Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: forest #73579:
vyberam komentare pod clankom ktore hovoria za vsetko..

Súdruh Raši a ostatní nekompetetntní, (s)prostí a mechom udretí nímandi na magistráte aj v DPMK dávajú vysvedčenie o sebe takmer každý deň.
A to ešte článok zabudol spomenúť, že len a len KE potrebovali práve 5 dverové busy, kým všade inde stačia 4 dverové. Lebo...práve a jedine SOR dopredu dohodnutej požiadavke vyhovel.
Evidentne nejde o slabú klímu, ale o vedomé jej nezapínanie. Prečo? Čo je za tým?
Treba ich za 4 mesiace zvoliť znova.

staci ist do budapesti. autobusy - tie ktore maju klimu, ju maju zapnutu, aj ked otvaraju dvere kazdu zastavku.... elektricky detto. a funguje to..
bohuzial niekto dal soferom nariadenie nepouzivat ju.
sak co, ze predstavenstvo dpmk sa vozi v LIMO s klimou, co tam po nejakej spodnej vrstve, co cestuje busmi v 36stupnovej horucave.. mam v prdeli, sak staram sa len o seba ne??
dementi.. kazde mesto je v 21storoci vyspele, a k tomu patri aj klima v kazdom buse. LCD panely na zastavkach, so zobrazenim o kolko minut ide dalsi spoj a kam
lenze tu sa budu vyhovarat na somariny...
a vyhovorka ze budapest je velke mesto neobstoji... maju ovela viac busov, metro, atd atd, a ich prijmy su pomerne k poctu busom a stavim sa ze pomer KE-budapest ak by sme to preratali na prijmy a pocet dopr. prostriedkov velky rozdiel nebude. takze treba menej mastit vrecka, zabranit stratam nafty a pod., a hned bude aj na zapnutu klimu..
boze, bananistan, v com zijeme..
Reakcia na: Alex06 #73577:
Tak práve dnes vyšiel článok, v ktorom tvrdia, že má takmer 40 ton, teda asi o 10 ton viac ako LF2+. http://technet.idnes.cz/vyroba-tramvaje-0jt-/tec_technika.aspx?c=A140721_154706_tec_technika_vse
Ak k tomu pripočítame cestujúcich tak sa dostaneme až niekde za hranicu 10 ton na nápravu. LF2+ má asi 8 ton na nápravu. No na to, aby som povedal, ktorá z nich bude viac ničiť koľajnice ani nemusím byť veľmi technicky vzdelaný. Teda, ak tie naše spojazdnia.
Reakcia na: myslavcan #73576:
...to neviem kolkovazi,ale docital som sa ze tu 26ttestovali s 15ton zatazou,,hm. A ma cez 30m..244miest nastatie,kolko na meter to neviem
Nevie niekto koľko váži jedna miškovecká 26THU3? Lebo to nikde neviem nájsť, ale jednoznačne musí vážiť neporovnateľne viac ako LF2+, a pritom má tak isto 6 náprav...
Reakcia na: Kona #73574:
🙂 Tak Ostravske ,snad do vianoc uz neaka bude na linke
Reakcia na: Alex06 #73572:
Tak náprav má 6 a naše Vario LF2+ váži rovnako ako Ostravské Vario LF2+ (nie Olomoucké?)
Reakcia na: Kona #73571:
Dokonca aj na zadnom čele je nejaké miesto s vypchatými operadlami ako u ostravskej LF2+ http://www.mhd-ostrava.cz/?s=vuz&evc=1411 (viď 5. foto)?
Tak som zvedavy ako to poriesia s tou 19t zatazou.predsa pri 4 napravach -teda 8 kto to ako berie sa lepsie rozlozi hmotnost,tak trpy stred...ozaj a je tam aj rozdiel aj na streche,je tam viac plechu,oproti olomouckej,zda sa byt preto vyssia,ale mysllim ze viac nez o 200kg by nemala byt tachsia ako tamta
Reakcia na: Alex06 #73570:
Nízkopodlažnosť je u týchto električiek primárne určená pre vozíčkarov a pre kočíky, čiže tie prázdne "plochy" oproti 2. a 3. dverám tam musia byť, aj keby sa do jednej plochy vošlo 5 kočíkov/vozíčkarov. A predsa vozíčkar/matka s kočiarom nebudú utekať až zozadu do druhých dvier pre miesto, ktoré už môže byť aj tak obsadené. To platí aj pre prípadnú prepravu nadrozmerných predmetov (krabíc, lyží...) aby sa nezavadzalo s týmito vecami v uličke.?
Reakcia na: myslavcan #73568:
A ak by sa dalo o 6 sedadiel viac ako je u tej olomoucskej? to by sa znizil pocet miest na m2 o cojaviem 6-8 to by bolo asi aj o 500kg menej,podla mna uplne staci mat v prednej casti miesto na kociky,ved tam vojdu asi aj dva kociky a inv.vozik...ci?
Reakcia na: myslavcan #73568:
Tak už je to potom jasné? - chyba vo výrobe?
Reakcia na: tbus #73567:
V Technických podmienkach, ktoré sú prílohou zmluvy sa píše:

