DPMK obstaráva nové kĺbové elektrobusy

Okrem nákupu nových elektrobusov chce dopravný podnik vybudovať pre ne aj nové nabíjacie miesta.

Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil začiatkom marca verejnú súťaž na dodávateľa nových kĺbových elektrobusov a zhotoviteľa nových nabíjacích staníc pre elektrobusy.

Výsledkom súťaže bude rámcová zmluva, ktorá dopravnému podniku umožní nakúpiť najviac 30 nových elektrobusov a zmluva o dielo na vybudovanie nabíjacej infraštruktúry v autobusovej vozovni na Trolejbusovej ulici a na obratisku MHD na ulici Jána Pavla II. Dodacia lehota pre elektrobusy bude do 18 mesiacov od ich objednania, pričom kúpne zmluvy budú uzatvárané vždy najviac na 11 elektrobusov. Vybudovanie nabíjacej infraštruktúry je požadované do 15 mesiacov.

Elektrobusy majú byť dĺžky 18 metrov s trakčnými akumulátormi umožňujúcimi dojazd najmenej 100 km. Podrobná špecifikácia elektrobusov je uvedená v súťažných podkladoch.

Nabíjacia infraštruktúra vo vozovni bude pozostávať z 12 miest pre nabíjanie elektrobusov prostredníctvom krátkych trolejových stôp pre pantografové nabíjanie. V obratisku J. Pavla II sa plánuje zriadiť statické dobíjanie pre najviac 8 elektrobusov na samostatnej trolejovej stope s dĺžkou asi 180 metrov.

