Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Alex06 #73572:
Tak náprav má 6 a naše Vario LF2+ váži rovnako ako Ostravské Vario LF2+ (nie Olomoucké?)
Reakcia na: Kona #73571:
Dokonca aj na zadnom čele je nejaké miesto s vypchatými operadlami ako u ostravskej LF2+ http://www.mhd-ostrava.cz/?s=vuz&evc=1411 (viď 5. foto)?
Tak som zvedavy ako to poriesia s tou 19t zatazou.predsa pri 4 napravach -teda 8 kto to ako berie sa lepsie rozlozi hmotnost,tak trpy stred...ozaj a je tam aj rozdiel aj na streche,je tam viac plechu,oproti olomouckej,zda sa byt preto vyssia,ale mysllim ze viac nez o 200kg by nemala byt tachsia ako tamta
Reakcia na: Alex06 #73570:
Nízkopodlažnosť je u týchto električiek primárne určená pre vozíčkarov a pre kočíky, čiže tie prázdne "plochy" oproti 2. a 3. dverám tam musia byť, aj keby sa do jednej plochy vošlo 5 kočíkov/vozíčkarov. A predsa vozíčkar/matka s kočiarom nebudú utekať až zozadu do druhých dvier pre miesto, ktoré už môže byť aj tak obsadené. To platí aj pre prípadnú prepravu nadrozmerných predmetov (krabíc, lyží...) aby sa nezavadzalo s týmito vecami v uličke.?
Reakcia na: myslavcan #73568:
A ak by sa dalo o 6 sedadiel viac ako je u tej olomoucskej? to by sa znizil pocet miest na m2 o cojaviem 6-8 to by bolo asi aj o 500kg menej,podla mna uplne staci mat v prednej casti miesto na kociky,ved tam vojdu asi aj dva kociky a inv.vozik...ci?
Reakcia na: myslavcan #73568:
Tak už je to potom jasné? - chyba vo výrobe?
Reakcia na: tbus #73567:
V Technických podmienkach, ktoré sú prílohou zmluvy sa píše:

"Hmotnosť prázdneho vozidla: 30 000 kg ± 5%
Hmotnosť maximálne obsadeného vozidla 5/8 os./m2: 42 250/47 780 kg ± 3%"

Takže to vychádza presne na tých 17 780 kg čo napísal Kona, ale ak ešte vezmeme +3%, tak sa dostaneme k číslu 49213 kg... Teda asi tam sa vzalo tých 19 ton.
Reakcia na: Kona #73566:
elektricka ma urcite urcenu celkovu hmotnost, a skusky sa isto robia podla vopred urcenych pravidiel, pochybujem zeby si v ramci skusok dovolili pretazenie
Reakcia na: KosickyTiger #73564:
Problém s poklesnutím spodkov článkov nebol spôsobený podvozkami, takže nie je dôvod ich nejako upravovať alebo úplne meniť. Buď v DPMK preťažili vozidlo, alebo sa pri výrobe nesprávne zaistila skriňa, pretože spodky článkov ani nič iné poklesnúť nemá. Ak sa počíta kapacita cestujúcich s PRIEMERNOU hmotnosťou jedného cestujúceho 70 kg, tak to vychádza 19 000 kg/70=zaokrúhlene 272 cestujúcich. Avšak, nie každý cestujúci má takú hmotnosť a nie každý je objemovo rovnaký,naviac treba rátať aj s nejakým ostatným hmotným nákladom, takže je potrebné rátať s nejakou rezervou. Podľa technických parametrov na imhd.sk a na wikipedii sa do vozidla má zmestiť 254 cestujúcich, čo potom vychádza na záťaž 254*70=17 780 kg. Z tohto vyplýva, že DPMK preťažil vozidlo o 1 tonu nákladu. Podľa oficiálnej stránky výrobcu Pragoimex sa má do vozidla zmestiť len 234 cestujúcich, čo potom vychádza 234*70=16 380. Podľa tohto údaja, DPMK preťažil vozidlo až o 2 tony nákladu. V Pragoimexe však zrejme vynechali nejaký počet cestujúcich kvôli vyhradeným miestam pre kočíky a vozíčkárov, takže by to po pričítaní mohlo ako-tak sedieť s údajmi wiki a imhd. Každopádne to potom stále vychádza na preťaženie o 1 tonu nákladu. Takže, kde nastala chyba❓ ?
701 má podvozky Comfort (z pôvodného PCC podvozku ostali prevodovky, brzdiče a koľajovky), variá + -ky majú podvozky Comfort+ (z pôvodného podvozku ostali len brzdiče)
Reakcia na: Dispecer #73562:
Nie som žiadny odborník, ale myslím si, že teraz buď nejakým spôsobom znížia kapacitu, alebo upravia podvozok a v Krnove už budú vyrábať s novými podvozkami.
Reakcia na: Alex06 #73560:
LF bez pluska majú len trochu upravené podvozky z T3 a spol. (Aj podvozky VarioLF 701 sú pôvodom z niektorej našich T3 a potrebné úpravy sa robili práve v dielňach na Bardejovskej...)

Čiže rozdiel medzi LF a LF+, LF2 a LF2+, LF3 a LF3+,... je hlavne v podvozkoch.
Reakcia na: KosickyTiger #73561:
Majú rovnaký typ podvozku, akurát, že tie olomoucké električky majú inú kapacitu, resp. tam je nižšia max. hmotnosť a tým nižšie nároky na podvozok.
Reakcia na: Alex06 #73560:
A LF+/o - jazdia si bez problémov? A to asi majú podobný podvozok ( s dvojitým vypružením )
A ta co jazdi niekde v cechach,asi 1401 lf2+? ma nieco inac riesene alebo im stacila zataz dajmetomu 17t? ...moze byt zeby lf2ky to zvladli? tam je asi ine pruzenie a podvozok ako pri pluske,tak snad to poriesia.
Reakcia na: LUKYmhd #73558:
A na nových tratiach?
Reakcia na: Peter55 #73557:
Jo uz som to pochopil len sa mi to zdalo vela. A nerob prosim take šoky. Dufam že sa to opravi a bude dobre služiť.
Reakcia na: LUKYmhd #73554:
Nie, robim si srandu.
Samozrejme, že to bude výrobca riešiť alebo to už rieši a urobi patrične kroky a nápravu aby to bolo v poriadku pre bezproblemovu prevádzku. Žiadna ina možnosť jaksi nie je možna resp realna, je to nova električka a nemôže byť všetko hneď 100%.
A načo ju zaťažovali 19 tonami? Tak pre srandu králikov asi nie. Električka ako aj ine vozidlo sa musí počas homologizácie otestovať aj s maximálnym povoleným zaťažením pre daný typ vozidla ktorý je potom v premávke bežna záležitosť keď sa v špičke do tej električky natlači XY ľudi. Ak by sa električka testovala len prázdna a v ostrej premávke by sa vyskytla takáto chyba mohlo by to mať všelijake následky, práve preto sa robia tie testy pred nasadením do ostrej premávky kde sa vyriešia všetky možne problémy.
Hej a v Bruseli už majú pripravené podklady na prepadnutie €urofondov ?

Čo sa týka tých 19 ton: 254 cestujúcich × cca 75 kg/osoba = cca 19 ton ?
Reakcia na: Peter55 #73553:
to vazne ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.