14.12.1996 / SOBOTA
2:601,626,366
3: 402+403,608+609,531,392+393
4: 600,617,616,605
6: 360+361,386+387/404+405,390+391,400+401,406+407
7: 398+399,536,610+611,382+383/394+395
9: 417+418,408+409,364+365,620+621/618+619,534,624+625
R: 628/607,629,612
Z: 622+623,380+381
usporiadane podla služieb
Túto vypravu sme písal s qwerťakom, mali sme iba sedem rokov ?
_________________________________________________
? ? ? ?
2:601,626,366
3: 402+403,608+609,531,392+393
4: 600,617,616,605
6: 360+361,386+387/404+405,390+391,400+401,406+407
7: 398+399,536,610+611,382+383/394+395
9: 417+418,408+409,364+365,620+621/618+619,534,624+625
R: 628/607,629,612
Z: 622+623,380+381
usporiadane podla služieb
Túto vypravu sme písal s qwerťakom, mali sme iba sedem rokov ?
_________________________________________________
? ? ? ?
*SOLARIS* maniak
509tka sa vykoľajila okolo cca 9:20 v oblúku za zastávkou "Amfiteáter" v smere na Triedu SNP. Električke sa vykoľajil druhý podvozok. Úplne ho vykrútilo. Pravá časť "buchla" do obrubníka. Tak 509tka "došla svou pouť". Hneď po nahlásení vykoľajenia boli všetky električky na L9 presmerované na Kuzmányho a na pôvodnú trasu sa dostali po Moldavskej ceste, od sídl. Nad jazerom ku Štadiónu Lokomotívy jazdili riadne po svojej trase. Električka na linke 6, ktorá išla tesne za 509tkou išla ako jediná po Kuzmányho ulici na Železničnú stanicu. Linka č. 6 bola od cca 9:40 nahradená autobusmy #3002, 3531 a neskôr už aj 5233. Na Amfiteátry na Triedu SNP zastavovali pri trávniku pri prechode pre chodcov a smerom na Námestie MMM pri semafóre. Linku R prišla nahradiť 6271. Električky na linke 6 premávali, ale len na úseku Železničná stanica - DPMK, kde sa chodili otáčať. Autobusy nechodili podľa CP, čo bolo samozrejmé keď na celej trase linky 6 boli spočiatku len 2 autobusy- 3002 a 3531, ak som správne vystopoval jazdili v 30 min. intervaloch. 3002, 3531 a od 12:00 5233 sa točili bez prestávky. Na Námestí MMM sa otáčali na križovatke za zastávkou električiek. Vykoľajenie sa odstraňovalo do 11:20 hod. Keď električku nakoľajili, nacúvali s ňou do zastávky. Potom namazali koľajnice a asi 5krát za sebou išli s 509 do oblúku dopredu a dozadu až napokon odišla do vozovne. Najprv bolo rozhodnuté, že tento úsek bude nadnes uzavretý. Nestalo sa tak, lebo od cca 14:05 tadiaľ prechádzali električky. Prvá, ktorá si to po vykoľajení skúsila bola 411 na L9. Neskôr, už v čase premávania električiek na tomto mieste sem prišlo pracovné vozidlo (Údržba)- AVIA. Pracovník ohrieval koľaj (na ľavej strane) a búchal do nej kladivom, čím zužoval žlab koľaje v oblúku. Potom na koľaj priložil vodováhu. Týmto usudzujem a tak usúdili aj kompetentný, že navine nebol vodič, ale "nové" koľaje.
Ak má niekto záujem o fotografie z vykoľajenia a diania okolo toho, pošlem Vám fotky.
?