Asi si pamatas, ze minuly rok sa stihali vsetky terminy na poslednu chvilu... tak sa robilo len to nutne, aby sa mohla dokoncit a skolaudovat samotna trat, tak opravy okolia sa dorabali neskor. Aspon sa teraz nikto neplasi
To by bolo treba zahrnúť do projektu. Niekto by to musel navrhnúť. Niekto by to musel spracovať a pripraviť návrh. Niekto by to musel schváliť. Niekto by na to musel overiť a doložiť. Niekto by na to musel z magistrátu dať povolenie. Niekto by sa na Tom este chcel nabaliť - pri našich úradoch a VO by to skončilo tak, ze by sa pani výhovorkyňa vyjadrila, ze projekt sa predĺžil kvôli vyššie spomenutým dôvod o 3 mesiace... Vivat slovenské úrady a byrokracia. Tak si na magistráte povedali, ze to zahrnú k rekonštrukciami komunikácii v meste v jari a nebudú sa sa s tým teraz zaoberať a zaťažovať. Veď oni touto cestou necestujú a nemajú žiadne komplikácie, ba ich to vôbec neobmedzuje. A čo, veď pre jednu 700 metrovú cestu im voličov neubudne. Vivat Slovakia ?
Môže mi niekto vysvetliť, ako je možné, že sa ide opravovať cesta v úseku, ktorý bol ešte pred pol rokom rozkopaný pre opravu električkovej trate na tej istej ulici? To naozaj nešlo urobiť súbežne ale musí sa to na dvakrát?
Keď už tie semafory sú v prevádzke, aspoň by ich mohli aj patrične nastaviť. Napríklad tak, aby električky nemuseli brzdiť pri prechádzaní križovatkou Kuzmányho – Kostlivého. Niekedy sa však tento účelový prejazd zapína sám aj bez prítomnosti električky – ako včera popoludní. Navyše držal voľno električkám dlhšie než inokedy, pritom žiadna navôkol nebola.
Pozor, lebo na prejazd Protifašistiských bojovníkov × Staničné námestie nedal. Čo je v kombinácii so semaforom na výjazde zo STN, podotýkam ZA ZÁKRUTOU a BEZ OZNAČENIA výstražným ZDZ, a la Pat a Mat.
Podle nepotvrzených zpráv ovšem představa o cenách zatím není příliš reálná (v případě vozu VarioLF.S se objevily údaje o ceně zhruba 800 000 dolarů, což je více, než pořizovací cena nového vozu). ? ? ? to su magori.. to mi pripomina sudruhov z dpmk ked isli odpredavat nad cenu stare T3 ?
Reklamy znepríjemňujú výhľad z vozidiel aj zbytočne.
Dopravnému podniku Bratislava reklamy prerástli cez vozidlá.
Uprostred slnečného dňa nastúpite do vozidla MHD a ponoríte sa do šera. Nejde o náhle zhoršenie zraku, ale ocitli ste sa v električke či autobuse s celoplošnou reklamou. Už dlhšiu dobu sa väčšina celoplošných reklám na dopravné prostriedky MHD aplikuje aj s prekrytím okien čiastočne priehľadnými fóliami. Takéto riešenie so zhoršenou priehľadnosťou okien a rozostreným obrazom cestujúcim znepríjemňuje cestovanie a sťažuje orientáciu, čo si myslí 65 % respondentov ankety imhd.sk, ktorej sa zúčastnilo 1178 hlasujúcich.
Reklamy však prinášajú dopravcom príjmy, preto sa ich neradi zbavujú aj vo vyspelejších krajinách. Napríklad vo švajčiarskom Zürichu má dopravca povolené prenajímať na reklamné účely tri vozidlá a aj to bez prekrývania všetkých okien. Prekrytie okien reklamami je výnimočné aj v iných mestách, ktorým záleží na získavaní nových cestujúcich vo verejnej doprave. V Bratislave sú do reklám zahalené desiatky dopravných prostriedkov a až na výnimky aj s prekrytím okien. Reklamy sa vyhýbajú iba vozidlám zakúpeným cez eurofondy.
Umiestnenie reklamy na vozidlá sa dá vykonať rôznymi spôsobmi, Bratislava si vybrala ten s maximálnym polepením vozidla vrátane okien fóliami. Ako sa ukazuje, často zbytočne. Jedna z najnovších reklám ukazuje, že zo siedmich polepených okien cestujúcich na pravej strane vozidla šesť nesie iba bielu farbu a žiadny nápis, vizuálny prvok či reklamné posolstvo. Dve tretiny cestujúcich touto električkou budú pociťovať zhoršenie cestovania, hoci účinok takto vyhotovenej reklamy sa nijako nezvýši.
Zo siedmich polepených bočných okien nesie šesť iba bielu farbu
Reklama na tú istú značku sa dá robiť rôznymi spôsobmi
Americký nealkoholický nápoj mal reklamu na bratislavských električkách aj v čase socializmu a postupom času sa jeho reklama dostala až k prekrytiu celého vozidla. Zatiaľ čo v Bratislave posledná z reklám zhoršuje výhľad z vozidiel, vo Washingtone DC vedia držať reklamu na rovnaký nápoj na uzde.
Počas socializmu boli reklamy doménou električiek a ich strešných reklamných panelov (foto: Jan Horník)
V 1990-tych rokoch začali byť rozšírené celoplošné reklamy, okná však neprekrývali alebo prekrývali iba čiastočne (foto: Recar)
S nástupom veľkoplošných fólií sa začali prelepovať celé okná, aj v tom prípade, ak nenesú žiadnu reklamnú informáciu (2013)
Hlavné mesto USA dokáže umiestniť na vozidlo reklamu na rovnaký nápoj bez toho, aby zhoršovala výhľad z autobusu (2015)
Nie, "nepindám" na to, len som sa pýtal či kapacitne ten spoj cez víkend by nezvládlo aj pluskove vario, (spoj R1). o ktorom bola reč v inom príspevku. Škoda len že naopak na L R2 sa nasadzuju aj cez pracovne dni pri navoze na smeny kapacitne menšie vozy (pluska) od kedy ich máme - teda presný opak ako na R1.. To bol len môj postreh a komentar k príspevku kde sa už niekto na to pýtal (na to nasadenie KT-čka cez víkend)..
Na cyklobuse jazdia klbáky, asi by cez PD mali problém zohnať ďalšie dva vozy /najma v júni, keď ešte nie sú prázdniny/....alebo ich odrádzajú vyššie náklady....možno by stačilo dať klbák len na službu 1402 - jazdí na Bankov aj Jahodnú, a okrem špičky nezáchadza zbytočne do ŤHC....
„To by som chcel vedieť, načo slúžia tie semafory na týchto miestach.... Asi na spomalenie premávky. V utorok som išiel odtiaľ a namiesto 4 – 5 minút som ten úsek išiel skoro 10 minút,“ sťažoval sa na sociálnej sieti Jozef Urban.
Výborne. Semafory začínajú zrejme plniť svoj účel.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus