DPMK chce kúpiť jazdené autobusy

Košický vozidlový park rozšíria kĺbové jazdenky.

Košický dopravný podnik vyhlásil súťaž na nákup jazdených kĺbových autobusov, ktorými chce preklenúť obdobie do nákupu nových autobusov, ktoré aktuálne taktiež súťaží. Jazdené autobusy majú slúžiť na zabezpečenie výpravy v prípade zvýšenej potreby autobusov, ktorou môže byť napríklad potreba zabezpečenia náhradnej autobusovej dopravy počas plánovanej modernizácie električkovej trate na Slaneckej ulici.

Predmetom súťaže je nákup 15 jazdených kĺbových nízkopodlažných autobusov, pričom podnik predpokladá vynaložiť približne 111-tisíc € za jeden autobus. Dopravný podnik preferuje nákup vozidiel značiek SOR a Solaris, ktorých je autorizovaným servisom. Ponúkané vozidlá nesmú mať najazdených viac ako 600-tisíc km a musia byť prevádzkované najviac od roku 2014. Medzi ďalšie požiadavky patrí napr. naftový motor s výkonom aspoň 238 kW (Euro 6), automatická prevodovka, celovozidlová klimatizácia a minimálne trojica dverí. Vozidlá musia byť v dobrom stave.

Predložené ponuky sa budú vyhodnocovať začiatkom marca tohto roka, lehota na dodanie vozidiel bude 2 týždne. Financovanie bude zabezpečené prostredníctvom 5-ročného lízingu.

Aktualizácia: Súťaž bola zrušená, lebo žiadny uchádzač nepredložil ponuku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nedávam veľkú šancu, že sa nájde nejako veľa NB 18, ktoré by spĺňali tieto požiadavky a zároveň by boli k dispozícii na predaj. Rozhodne vyššia šanca bude u Solarisov, ktoré sú rozšírenejšie v Európe, otázka je za akú cenu...
Reakcia na: draxter #3:
Preto sa favorizujú lebo unifikacia vozidlového parku.
Reakcia na: draxter #3:
Samozrejme, že v súťaži na ojazdené autobusy ich môžeš favorizovať vzhľadom na súčasnú skladbu vozidlového parku. Načo by sme tu v počte 15ks kupovali autobusy od výrobcu, ktoré v Košiciach ešte nejazdia?
Nákup jazdených autobusov je síce pragmatické riešenie na preklenutie akútneho nedostatku vozidiel, no zároveň vypovedá o dlhodobej nesystémovosti dopravnej politiky. Opäť sa ukazuje, že plánovanie obnovy vozového parku je v Košiciach reaktívne, nie strategické. Ak má byť MHD atraktívna a konkurencieschopná voči individuálnej doprave, nemôže stáť na ad hoc riešeniach, ale na premyslenej vízii modernizácie. Nákladné opravy a údržba jazdeniek napokon môžu vyjsť drahšie, než by sa na prvý pohľad zdalo.
Reakcia na: maco.mhd #2:
Keďže "favorizujú" nejaké značky, je to možné. Tomu sa povie súťaž, keď niektoré značky chceš viac 🙂 🙂 😞
Ja som počul takú fámu že chceli kúpiť z Drážďan Solarisy 18m
No som zvedavý či niekto niečo ponukne.