Rámcové zmluvy na nové CNG autobusy podpísané

DPMK ukončil verejnú súťaž na dodávateľa nových plynových autobusov.

Dopravný podnik mesta Košice začiatkom septembra podpísal rámcové zmluvy s víťazom súťaže na dodávku nových autobusov s pohonom na stlačený zemný plyn. Verejnú súťaž vyhral český SOR Libchavy, rámcové zmluvy mu umožnia v priebehu dvoch rokov do Košíc dodať 15 sólo autobusov SOR NSG 12 a 15 kĺbových autobusov SOR NSG 18. Financovanie nákupu autobusov bude zabezpečené z väčšej časti (92 %) prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z eurofondov v rámci Programu Slovensko. Žiadosť o poskytnutie NFP už bola podniku schválená, zmluva o poskytnutí NFP zatiaľ nebola zverejnená.

Aktualizácia: Zmluva o poskytnutí NFP vo výške 11 744 678 € bola podpísaná na konci septembra 2025.

V prípade 12-metrových autobusov je vysúťažená cena jedného autobusu na úrovni 315 000 € bez DPH. Za jeden kĺbový autobus dopravný podnik zaplatí 431 500 € bez DPH. Uvedené ceny sú vrátane informačného a tarifného systému. Dodanie autobusov má byť najneskôr do 18 mesiacov od podpísania čiastkových kúpných zmlúv, ak sa strany nedohodnú na kratšej lehote dodania.

Požadované vybavenie autobusov je podobné ako pri vozidlách rovnakých typov dodaných v roku 2023, s niektorými novými požiadavkami, ktoré už boli uplatnené pri obstarávaní kĺbových elektrobusov v minulom roku, ako sú napr. väčšia kabína vodiča až po prvé krídlo predných dverí, svetelná clona v nástupnom priestore (zelená pri otvorených dverách, červená pri zatváraní dverí), ochranná fólia proti vandalizmu na vnútornej strane bočných okien a koženkový poťah sedadiel.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #24:
ciže nove busy najskor na prelome rokov 2026/2027?
Reakcia na: Drew5 #23:
Chcel som tým povedať, že ten problém s displejmi (či skôr s ich ovládacím softvérom) by bol s akýmkoľvek vozidlom inej značky, ak by malo tie isté displeje.

To nič nehovorí o poruchovosti iných vecí, ktoré súvisia priamo s tým, ako bolo vozidlo vyrobené, je však pochopiteľné, že 3 atypické kusy oproti zvyšku vozidlového parku budú stáť pre opravy dlhšie, lebo držať veľké množstvo všetkých možných ND na tie vozidlá pri ich množstve nedáva úplne ekonomický zmysel. Dúfam, že s ďalšími NSG na prelome 2026 a 2027 by sa situácia mohla zlepšiť.
Reakcia na: Dispecer #22:
Kolko z tych ostatnych poruch by mali aj Mercedesy? Recnicka otazka.
Reakcia na: Drew5 #20:
Tento problém by bol aj s Meďákom v plnej výbave... 😉
Reakcia na: Dispecer #19:
Škoda, biela farba je podľa mňa oveľa menej viditeľná ako oranžová alebo dokonca zelená.
Reakcia na: Dispecer #19:
S cim tie haraburdy nemaju problemy?
Reakcia na: jayimhd #12:
Majú full RGB displeje, len sú tam nejaké drobné problémy, preto sa zatiaľ farebnosť nevyužíva v praxi.
Reakcia na: Drew5 #17:
Asi pôjde o minimálne šírky dverí umožňujúcich nástup/výstup (a evakuáciu) cestujúcich. Ak sa to rozdelí na dve časti, už to môže byť pod nejaké limity.
Reakcia na: Yogi616 #16:
Co myslis legislativou? Na vyclenenie prednych dveri len pre vodica?
Reakcia na: Drew5 #15:
A chce vôbec dopravca prevádzkovať vozidlo s tak úzkym prechodom?
Plus neviem, čo o tomto hovorí legislatíva.
Reakcia na: tbus #14:
Viem, ze Tedom mal klasicke siroke predne dvere. Ale laicka otazka. Co ma ku tomu vyrobca co hovorit, ci zakaznik chce predne dvere len pre vodica. Pokial by tym nedoslo ku zasahu do konstrukcie vozidla.
Reakcia na: Drew5 #10:
Tedom mal predne dvere klasicke siroke, pokojne sa dala rozdelit polovica pre kabinu a polovica pre cestujucich, SOR ma predne dvere o tretinu uzsie pri rozdeleni by na priechod ostalo ledva 40 cm. A zjavne nechat cele dvere oddelene len pre vodica nechce vyrobca dovolit.
Reakcia na: jayimhd #12:
Pokial viem, mali by byt farebne.
Bola biela farba zámerne zvolená pre exteriérové displeje BS 310 v predchádzajúcej objednávke? Dúfam, že tentoraz sa objednala typickejšia oranžová farba.
Reakcia na: Drew5 #10:
To by bolo to najhorsie co by mohli spravit,najnovsi voz dat na taku linku,tam bol jeden bus hodny tej linky a to bol #5001 no len skoda ze uz trz na tu linku treba dat voz z pancierovou kabinou pre vodica.
Reakcia na: Iv #9:
Na Tedom dovolil? Ale ktovie, mozno v tom pripade fakt pojde novy na L11.
Reakcia na: Drew5 #8:
Vraj na sorku nedovolí výrobca.
Reakcia na: Iv #7:
Kvôli konštrukcii zásteny? Alebo nejakému predpisu?
Reakcia na: Drew5 #6:
Že ju nemôžu domontovať...
Je nejaky odborny dovod, preco na L11 nemoze byt preradeny nejaky 57XX po domontovani zasteny kabiny?