Ano, súhlasím. Písal som modelovo, čo to znamená zvýšenie platov o 150 eur brutto. A len pre vodičov autobusov. Nepísal som o tom, kedy by bolo zvýšenie tak citeľné, aby bolo dostatok kvalitných záujemcov o prácu.
Okrem toho nemám údaje o štruktúre a platoch zamestnancov DPMK. Predpokladám, že aj vodičom električiek nejaké to zvýšenie by bolo potrebné....a mohli by sme pokračovať.
Súhlasím, že to trasovanie je teraz dosť o ničom a nejako mi uchádza, prečo nenahradia L9 komplet busom a hotovo. Ale tak vodiči...
A ďalej, zaujímalo by ma, odkiaľ berie Korzár, že časť Terasy mala byť hotová. V harmonograme je jasne uvedené, že začiatok prác je v auguste? To tam už pracuje len diletant, ktorý nedokáže vyčítať ani toto z jedného obyčajného obrázka?
S naftovým autom môžeš parkovať v uzavretej garáži a nezadusiť sa? CNG vozidlo môže parkovať prakticky kdekoľvek, bez ohľadu na to, že väčšina prevádzkovateľov garáží si tam z predposratosti a neznalosti dá okrem zákazu vjazdu LPG aj zákaz vjazdu CNG. Jediné, čo potrebuje CNG, je odvetranie vrchom.
Cena CNG autobusu je vyššia o 25% a produkuje VÝRAZNE menšie emisie ako naftový. Trolejbus sa od CNG autobusu líši VÝRAZNE, tak tu nevarte z vody vymyslené čísla.
Na Slovensku sú náklady na CNG určite nie 50% v porovnaní s naftou ale nejakých 70%. Pri cene CNG busu o 25% vyššej je CNG bus ekonomicky nezaujímavý napriek vysokej ekologickosti - so zarátaním VŠETKÝCH, nielen lokálnych emisií, je CNG bus najčistejší dopravný prostriedok na gumových kolesách.
Pritom zvýšenie platov o 150,- EUR v základe (čo znamená náklady zamestnávateľa tak 250,-) nikoho neosloví, dnes by to chcelo základ tak 900,- EUR, ak si chce DP aj vyberať a nie brať každého zúfalca.
Mne je jasné, že tých 250 tisíc nebude ich čistý zisk. Veď som aj napísal, že to netreba brať úplne vážne. No uvidíme, ako im to pôjde, či to zvládnu a či vlastne podnik k tomu nepristúpi štýlom, že za tých pár mesiacov nemáme čo pokaziť, budeme sa modliť, aby v tom čase bolo čo najmenej porúch a keď sa aj niečo nepodarí, tak vyhlásime, že investovať sa už do toho neoplatí, lebo s výberom nového prevádzkovateľa mesto investuje takmer 30 miliónov eur do nových LEDiek a stĺpov...
A správa VO prebieha tak, že sa naň len pozeráme, pekne sa usmievame a na účet nám zatiaľ naskakujú číselka? Netreba žiaden servis, údržbu, investície?
Pochybujem, že by tam nechali takú ziskovosť, ktorá by podniku pomohla, práve naopak, za presunom pod "seba" vidím snahu náklady čo najviac okresať.
Ak DPMK važne na zvýšenie platov potrebuje 1,2 mil € tak by na to mohli použiť peniaze, ktoré teraz dostanú za správu verejného osvetlenia v meste. Mesačne za to dostanú približne 250 tisíc, čo do konca roka robí dokonca viac 1,2 mil €. Prosím, tento návrh berte s úsmevom, alebo možno aj s istým zamyslením, prečo dostal spravu osvetlenia práve DPMK. Či nie je jedným z dôvodov to, že mesto nejako potrebuje dostať peniaze do podniku bez navýšenia vlastných výdavkov...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran
?