DPMK sa snaží vychádzať v ústrety aj nevidiacim

Prostredníctvom povelových vysielačiek sa nevidiaci môžu pri cestovaní MHD ľahšie zorientovať

Cestovanie prostriedkami MHD bude pre nevidiacich a slabozrakých Košičanov jednoduchšie. Prostredníctvom povelových vysielačiek sa nevidiaci a slabozrakí môžu lepšie orientovať v nových električkách. Ako táto technológia funguje si nevidiaci a slabozrakí vyskúšali na vlastnej koži. Podujatie zorganizoval Dopravný podnik mesta Košice v spolupráci s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska v rámci Kurzu rozvoja špecifických kompetencií nevidiacej a slabozrakej mládeže v Košickom kraji.

"Nové električky MHD sú vybavené technológiou, ktorá komunikuje s povelovou vysielačkou nevidiacich. Po stlačení tlačidla na vysielačke sa vo vozidle aktivuje zvukový maják, ktorý ohlási číslo a smer električky. Zároveň informuje vodiča, že do jeho vozidla nastupuje či vystupuje nevidomý," uviedla hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.

Cestovanie s povelovými vysielačkami v prostriedkoch MHD si už v Košiciach vyskúšalo zopár klientov Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska, ktorí túto aktivitu veľmi pozitívne ohodnotili. Nová technológia im uľahčí priestorovú orientáciu a zaistí jednoduchšiu prepravu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #2:
Inštalácia akustických majákov je podmienená neexistenciou klimatizácie... ?
len aby sa to aj používalo - tak ako píše Isidor - KT8 NP to už maju od svojich "generálok" a len "na paradu", ešte to nikto nikdy nevyužil .... kde doteraz boli tí z unie nevidiacich a krátkozrakých? už to použivat mohli aspoň v tých NP KT pekných pár rokov,,, no ale všetko aj tak skončí tak - že sa to nebude používat - ako všetko "nove a moderne" u nás v KE ?
Taká hlúúúúpa propaganda, že to až dverami trieska... Absolútne najmodernejšie električky to majú, najsammodernejšie autobusy nie.
"Nová technológia", ktorú mali už v roku 2003 rekonštruované KT8D5.RN2?