DPMK vyhlásil obstarávanie na nové autobusy

Boli zverejnené výsledky súťaže na nové autobusy

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil 4. decembra 2017, vo Vestníku verejného obstarávania č. 238/2017 oznámenie o výhlásení verejného obstarávania na 45 nových vysokoenviromentálnych celonízkopodlažných mestských autobusov. 30 autobusov má byť trojnápravových s dĺžkou 18 metrov a zvyšných 15 autobusov bude s dvoma nápravami dĺžky 12 metrov.

O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:

  • Celková zmluvná cena bez DPH - 98 bodov
  • Prevádzkové náklady na spotrebu energie počas životnosti vozidiel - 1 bod
  • Prevádzkové náklady na emisie CO2, NOx, NMHC, tuhé častice počas životnosti vozidiel - 1 bod

Predpokladaná hodnota zákazky 13 760 500 € bez DPH by mala byť financovaná kombinovane - z vlastných prostriedkov, z účelových dotácií, z úverov alebo zo štrukturálnych fondov (Operačný program: Integrovaný regionálny operačný program, Prioritná os 1. Bezpečná a ekologická doprava v regiónoch, kód výzvy: IROP-PO1-SC121-2017-21, číslo projektu v ITMS 2014+: NFP302010L540). Výstupom verejného obstarávania bude uzavretie rámcovej dohody s úspešným uchádzačom na obdobie 48 mesiacov.

Lehota na predkladanie ponúk je do 10. januára 2018 do 14. hod. Otváranie ponúk sa uskutoční 11. januára 2018 o 10:30 hod.

 V piatok 20. apríla 2018 bola vo Vestníku verejného obstarávania zverejnená informácia o výsledku vyhodnotenia ponúk na základe kritérií pre súťaž na dodávku 45 autobusov, ktorú Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil 4. decembra 2017. 
Na základe zverejnenej informácie sa víťazom súťaže na  30 autobusov s dĺžkou 18 metrov stala spoločnosť SOR Libchavy, spol. s r. o., ktorá porazila poľského výrobcu Solaris Bus & Coach, S. A., a víťazom súťaže na 15 autobusov s dĺžkou 12 metrov stal Solaris Bus & Coach, S. A., ktorý porazil SOR Libchavy, spol. s r. o.

7.12.2017, Doplnené o výsledky verejného obstarávania - 28.4.2018
-Iv-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

orlov22.5.2018 11:00  +1#85 Re:
O trolejbusovej doprave v KE je momentálne zbytočne polemizovať, pretože vďaka európskym fondom tu priestor na obnovu a rozvoj bol. Lenže vďaka totálne neschopnému a skorupovanému vedeniu mesta je už asi neskoro a iné zdroje sa tak skoro nenájdu.
kuboPO21.5.2018 20:59 #84 Re:
Reakcia na #83 od afeno:
Uviedol som interval 8 až 10 minút . 😉
afeno21.5.2018 20:35  +2#83 Re:
Reakcia na #82 od kuboPO:
Polhodinový interval na nosnej linke (teda, tak si ju ty uviedol(38)) nie je nič moc.

Inak, sme v 21. storočí, konkrétne v roku 2018, a už sa kade-tade spomína niečo typu parciálne trolejbusy. Košice majú ideálnu trolejbusovú sieť na ich zavedenie, stačilo by dobudovať trolejové vedenie na pár uliciach, a mali by sme pokrytú veľkú časť mesta. Potenciál tu je, a vie sa o ňom. Uvidíme, či sa to po voľbách nejak prejaví alebo nie (silno pochybujem).