"Hmotnosť prázdneho vozidla: 30 000 kg ± 5%
Hmotnosť maximálne obsadeného vozidla 5/8 os./m2: 42 250/47 780 kg ± 3%"

Takže to vychádza presne na tých 17 780 kg čo napísal Kona, ale ak ešte vezmeme +3%, tak sa dostaneme k číslu 49213 kg... Teda asi tam sa vzalo tých 19 ton.
Reakcia na: Kona #73566:
elektricka ma urcite urcenu celkovu hmotnost, a skusky sa isto robia podla vopred urcenych pravidiel, pochybujem zeby si v ramci skusok dovolili pretazenie
Reakcia na: KosickyTiger #73564:
Problém s poklesnutím spodkov článkov nebol spôsobený podvozkami, takže nie je dôvod ich nejako upravovať alebo úplne meniť. Buď v DPMK preťažili vozidlo, alebo sa pri výrobe nesprávne zaistila skriňa, pretože spodky článkov ani nič iné poklesnúť nemá. Ak sa počíta kapacita cestujúcich s PRIEMERNOU hmotnosťou jedného cestujúceho 70 kg, tak to vychádza 19 000 kg/70=zaokrúhlene 272 cestujúcich. Avšak, nie každý cestujúci má takú hmotnosť a nie každý je objemovo rovnaký,naviac treba rátať aj s nejakým ostatným hmotným nákladom, takže je potrebné rátať s nejakou rezervou. Podľa technických parametrov na imhd.sk a na wikipedii sa do vozidla má zmestiť 254 cestujúcich, čo potom vychádza na záťaž 254*70=17 780 kg. Z tohto vyplýva, že DPMK preťažil vozidlo o 1 tonu nákladu. Podľa oficiálnej stránky výrobcu Pragoimex sa má do vozidla zmestiť len 234 cestujúcich, čo potom vychádza 234*70=16 380. Podľa tohto údaja, DPMK preťažil vozidlo až o 2 tony nákladu. V Pragoimexe však zrejme vynechali nejaký počet cestujúcich kvôli vyhradeným miestam pre kočíky a vozíčkárov, takže by to po pričítaní mohlo ako-tak sedieť s údajmi wiki a imhd. Každopádne to potom stále vychádza na preťaženie o 1 tonu nákladu. Takže, kde nastala chyba❓ ?
701 má podvozky Comfort (z pôvodného PCC podvozku ostali prevodovky, brzdiče a koľajovky), variá + -ky majú podvozky Comfort+ (z pôvodného podvozku ostali len brzdiče)
Reakcia na: Dispecer #73562:
Nie som žiadny odborník, ale myslím si, že teraz buď nejakým spôsobom znížia kapacitu, alebo upravia podvozok a v Krnove už budú vyrábať s novými podvozkami.
Reakcia na: Alex06 #73560:
LF bez pluska majú len trochu upravené podvozky z T3 a spol. (Aj podvozky VarioLF 701 sú pôvodom z niektorej našich T3 a potrebné úpravy sa robili práve v dielňach na Bardejovskej...)

Čiže rozdiel medzi LF a LF+, LF2 a LF2+, LF3 a LF3+,... je hlavne v podvozkoch.
Reakcia na: KosickyTiger #73561:
Majú rovnaký typ podvozku, akurát, že tie olomoucké električky majú inú kapacitu, resp. tam je nižšia max. hmotnosť a tým nižšie nároky na podvozok.
Reakcia na: Alex06 #73560:
A LF+/o - jazdia si bez problémov? A to asi majú podobný podvozok ( s dvojitým vypružením )

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.