Pokiaľ bude popri Hlavnej zachovaná Kuzmányho, príp. vznikne trať NMM - Masarykova - STN, nemal by byť problém presmerovať električky po takejto trase bez náhradnej dopravy. ?
Akože ono je to super nápad a tiež som nad tým uvažoval ale nemyslím si, že celoročná prevádzka [a teda aj na tejto trati stavané cestovné poriadky (nie že by teraz boli nejak extra postavené)] je nereálna napr. kvôli rôznym akciám (napr. Vianočné trhy, Dni mesta Košice, koncerty atď.) tie možno dokopy zaberajú dva aj viac mesiacov odstavenej premávky (teda výluky s autobusmi asi s trasou X7) a to je šestina roka, čo je dosť veľa na môj vkus a ak berieme do úvahy aj statiku budov, múzeum a kolízie je to zbytočná, predražená investícia...
Pokiaľ by nechceli presunúť všetky akcie z Hlavnej ulice...
Vzhladom na to, ze ludia aj tak v meste vybavuju viacero veci a vacsinou sa potrebuju peso presuvat, tak vacsinou sa snazia dostat najblizsie tomu pociatocnemu bodu v meste. A tie su vacsinou vyborne dostupne aj v sucastnom stave CP, takze elektricku na Hlavnej by som za velky prinos nebral, plus tie zmatky, co by to prinieslo.
Vy vlastne k doterajším odpovediam, čo bráni dať linku na Hlavnú (asi financie na opravu Dolnej brány, asi bezpečnostné riziko kolízií) prikladáte ďalšiu. Jej ucelenejšie znenie môže byť zaujímavné, ale predpokladám, že vo fóre sa asi neobjaví. Ja by som tipoval na korupciu. O niektorých spôsoboch v oblasti dopravy sa vie aj verejne: Predajcovia dávajú provízie z nákupu nových busov. Alebo je tu všimné, ktoré dávajú spoločnosti predávajúce naftu/benzín každému, kto od nich nakupuje vo veľkom. Netvrdím na 100%, že je to v KE, ale inde to býva tak. A pri rôznych politických "vedeniach" mesta a podniku (cieľ: rýchlo zarobiť) by som skôr predpokladal, že áno... A ďalšie podobné spôsoby, z ktorých potom vznikajú "určité tlaky". Ak sa mýlim, opravte ma.
Tiež som za zníženie hustoty individuálnej dopravy v centre mesta, ale s týmto v KE nepochodíš. Väčšina ľudí sa chce dostať od 1 vchodu k 2. vchodu. Priamo a bez prestupu. Ak autom, tak samozrejme tiež aj zadarmo zaparkovať – v žiadnom prípade neplatiť.
Inak, kto by sa chcel dostať napríklad na Kováčsku, tak pochybujem, že by išiel riedko premávajúcou linkou po Hlavnej, ale radšej by zvolil linky idúce Štefánikovou. Pritom časová dostupnosť je takmer rovnaká. Centrum mesta je dostupné vcelku dobre zo všetkých strán, najslabšie je to zo západu. Nie som však proti zavedeniu električkovej dopravy na Hlavnej.
A teraz bez humoru: samozrejme, Vaša pripomienka je logická. Ale keď si pozriete pôvodnú otázku #75250, šlo skôr o preskúmanie súčasného stavu než o riešenie novej výstavby.
Ide o to, ako to myslíš. Domnievam sa, že mesto toho schopné je, ale je tu určitý tlak, prečo to nechce robiť. Toto mesto je schopné nielen postarať sa, ale aj rozvinúť trolejbusovú dopravu – veď tá stojí zlomok toho, čo sa vynaložilo na kúpu prebytočného počtu autobus – teda, opäť, mesto toho schopné je, ale nechce to robiť.
Postaviť, respektíve pripraviť trať na Hlavnej pre použitie linkovými spojmi, nemusí byť vôbec veľká položka, ale je otázne, či to mesto chce.
Nechtiac ste znegovali aj ostatných stálych členov fóra, keďže oni sa bavia na aktuálne preberanú tému už teraz (nie potom) a dokonca podostávali aj plusky Čo navrhujete, zrušiť všetkým za tú odvahu kontá?
Keď bude mesto schopné postarať sa aspoň o súčasné trate (ktoré sa pred očami rozpadávajú), a bude schopné dokončiť ich rekonštrukciu (resp. ju seriózne začať), až potom sa môžeme začať baviť o výstavbe nových tratí...
Linka cez Hlavnú by neslúžila len Hlavnej, ale aj Kováčskej a Mäsiarskej.
Podľa môjho názoru je v centre mesta dobré obmedzovať IAD (individuálnu automobilovú dopravu), ale zároveň MHD rozvinúť do uspokojivej obslužnosti. Inak automobilisti právom nadávajú. Niektorí by dokonca radi svoje auto dlhodobejšie parkovali pri železničnej stanici alebo letisku, keď niekam cestujú. Alebo upchávajú Kováčsku, Vodnú, Mäsiarsku. Podľa mňa radšej viac MHD do mesta a zároveň parkovanie áut v centre ďalej zdražiť a počet parkovacích miest v centre nezvyšovať (nechcem povedať, že znížiť). Ale všimol som si, že práve toto je štandard v západoeurópskych mestách. A v Ruských mestách opak. Konečne si mohli po rokoch kúpiť autá. Zlikvidovali električkové trate, kde sa len dalo, aby bolo o 1 pruh v každom smere viac.