A o elektrobusoch... do okrajových častí mesta sa hodia, avšak pri súčasnom linkovom vedení zmysel nemajú.
kuboPO21.5.2018 20:04 -1#82 Re:
Reakcia na #80 od veteran:
No čiže :
Linka č. 1 : Okrem toho že spája dve mestské časti N.Šebastová a Solivar, prechádza cez centrum a žel. stanicu. Čo sa týka toho Solivaru tak je tam múzem čiže vhodné aj pre turistov. Počas špičky tzn. ráno a poobede je vždy plná a sólo vozy ktoré na nej jazdia nestačia. Interval 15 min. ráno 10
Linka č. 2 : Tá je trochu špecifická nebudem to tu rozpisovať zisti si to . Taktiež prechádza cez mesto a spája Sídlisko II a priemyselnú časť na Budovateľskej ulici . Taktiež prechádza cez Vysokoškol. areál , študenti atď. Tá premáva iba každých 30 minút. Zabezpečovaná sólo vozmi.
Linka č. 4 : Nosná linka . Spája dve najväčsie sídliská : Sekčov (26 000) a Sídlisko III (20 000). Taktiež prechádza cez stanicu a mesto . Na Sekčove sú navyše nákupné centrá . Asi najvyťaženejšia linka . Vždy chodí plná . Zabezpečovaná 18m tbusmi . Interval 5 až 10 min.
Linky č. 5 a 5D : Spája časť Šidlovec a Dúbrava z časti aj Sídlisko III s mestom . Premáva taktiež cez Vysokoškol. areál . Zachádza taktiež k veterinárnej nemocnici. Interval 30 min. Sólo vozy
Linka č. 7 : ,,Robotnícka linka’’ spája dve priemyselné časti Širpo a Budovateľskú. Logicky vyťažená ráno a večer. Interval 20 min. Sólo vozy.
Linky č. 8 a 38 : Nosné linky. Totožné s linkou 4 avšak linka 8 a 38 zachádza do druhej časti sídliska Sekčov . Linka 38 premáva cez VŠA čiže rozváža študentov na stanicu a späť a taktiež na Sekčov k OC . Interval 8 až 10 min.

tbus21.5.2018 18:49  +1#81 Re:
Reakcia na #79 od kuboPO:
V období rokov 2000 - 2005 a istý čas v roku 2008 premávali až 4 trolejbusové linky.
veteran21.5.2018 17:45 #80 Re:
Reakcia na #79 od kuboPO:
Ak nechceš vyzerať ako demagóg, tak prosím uveď parametre tých úžasných 8 prešovských liniek (kapacita, intervaly, kilometráž, aké ciele spájajú atď.)

