O nostalgickej linke by sa teoreticky dalo uvažovať po ukončení prevádzky vozidiel T3 s tým, že by sa nechalo nejakých 5 vozov, ktoré by mohli premávať dajme tomu cez víkend L2.
No jasné, veď jazdiť sa naučíš aj v Škode 120. Pre nových vodičov to vyhovuje, je jedno aký voz to je, na naučenie základov to stačí a potom sa doškoľujú na konkrétne typy vozidiel. Skôr to vidím nádejne až vtedy keď sa budú vyraďovať T6. Zatiaľ náhrada za 261 nie je...
Pokiaľ ide o nostalgickú linku, také idei tu už boli dávno, nič nové. Nič z toho sa nerealizovalo, keďže to bolo zavrhnuté už v počiatkoch ako problematické. Bežný ľud nerozlišuje rozdiel medzi nejakou T1,T2,T3 a je to zatiaľ skrátka neatraktívne, vozy starej koncepcie ani nemáme k dispozícii a ak aj by výhľadovo boli, huntovať kultúrne pamiatky v síce obmedzenej, ale viac, menej bežnej premávke je nežiadúce. Pokiaľ dobre viem, tak Praha má na nostalgické účely tzv. komerčné vozy, ktoré sú jednak duplikáty a de facto repliky schopné premávky podľa terajších predpisov. Šotojazdy naopak nie je problém objednať a zaplatiť, je to dostupné pre každého platiaceho záujemcu, jediné čo chýba je nedostatočná propagácia takejto možnosti. Ono už pokusy s koňkou na Hlavnej skončili nezdarom, záujem o to zo strany "obecenstva" nebol bohvieaký, ale boli tam aj iné problémy.
cvicne vozidlo sa stale moze pouzit ako zaklad .... nejde o poruchy ale preto ze instruktor tam ma tiez brzdny pedal a moze tak rychlo zasiahnut keby k niecomu doslo... co u beznych vozoch nemas a predsa nikdy nevies kto si tam sadne a ako vnima premavku ...336 je fakt ako historicke vozidlo len nepojazdne ale je pod strechou takze v pohode ...chcel by som ti aj povedat ze zriadenie nejakej nostalgickej linky je blud..nehnevaj sa na mna ale ludom je šum a fuk čo po nich pride az na par vynimiek a zase pre nasich cestujucich nieco taketo zachovale a vzacne dat do obehu ..myslim hlavne vandalov by bola škoda a za dalsie je dost velky problem s nahradnymi dielmi na tieto vozy takze stret s autom by sa rovnal asi vyradeniu alebo nejakej provizornej opravy čo by nevyzeralo dobre toď moj nazor
Napíš napr. do Krefeldu, že pominula opodstatnenosť kľukového Düwagu ako autoškoly, keď tam vodič (na rozdiel od Košíc a T3) už ani teoreticky nemôže v prevádzke na nič takého naraziť (jazdia tam LEN Flexity Outlooky a Düwagy M8C.
Vario nie je vhodné pre žiadnu prevádzku. Spomínaš tiež, že by si obstaral veľkokapacitných Škodoviek. Naozaj by to bolo vhodné riešenie mať úplne rozdielne typy vozidiel? Údržba, náhradné diely a pod... To skôr by objednali trojčlánkové Vario.
Dnes videné skoro všetky nove Varia na viacerích linkách s "nefunkčnými" bočnými displejmi (napr. 803 - len v predu čislo a ciel, na bokoch nič a vzadu PRESUN) .. ? To zas je "nejaký nečakaný problém" s databázou? Ved sa nemenil čas, ani trasy liniek,,, alebo je to zase o "krok" viac k informovaniu cestujucich ?! Ved čo, hlavne že máme nové vozy a každý sa odvezie aj na nových tratiach .. ?
,,, tak to by trať na jazere už dáááávno mala byť celá zgenerálkovaná .. je to najstaršia BKV trať v meste a žiaľ GO sa "asi" dočká až na konci celej "šnúry" reko-trati (ak sa vôbec ešte nejake peniaze po roku - dvoch nájdu, alebo ak sa vôbec toho dočká) ?
Rozhovor s JUDr. Denisou Žilákovou, GR sekcie riadenia projektov na Min. dopravy, výstavby a reg. rozvoja SR, uverejnené v decembrovom čísle Železničnej revue.
Citujem:
Ako sa bude ďalej rozvíjať nosný dopravný systém v Bratislave? Bude sa pripravovať na príchod tram-trainov?
.....................Financovanie tram-trainu v Bratislave z eurofondov je problematické, a to nie len z hľadiska infraštruktúry, ale aj vozového parku. Investičné náklady na jeho zavedenie by boli neúmerné očakávaným prínosom a preto sa s takýmto systémom v strednodobom výhľade neuvažuje.
Keby len tam... Ono v BKVčkách sa tie tlmiace gumy mali pravidelne meniť, to mám priamo od I.Reipricha, ale ako pozanamenal, nikdy ich nemenili. Inak na Komenského som si všimol, že medzi domami Varia "krásne" dunia, nič príjemné, snáď horšie ako PCC podvozky. Ešteže to tam ide do reko...
cestujúca: Pán vodič, idete, prosím Vás, na Viničky?
vodič (najprv sa uistiac, že sa na prednom skle odráža obrovský nápis "Viničky"): Áno, idem.
cestujúca: A kadiaľ tam idete? Idete aj okolo Hamu?
vodič: Áno, presne tade idem.
cestujúca: A máte tam aj niekde zastávku?
vodič: Áno, áno, zastávka je presne pred Hamom.
cestujúca: Hmm... tak potom nič...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Corey