Netradičné súpravy električiek T3

Od pondelka môžeme v premávke stretávať opačne spojené električky T3

Od začiatku tohto týždňa si môžu cestujúci v Košiciach okrem nových prestupov a obchádzok vyskúšať aj jazdu netradičnými súpravami električiek. Dopravný podnik kvôli výlukám električkovej dopravy začal na linku 6 vypravovať okrem električiek KT8D5 aj opačne zapojené električky typu T3.

Na linkách, kde nie je električkám umožnené otočiť sa na klasickom obratisku, sa sa musia využívať obojsmerné električky. V bežnej premávke sú takto ukončené iba linky 5 a R4, ktoré majú konečnú pri OC Optima. Vodič po príchode na konečnú presadne na druhé stanovište na opačnom konci električky, resp. súpravy, a na opačnú koľaj prejde cez koľajovú spojku. V súčasnosti sa mimoriadne konečné bez obratiska nachádzajú aj na Námestí osloboditeľov (pre linky 3 a 4) a na zastávke Idanská (pre linku 6). Zvýšené nároky na výpravu obojsmerných električiek typu KT8D5 na týchto linkách prinútili Dopravný podnik sprevádzkovať aj štyri súpravy typu T3 "PX", kde sú vozne zapojené zadným čelom k sebe. "V smere jazdy sa používa vždy len prvý vozeň. Druhý má dvere z opačnej strany, pričom sú jeho dvere deaktivované," uvidela hovorkyňa DPMK a.s. Michaela Karaffová. Električky prešli drobnými úpravami, na čelá električiek boli napríklad doplnené brzdové svetlá.

