možné „Veroniku“ stretnúť hlavne na linkách 2 4 a R1, počas víkendov aj na linke 7.

Katalóg vozidiel

701

  • Počet nevyradených vozidiel: 1 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Rudyke90222.12.2015 18:56 #11 Re:
Reakcia na #10 od tbus:
No neviem, dlžkovo je to niekde ako "trojička" ... a tie jazdili v 80 tich rokoch "jedna radosť a všade" Samozrejme nebolo by to prvý krát ani posledný krát čo voz zastane mimo ostrovčeka, respektívne sa vystupuje na uroveň kolajiska (je to aj teraz na stanici, v tych "výrezoch", cestujuci ktorý nemá dlhé nohy jednoducho na ostrovček nevystúpi ) ? ale viem to je iný prípad, ty si myslel na dĺžku ostrovčeka... No toto podľa mna problém byť nemôže..

No a ešte jeden "postreh "

www.facebook.com/kosice.estranky/photos/a.899878506737708.1073741827.276714062387492/996638387061719/?type=3&comment_id=996652263726998&reply_comment_id=996655727059985¬if_t=photo_reply

Neviem či sa to zverejní ,, no napíšem o čo ide - to že su tie displeje na zastávkach umiestnene nevhodne - to je chyba projektanta aj toho kto taký projekt schválil u nás... No ale že bude "aktualne" ukazovať displej pri AUPARKU spoj ktorý do minúty má prísť, pričom už odišiel a je na dalšej zastávke - a že jeden spoj ukáže 2x len preto že suprava má 2 vozne ?? To zase svedčí o úrovne nášho DP, takto "aktualne" informovať cestujucich (alebo si z nich robiť dobrý deň ?!) Len čakám zase že kto tu napíše že takto je to správne a ináč sa to nedá ... Ešte dobre že už nejazdia u nás "trojičky"

? ?
tbus22.12.2015 18:25 #10 Re:
Reakcia na #8 od Rudyke902:
"technicky" by mohol byť problém na niektorých zastávkach, kde by takáto súprava prečnievala cez ostrovček, osobne mám pocit že napr. Krajský súd je tak akurát na jednu súpravu, ale neviem možno sa mýlim
KosickyTiger22.12.2015 13:05 #9 Re:
Reakcia na #7 od afeno:
Aha...?
Rudyke90222.12.2015 12:13 #8 Re:
Reakcia na #4 od KosickyTiger:
To iste napadlo aj mňa, aj tu niekde boli fotky raz z CZ taku variantu niekde používaju - solo Vario + LF2 .. myslím že kapacitne by to nebol "prepych" a určite by sa to dalo využiť na najvyťaženejších spojov napr. L9 alebo 6 .. Určite "technicky" problém v tom nieje ... Ak súpravy 2x LF2+ asi na tratiach na linkách neuvidíme (mimo poruchy), súprava 701 + nejaké plusko by mohla nájsť svoje uplatnenie. A kedže plusiek je dosť, mohli by ostať spojene aj "natrvalo" (a zaradiť ju do služieb kde je potreba vyšej kapacity - tak ako KT8 či 2xT6) ... len taka uvaha,,
afeno22.12.2015 11:24 #7 Re:
Reakcia na #6 od KosickyTiger:
ani ne 😃 dnes na R1 je 701, a na L2 612, 619 ?
KosickyTiger21.12.2015 17:43 #6 Re:
Reakcia na #5 od tbus:
Skôr si myslím, že ich tu máme prebytok ?
tbus21.12.2015 17:08 #5 Re:
Reakcia na #4 od KosickyTiger:
v prípade nedostatku LF2 sa môže objaviť napr. na linke 2
KosickyTiger21.12.2015 16:22 #4 Re:
Keďže po výlukách nepremávajú sólo vozy ani na jednej linke, čo bude so 701?
Nedalo by sa spojiť s LF2+?
Károj19.10.2014 22:42 #3 Re:
Reakcia na #2 od KosickyTiger:
LF2+ majú skladacie spriahadlá..
KosickyTiger19.10.2014 22:19 #2 Re:
Prečo vlastne #701 nemá kryt pred spriahadlami, ako #801,... ?
Či #701 je tak ,, stavaná " ?
KosickyTiger19.5.2014 16:47 #1 Re:
Vráti sa do leta do prevádzky ?