Inak sa skutočne nemáme o čom baviť, lebo ja napríklad poviem, že keď má 1,3-miliónová Praha tri linky metra, tak je totálne neekonomická sprostosť, aby polmiliónový Norimberg prevádzkoval tiež tri linky.
kuboPO21.5.2018 13:48 -1#79 Re:
Chcel som len povedať toľko, že nakúpiť pár kusov nových tbusov celkový problém nevyrieši. Ako iste viete tak to treba riešiť komplexne, tzn. zrekonštruovať najvyťaženejšie úseky, vytvoriť nové zázemie pre nové tbusy nehovoriac o výstavbe nových úsekov. To že tu niekto chce aby tie tbusy reálne behali a mali sme čo fotiť a o čom diskutovať je pekné, ale máte v KE dobre rozvinuté električkové trate, na to sa treba sústrediť viac a nedopustiť aby sa to dostalo do stavu ako tbusy . Pretože zachraňovať 12 km tbusovej trate a kupovať nové vozy je fakt neekonomické a dlhodobo neudržatelné z pohľadu údržby a prevádzky. V Prešove je celková dĺžka tbusových tratí 30 km a budú sa robiť ďalšie . Ale všetko je to o tom že kde je vôľa tam je aj cesta. Mali ste dobre našliapnuté no nikto sa tomu nevenoval a tak to aj dopadlo . A dnes je stav taký, že sa to už fakt nevyplatí a to že sú linky 71 a 72 dosť vyťažené tie trolejbusy nezachráni . V PO zabezpečujú tbusy 8 liniek a v KE to boli iba 2 ak sa nemýlim . Takže uznajte, že je to na tak drahý systém ako tbusy dosť málo .
tbus21.5.2018 5:42 #78 Re:
Reakcia na #75 od kuboPO:
také elektrobusy nepokryjú ani jedno percento a predsa sa prevádzkujú, prečo by sa nemohlo investovať do trolejbusov, ktoré majú dlhodobo najnižšie prevádzkové náklady a pokryjú tých 10 percent?
Dispecer21.5.2018 3:27 #77 Re:
Reakcia na #76 od 5801:
Prieskumy z obdobia pred rekonštrukciami hovorili o tom, že najvyťaženejšími linkami sú 19 a 10, 71 a 72 boli v rebríčku o niečo nižšie (ale nie o veľa) - a osobne by som tomu aj veril.
580120.5.2018 23:23  +1#76 Re:
Reakcia na #75 od kuboPO:
Myslím že nevidíš poriadne do Košickej problematiky. Doplním, podiel trolejbusovej dopravy tvorí 7% z celkového objemu. Treba však poznamenať že ide o jedny z najvyťaženejších liniek v meste. Prieskumy síce hovoria kadečo, ale tie boli zhotovované počas obdobia kedy bola MHD hore hlavou počas rekonštrukcií, takže by som prieskum za veľmi relevantný nepovažoval. Myslím si, že trolejbusy svoj zmysel majú spájajú kopcovitý západ - východ. Samozrejme muselo by si rátať nie len s ich nákupom, ale do budúcna aj s rekonštrukciou infraštruktúry a technického zázemia ideálne rozvojom. Napríklad na sídl. Ťahanovce, namiesto snívania o električke. Keď si to vezmeme v centre je už ako taká rekonštrukcia vedenia prebehla.
Tu sa však zameriava na kšefty a provízie. viď elektrobusy, nevhodné do Košických podmienok. A keď si vezmem spomínaný Prešov, tam mi infraštruktúra nepríde tiež veľmi revitalizovaná, s výnimkou nových vozov.
kuboPO20.5.2018 14:03  +1#75 Re:
Reakcia na #73 od reparil:
Furt tu nariekate nad tými trolejbusmi, priznajte si že celá infraštruktúra je v stave akom je . Nikto do toho poriadne neinvestoval už roky. A kupovať nové trolejbusy ktoré sa využijú na 2 linky ? Okože sorry, ale dosť zle investované peniaze. Vypnite konečne tie šotoušské mozgy a myslite trochu ekonomicky. Koľko percent dopravy zabezpečovali trolejbusy v Košiciach? Možno 20 ? U nás v Prešove je to 50% a možno aj trochu viac. Mali by ste sa viac sústrediť na skvalitňovanie a rozvoj električkovej dopravy .
S499.102320.5.2018 8:51 #74 Re:
Reakcia na #73 od reparil:
Ty máš takú predstavu, že niečo, čo si kúpil z EÚ fondov, len tak odpredáš? Áno, môžeš ale vráť dotácie.
reparil20.5.2018 4:08 #73 Re:
dufam ze na jesen pride konecne nejaky novy sikovny primator (hadam tentokrat konecne uz nie dalsia smeracka slapka) a konecne sa vypise nejaky tendrik aj na dlhe trolejbusy a mohol by vyhrat solaris ,maju super tie 18ky trollina, https://www.solarisbus.com/en/vehicles/alternative-drives/trollino tie by sa tu hodili jak sol a konecne odpredat a vyhodit z mesta vsetky zbytocne elektrobusy co boli totalne waste of money, dufam ze sa ich nejak bude mesto snazit zbavit prip aspon odpredat cast z nich, kym su este ako tak pojazdne.. hlupejsia kupa a investicia vramci eu fondov hadam doteraz vramci dopravy v tomto meste ani nebola (ak neratam tie pragoshitexove rasiho preliezky bez klimy)

a inak tie busy co teraz dpmk nakupuje snad aspon klimu budu mat..
Dispecer16.5.2018 0:34 #72 Re:
Reakcia na #71 od ťahanovčan:
Odpoveď na túto otázku budeme poznať, až bude zmluva...

...a keďže moja odpoveď v príspevku #69 na otázku, či už je podpísaná, je stále aktuálna...
ťahanovčan15.5.2018 23:07 #71 Re:
A aké typy autpbusov SOR a Solaris sa budú kupovať? 🙂 konkrétne typy, nie dĺžky a pod. ... a dokedy musia byť dopravené do KE?
gulemihazy15.5.2018 13:32 -4#70 Re:
Zas tie 5-dverové J&T bedne 🤒 To nemôžu konečne vypisovať tendre tak, aby SOR na Slovensku skončil raz a navždy a skrachoval? 😵
Dispecer13.5.2018 14:37 #69 Re:
Reakcia na #68 od 5801:
Na stránke DPMK nie je:
https://www.dpmk.sk/dpmk/zmluvy?typ=Zmluva
580113.5.2018 13:57 #68 Re:
Neviete, bola už podpísaná zmluva ?
Petto7.5.2018 9:18 #67 Re:
Konecne dalsi uspech SU na Slovensku 🙂
afeno30.4.2018 22:12 #66 Re:
Reakcia na #64 od LUKYmhd:
Hornádska nie je nafukovacia.