Odhadovaná cena zákazky je v prípade elektrobusov 24,375 mil. € a pre nabíjaciu infraštruktúru 4,307 mil. €. Nákup elektrobusov bude financovaný prostredníctvom ľubovoľného získaného zdroja financií, vybudovanie infraštruktúry sa plánuje prefinancovať z eurofondov. Na financovanie nákupu elektrobusov bola v minulom roku vyhlásená výzva v rámci Programu Slovensko, do ktorej sa mohol zapojiť aj DPMK.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SixSixTrooper #54:
Slovami klasika z českých fastfoodových lúhov a hájov... "Nezapomeň na baterii!" 😉
Reakcia na: SixSixTrooper #54:
Keď je to do brzdového rezistoru, po slovensky odporníka, tak to nie je rekuperácia.
Reakcia na: Drew5 #52:
"Rekuperacia" nastáva tak či tak. Otázka je či ju chceš naspäť do vedenia alebo do brzdového rezistoru na trolejbuse
Reakcia na: Drew5 #52:
Tak to toho asi veľa nevieš. Samozrejme je možné rekuperáciu vypnúť.
Reakcia na: Viko #46:
Neviem o tom, že by bolo možné rekuperáciu vypnúť.
Reakcia na: Terepin #50:
Zrejme nákladiak strhol trolejové vedenie pri (momentálne rekonštruovanej) plavárni
Reakcia na: tom393 #47:
Čo sa tam stalo?
Reakcia na: tbus #48:
presne, keď to zvládajú už 8 rokov tak by to pár dní zvládli
Reakcia na: tom393 #47:
nevadi, na tych par dni, kym to opravia budu na 71/72 premavat autobusy
Reakcia na: Folasik #45:
Teraz je aj tak strhnuté trolejove vedenie na jakobovom paláci.
Reakcia na: Drew5 #44:
No a? Rekuperovanie nie je povinné.
Reakcia na: Drew5 #44:
To je pravda, síce neviem čo sa od roku 2020 kedy bol prevádzkovaný dobrý trolejbus každú nedeľu zmenilo na stave TV a podobne ale vtedy aspoň tá trať bola nejakým spôsobom využívaná teraz už využívaná vôbec nie je ( max. nejaké objednávky ktoré tiež sú možno každé 3-4 mesiace ) čiže aspoň prevádzkovať 1 trolejbus 1 deň v týždni na nejakej možno aj špeciálnej linke ( nebavím sa teraz priamo o tom odkúpení nejakého iného trolejbusu ale o tých čo aktuálne máme ) by nezaškodilo, avšak nechcem moc predbiehať lebo neviem v akom technickom stave sú 14TrM a 15Tr tak či by sa to vôbec dalo, a hlavne pri záujme magistrátu o trolejbusy asi skôr nie ako áno 😁
Pokiaľ viem, tak meniareň nevie zvládnuť prevádzku trolejbusov s rekuperáciou. Možno jeden, možno dva, ale s troma by už bol problém. Prevádzkovať toto torzo z Lingova po Bottovu je ozaj nezmysel. Ale znalejší meniarní a TV nech doplnia.
Reakcia na: Petto #42:
Akože neironicky možno by aj nášmu DP pomohlo keby sa kúpili už jazdené trolejbusy odniekiaľ pretože by pravdepodobne neboli ani také drahé. Ak som teraz trepol blbosť opravte ma prosím
Reakcia na: Drew5 #41:
Pri Polackovi nie. Bratislava bude mat odzajtra dalsie volne 30tr k dispozicii z linky 44, ktore budu nahradne so Skoda 32tr - keby nahodou to tu dakto cital z DPMK. 😁
Stále si niekto myslí, že tu ešte raz trolejbusy jazdiť budú?
Reakcia na: mi.v #39:
Ty ale trepeš ukrutné nezmysly. Skutočnosť je taká, že povieš 5% pravdy, doplníš to 95% konšpiračných hovädzín a vykrikuješ, že si vyhral
Reakcia na: Viko #37:
Ďakujem za odpoveď. Takže predsa my sami a naši ľudia...
Pobavilo ma, že napíšem veci, ktoré sú pravdivé, vy ich doplníte, ja dostanem mínusky, vy plusky. Niekomu sa možno nepáči, že píšem, že v EÚ fungujeme podobne ako za socíku, ale objektívne sa to dá potvrdiť. Podobne ako keď sa poukáže na to, že progresívci sú vlastne Marxisti a majú myšlienky zhodné s komunistami. Kto to nepozná, myslí si, že sú opakom komunistov, lebo sa od nich dištancujú, ale všetky ideové základy (vrátane hlásenia sa k Marxovej filozofii) a ciele (usporiadanie spoločnosti, triedny boj, ako má myslieť jednotlivec atď.) majú vlastne rovnaké.
Reakcia na: Viko #37:
Štát rozoberá z vnútra sám seba, mesto sa len rozpadá a trpíme to mi celkovo teraz vo vedení mesta nesedí nikto koho by zaujímala doprava (treba tam viac šotoušov😅). Primátor vyhnal generálneho riaditeľa DPMK len pre to že sa (zjednodušene) povadili, ja už len čakám kedy sa sám Polaček menuje generálnym DPMK, BPMK, Mestskej zelene a neviem čoho všetkého ešte. Ďalej napr. DSZO (Dopravní Společnost Zlín-Otrokovice) organizuje stretnutia pre priaznivcov MHD a podobných priamo s vedením a tu nič tu sa človek môže domáhať možno len odpovede na email...
Reakcia na: mi.v #36:
Fondy si plánujeme my sami. Z EÚ v podstate príde len rámec, čo zohľadniť (napr. sociálna pomoc, klimatické ciele...) a základné pravidlá nakladania s peniazmi. Na ministerstve vymyslia operačný program, jeho priority (napr. doprava? akou formou?), pravidlá hodnotenia projektov, podmienky čerpania... Hotový ho schváli vláda a odsúhlasí EÚ. Jednotlivé výzvy na čerpanie opäť vyhlasujú slovenskí úradníci. Čiže keď sa otvorí výzva na nezmysly, môžeme si za to sami, nikto zvonka nám ju nepísal. A keďže fondy nám na striedačku riadia také "kapacity" ako Raši a Remišová, výsledok sa dal očakávať.