Ja si myslim, zeby mal ostat zachovany status quo. V meste nie je problem byt hocikde do 10 minut pesi od najblizsej zastavky MHD, ludia sa ja mozu trochu prejst a urobit nieco pre svoje zdravie. Za mna urcite Hlavnu bez elektriciek + treba pocitat s tym, ze Hlavna ma relativne piescite podlozie, kedze nedaleko tiekol Hornad.
Ako už hovoríme o typoch vozidiel... Doprava by sa dala riešiť aj batériovou električkou ktorá by ani nepotrebovala trakčnú sieť. Prípadne kombinovanú, cez mesto by išla na sieť no na Hlavnej na batériu. Ale na to sú potrebné financie na vozidlá.
Zrovna na tú som myslel... U nej je asi najväčšia rezerva v kapacite zo všetkých liniek, aj keď asi tesne prenasledovaná 4... ?
Ešte tak mať niečo s tých starších historičákov pojazdné a zároveň v dobrom stave... (Nie, Cassovia určite nie je v top stave ako by sa na (kvázi) historičák patrilo a skutočné historičáky žiaľ len čakajú na "spasiteľa"... ? ) ...a v letnej sezóne by linku 2 mohli obsadiť práve historičáky. ?
Momentálne je reálnejšie, že sa zrekonštruuje trať na Jazere ako obnoví pravidelná prevádzka električiek po Hlavnej, takže nemusíš sa báť Rudy, že vás obehne i ona... ?
Nehovorím, že električka na Hlavnú nemá zmysel... Má, veď stačí sa pozrieť hoc aj do Miškovca...
Len nechať premávať celoročne električku len po trase NO - NMM cez Hlavnú je podľa mňa ekonomický nezmysel. Ako historickú linku počas turistickej sezóny (príklad Bratislava alebo ako kedysi konka), alebo linku, ktorá Hlavnou prechádza, ale nekončí hneď pri jej jednom alebo druhom konci si električku na Hlavnej predstaviť viem.
To je jeden z tých aspektov čo si spomenul z tej kombinácie, no je to z roku 2014 .. Treba ale zohľadniť aj vek tých tratí (BKV na jazere je najstaršia), a netreba zabudať aj na frekvenciu na tých usekov počas lepšieho obdobia, ktoré už maju za sebou,, vyše 30 ročná trať BKV na jazere zažila aj väčšie frekvencie -ak jazdili po nej v 90 tych rokoch denne aj linky 1 a 5 + aj celodenne linky R2 (a v špičkach aj trojičky) - teda s porovnaním napr so sučastne rekonštruovanou Kuzmányho - stále vychádza že "jazerská BKV trať" má za sebou horšie už .. A ešte jeden aspekt - trať na jazere často slúžila a aj slúži ako aj dopravná cesta náhradnej AD počas výluk, čo tej trati určite za tie roky nepridalo na kvalite, ved vidieť to na nej... No je to len môj názor, ale ak sa vychádzalo len z týchto sledovani čo si zverejnil, tak je to neobjektívne celkom,,,
Bol som v nedelu vo Zvolene. Na hlavnej otvoreny len jeden fast-food a v celom centre ani noha. Stretol som len mnisku co sla z kostola a ta ma naviedla ku obchodaku. Kosicka hlavna je proti tomu preplnene korzo.
Problémom by ani tak nebolo posedenie vs. električka, ale vytláčaní chodci vs. cyklisti vs. električka. Ale pri troche chcenia sa dá vyriešiť aj toto. Samozrejme, popri tomu kopec ďalších vecí, napr. už aj spomínaná labilná statika archeologického múzea. Žiaľ, celá rekonštrukcia Hlavnej bola len narýchlorobená superdrahá predvolebná kampaň a tak to aj vyzerá (+ sa k tomu pridáva aj ľahostajnosť a totálna bezúdržbovosť).
(Teraz trošku mimo) Hlavná ulica a v podstate aj celé centrum mesta mali veľké dopravné problémy už v dvadsiatych rokoch. Stávalo sa veľké množstvo nehôd, zrazili sa tu snáď všetky možné kombinácie dopravných prostriedkov. 1. júla 1928 dokonca pustili po Hlavnej jednu z etáp vytrvalostných automobilových pretekov. Paralelne sa tam ale konali aj trhy. Stala sa nehoda, výsledok: 6 mŕtvych a vyše desiatka zranených, väčšina ťažko...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
Momentálne je reálnejšie, že sa zrekonštruuje trať na Jazere ako obnoví pravidelná prevádzka električiek po Hlavnej, takže nemusíš sa báť Rudy, že vás obehne i ona... ?