Vozidlá v takýchto súpravách jazdili počas výluk aj v niektorých mestách v susednom Česku, napríklad v Brne, či v Ostrave. Nastálo Počas výluk jazdia napríklad aj na rýchlodráhe medzi Libercom a Jabloncom nad Nisou. "Nejde preto o žiadnu chybu ani kuriozitu. Dopravný podnik sa tak rozhodol pre zvýšenú potrebu obojsmerných vozidiel počas výluky na linkách 3 4 6 a R4. Prevádzku takto spojených vozidiel má schválenú aj Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR," doplnila hovorkyňa DPMK.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Skoda ze kruhac nevyzera uz tak, ako sa planuje, ze bude vyzerat ? .L6 by sa tam mohla otacat a chodit s5 k amfiku kym dokoncia ten povojnovy stav tam dole ? ...
Reakcia na: tbus #33:
Prvú vetu o tých NP poradiach mi tam trocha seklo, ale vysvetľoval som ti to už o pár príspevkov nižšie . http://imhd.sk/ke/doc/sk/14266/Netradicne-supravy-elektriciek-T3.html?dfpi=21#21
Reakcia na: Rudyke902 #32:
KT sa na linke 9 objavuje fakt len výnimočne, najmä na NP porada dá krásne dohľadať čo kde jazdilo a koľkokrát... a zistil som, že mimo NP poradia sa objavujú fakt len výnimočne, KT sa objavujú na rannej 902 alebo poobedňajšej službe 912 (teda ak je voz ráno na údržbe a poobede je k dispozícii tak sa vypraví do 912, prípadne opačne, ak má údržbu plánovanú poobede tak sa vypraví do 902 a po obede je už vo vozovni), je to určite jednoduchšie ako striedať vozy počas dňa na linke 6 niekde po trase alebo počas služby... mimo týchto prípadov sa KT objavilo už len raz na sl. 909. Ale aj na to bol určite nejaký dôvod.
Reakcia na: KosickyTiger #30:
No ak je to tak že sa furikuje v tej "zadkovej" L 6 len pár ludí - nieje na mieste zrušit taku linku uplne? A je jedno či tam bude KT čko premávať na L6 s tými 3ma ludmi, či "zadkova" suprava 2xT3, aj tak preváža vzduch a spotreba či vozokm su ako za supravu ,, ?
No a na L9 ak je tak že treba tam veľku kapacitu, myslím že klasických suprav (T6, či T3) je až-až, ved okrem L R2 a R4 nič nejazdí ako má. a nenasadzovali by sa tam FL+ky, nie? No logika fakt žiadna ?
Reakcia na: KosickyTiger #30:
Tak to je pravda menej ludi sa furikuje linkou 6 ? ...L9 chodia studaci asi teraz z jedlikovej predpokladam...
Reakcia na: jerry7 #29:
Tá logika je osvedčená a nazýva sa DPMK? .
Možno je to preto, že na L6 sa v brike prepravujú možno 3 osoby a netreba tam takú veľkú kapacitu ako na L9
Mna tiez sokovala logika zmyslu ze elektricka c.9 je obojsmerna pritom ona ma na oboch koncoch obratiska a brika c.6 su spojene zadkace T3.videl som aj ine elektricky co maju moznost sa otacat a su obojsmerne a tam kde je z dovodu rekonstrukcie cast trate uzavreta a momentalne su potrebne oboojsmerne briky jazdia tieto zadkace...ako mne je to uplne jedno ja sa povozim,len ta logika nejak stale mi nedosla.mozno sa tu najde niekto s logickym vysvetlenim ? len tak pre zaujimavost neze by som z toho robil dramu ? .mozno jedna z odpovedi je ze obojsmerne maju vyrabovanu riadiacu jednotku z dovdu nahradnych dielov a tym padom jazdia uz len ako jednosmerne...nwm to je jedine logicke co ma napadlo...mate na to iny pohlad? ? ?
Reakcia na: jaalm #14:
alebo žeby Pozsony...
Reakcia na: tbus #21:
No to čo som videl - a uviedol ako príklad - neboli vozy KT-NP, ale obyčajne KT-čka.. Takže tento argument neobstoji.. Vozov (súprav klasické dvojičky) je dosť, čo môžu jazdiť na L R2, či 9.. A KT-čka použiť len na L3, 4, 6 ..
Reakcia na: 5801 #12:
Tá reportáž bola dnes v správach z regiónov.
Reakcia na: KosickyTiger #23:
Tie električky budú namiesto súprav T6/ KT, takže na Inku zabudni, veď dačo podobné nám tu už behá v počte 11 kusov ?
Reakcia na: LC #20:
Z toho všetkého majú varia aspoň podvozky a agregát ? ? ?
Reakcia na: tbus #22:
Vario LF 2/2IN http://pragoimex.cz/page/variolf2-2in-222
alebo
Vario LF3/2 alebo možno
Vario LF4/2+ ?? Tak aby to bola napr. Škoda alebo CAF, tak by museli byť podmienky nielen na klimatizované vozidlo, ale aj na 100% nízkopodlažné?
Reakcia na: LC #19:
Do roku 2020 sa podľa plánov mesta má kupovať aj 20 obojsmerných električiek, tak možno sa dočkáš...
Reakcia na: Rudyke902 #18:
Na L9 a R jazdia len výnimočne, hlavne kvôli vodičom, ktorí ešte nemajú kurz na Vario. Napríklad ak sa potrebuje narýchlo obsadiť NP služba na linke 9 za vodiča na maródke, a náhradník nemal kurz na Vario, tak sa vypravila NP-KT.
Moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic Miskolc vychází z osvědčených konstrukčních řešení. Je obousměrná pětičlánková se třemi pevnými podvozky, z nichž dva krajní jsou hnané a prostřední běžný. S šířkou 2,65 metru je to nejširší vůz, který Škoda Transportation vyrobila. Při konstrukci vozidla výrobce byl kladen důraz na minimalizaci hmotnosti, instalaci úsporných agregátů a osvědčených komponent, s cílem minimalizovat provozní náklady vozidla.

Do tramvaje se vejde více než 300 cestujících, kteří se mohou těšit na klimatizovaný vůz a moderní informační systém včetně LCD obrazovek.

co ztoho ma ta najmodernejsia kosicka elektricka? ?
To so, si všimol - aj narátal som že 4 su take, otázka znela, či aj všetky jazdia a či je nutné aby ich toľko bolo... Myslel som že sa to udialo ako "z nudze", pre nedostatok obojsmerných KT.. No ak ich máme až toľko že jazdia aj na L9, R - kde uvratové konečné niesu - tak asi je tých KT dosť a nebolo treba ani jednu dvojicu T3 spájať zadkami, nie? ?
(napr, denne cca pred 15 tou spoj R2 z uss smer Važecká vykonáva KT voz - poloprázdny, a potom mieri do vozovne - v čase najväčšej špičky, teda asi je ich prebytok potom.. podotýkam aj ked neviem jeho celé nasadenie od rána, no využitie by našiel určite lepšie na L6, či 3 alebo 4)
)?
Reakcia na: Rudyke902 #15:
Súpravy sú práve 4.
Reakcia na: Rudyke902 #15:
Len 4 su take