Košice pripravujú nový Plán dopravnej obslužnosti

Odpoveď na budúcu podobu verejnej osobnej dopravy na území mesta dá nový Plán dopravnej obslužnosti.

Mesto Košice hľadá zhotoviteľa strategického dokumentu Plán dopravnej obslužnosti (PDO) na roky 2026 - 2036 pre záujmové územie mesta Košice. Dokument je východiskovým podkladom pre uzatváranie zmlúv o dopravných výkonoch vo verejnom záujme medzi objednávateľom a dopravcom.

PDO má obsahovať analytickú časť, popisujúcu aktuálny stav a problémy verejnej osobnej dopravy v Košiciach a prognózu budúceho vývoja, a návrhovú časť, ktorá bude popisovať riešenia cieľového stavu verejnej dopravy. Návrh riešenia bude zohľadňovať plánovanú integráciu jednotlivých druhov dopravy do jedného integrovaného dopravného systému.

Cieľom PDO bude stanovenie štandardov dopravnej obslužnosti, návrh linkového vedenia a prestupných uzlov, ako aj zhodnotenie finančného dopadu navrhnutých riešení na objednávateľa dopravy. Obsahovať bude aj postupnosť krokov, ktoré bude potrebné vykonať na dosiahnutie cieľového riešenia. Detailné informácie o požiadavkách na PDO je možné nájsť v súťažných podkladoch.

Vypracovanie PDO je požadované do 13 mesiacov. Predpokladaná hodnota zákazky je 402 435 €, pričom mesto plánuje vypracovanie dokumentu spolufinancovať prostredníctvom príspevku z fondov Európskej únie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Yogi616 #7:
Jasné. Však ako hovorím, zaktualizuje sa to, potom naoko spustí, vyčerpajú sa fondy a následne sa na to na ďalších 5 rokov zabudne.
Reakcia na: Granite01 #6:
Zákon 332/2023 Z. z. o verejnej osobnej doprave

§ 23 Plán dopravnej obslužnosti

(2)
Plán dopravnej obslužnosti zostavuje objednávateľ najmenej na desať rokov a aktualizuje ho minimálne každých päť rokov. Plán dopravnej obslužnosti a jeho zmeny musia byť v súlade s národným plánom dopravnej obslužnosti.
Podľa mňa je potrebný tento dokument k nejakým eurofondom, tak sa to teraz pripraví, potom sa to dočasne použije a po piatich rokoch sa od toho upustí, lebo vždy je podmienka, aby aspoň 5 rokov sa to používalo na účel, keď sa to financuje z EU peňazí.
Reakcia na: Yogi616 #2:
jasne s tým suhlasím..je to katastrofa a verím že sa mesto konečne zobudí.
Reakcia na: Yogi616 #2:
Mozno nie je oukej ale bolo lepsie ako je teraz.. vieš ako to vyzeralo v roku 2008 ..dokonca v soboty od 7mej do 15stej jazdili nosne linky každých 15 minut.
Reakcia na: Yogi616 #2:
Aby sa to neskoncilo ako naposledy s optimalizaciou linkoveho vedenia.
Reakcia na: LUKYmhd #1:
Základný interval nosných 15 minút je okej? Fuha...

Tento dokument snáď na základe vstupných dát vyhodnotí aktuálnu potrebu a obije sa to (aj) starostom MČ o hlavu. Lebo nie je možné, že dnes tu majú nosné linky tak chabý interval a potom je tu XY malých dedinských liniek s hodinovým intervalom.
Somariny..dopravnu obsluznosť sme to mali celkom dobru v roku 2008 ked zakladný interval nosných liniek bol 15 minut a okrajovy 20 či ´dedinske" linky 30 minut. Konečne MHD v Košiciach ako tak vyzerala a veril som že už to pojde iba k lepšiemu..No potom prišli nezmyselne škrty lebo trebalo prestupovať, starostovia niektorých MČ kafrali do niečoho čomu vobec nerozumeli lebo babke sa nechcelo prestupovať..Potom financie, potom Polaček a už sme tam kde sme boli pred 20timi či viac rokmi.