Reakcia na: J #922:
Stále zastávky sú na Slovensku (v rámci mestských DP) len v DPB a DPMP.DPMK na prelome 80. a 90. rokov trochu experimentoval a nejaké zastávky na znamenie zriadil, ale časom znamenia prestal vyžadovať a zastávky sa stali riadnymi.
Čo sa týka druhej otázky, tá smeruje na Prešov (keďže okrem BA len ten má zastávky na znamenie). Odpoveď je taká, že občas sa typ zastávky mení. Samozrejme je to na základe pozorovaní pracovníkov DP, ale nemôžem to veľkolepo nazvať "prieskumom". Keď si niekto všimne, že tu a tam vystupuje a nastupuje veľmi málo ľudí, spraví sa zastávka na znamenie. Zopár takýchto zmien mám na osobnom konte aj ja.

Vladimír
Napríkald každá stredná škola, či gymnázium začína ráno o 8.00h. Ak som starosta MČ, je celkom logické, že žiadam, aby spoje boli orientované tak, aby do centra mali príchody napr. na 00-10 a 30-40. A pozrime sa na CP L38. Ráno z Šace spoje odchádzajú na 11 a 41. Jazdná doba na námestie je 25 min. a teda na NO sú spoje na 06 a 36.
Z Poľova odchádza L25 na 20 a 50. Na námestie prichádza na 06 a 36.
Z Lorinčíka odchádza L22 ráno na 58. Na námestie prichádza na 13.
Z Kavečian odchádza L29 na 04 a 34. Na námestie prichádza o 29 a 59.
A tak ďalej. Prichádzame na to, že pri 30 min. intervale pre väčšinu cestujúcich je najvhodnejší príchod do centra na 00-10 a 30-40. Príchod v intervale 20-30 alebo 50-00 nie je zaujímavý. Ak sa škola začína o 8.00h, tak príchod busu na NO povedzme o 7.52h je už pre školáka neskoro a o 7.22 zasa priskoro.
Sú to všetko analogické prípady s prešovskými obcami. Odchody v rannej špičke:
z Veľkého Šariša: 5.00, 5.27, 6.00, 6.20, 6.30, 6.57, 7.25...
z Kanaša: 5.00, 6.00, 7.05...
zo Bzenova: 5.00, 6.00, 7.00...
z Hanisky: 5.26, 6.00, 6.30, 7.00, 7.30...
zo Záborského: 5.10, 6.00, 7.05...
z Teriakoviec: 5.00, 6.00, 7.05...
z Ruskej Novej Vsi: 5.10, 6.00, 7.05...
A pritom niektoré z týchto obcí sú na jednom ramene siete a po pár zastávok sa autobusy z nich stretajú a idú spolu po tej istej ceste. Je to neschopnosť DPMP zladiť spoje? Nie! Obce na takýchto odchodoch vyslovene trvajú.
ZÁVER:
Na veľkých sídliskách sa prepravné prúdy rozložia na širšie časové obdobie. V prípade, že daná oblasť má spojov menej, takmer zákonite sa prispôsobujú väčšinovému prúdu, t.j. tak, aby pri 30 min. int. boli spoje v centrálnej oblasti pred celou a pred pol s dostatočným, ale nie priveľkým predstihom.