Zapínať klímu ak je vonku 28 stupňov je podľa mňa trochu neskoro , v autobusoch je už vtedy niekedy aj 35 stupňov ....
Zapnúť klímu je jedná vec , ale tá druhá na akú teplotu ju nastaviť , ak chladenie nastavia na teplotu len o 5 stupňov nižšiu tak sa nečudujme že to nie je cítiť . Aby mala klimatizácia účinok , mala by byť nastavená na najnižšiu možnú teplotu , aby kompenzovala straty úniku tepla cez sklenené panely (ktoré akoby v SORkách vôbec neboli tónované) a počas otvárania dverí ...
Bolo by fajn , keby vodič počas prestávky zatvoril okná a zapol klímu ešte počas prestávky , aby sa autobus vychladil .
a zial ani to sa nedodrzuje ,ako som parkrat zistil aj sam.. ? porusuju to pravidelne kedze velakrat je vonku aj viac a v sorkach je dusno a klima stoji a tie mini okna aj ked su otvorene nepomahaju.. ?
Chcem sa opytat to je zakazane puštať v Soroch klimatizaciu alebo čo? dnes som išiel viacerými Sorkami napr 4733 či 4731 a este aj inšie a ani jeden z nich nemal klimu zapnutu. V buse teplo okna naprd aj ked boli všetky pootvarane dusno tam bolo. Načo teda mame busy s klimatizaciu ked sa nevyužíva? kedy sa bude využivať v zime?
Akurát, že v konečnom dôsledku nemusia ušetriť nič. Oproti optimu. Oproti 30-ročným vozom by ušetrili tak či tak. Pokiaľ chcú sanovať 20-miliónový dlh, tak nech nevyrábajú ďalší nákupom prebytočného počtu (prepytujem) autobusov. Šetriť nie je problém. Otázka je, že na čom a kam tie ušetrené financie pôjdu. Tu sa "šetrí" od roku 1990 a vidieť to nie je.
Viacmenej súhlasím. Teplotný rozdiel medzi vonkajšou teplotou a teplotou vo vozidle by mal byť do max. 5 °C, to isté platí aj o klimatizovanej budove (napr. úrady, OC, atď.), práve z dôvodu možného tepelného šoku. Samozrejme netreba zabudnúť na pitný režim.
a krizovy prievan nie je nahodou zdraviu skodlivejsi, Ty "umela klimo" ? ? trosku logiky pani ? a suhlasim s rpopom viacmenej dobre to popisal, do detailov, vyjadrujem maximlny suhlas.. rozumny teplotny kompromis(aby nevznikal prilis velky teplotny gradient) je najlepsi, pokial sa to dobre nastavi tak to splna svoj ucel.. ak ste niekto sli napr mercedesom mhd v BA tak iste mi date za pravdu aka ucinna vie byt klima aj pri vysokych teplotach v MHD teda pokial je vykonna a ucinna (coz napr nie je pripad soriek) a totalne popiera teoreticke vyplody a viacere bludne vyjadrenia nasho dpmk na tuto temu co som mal moznost pocut.. ?
Hej, šak toto že keď autobus stojí tak okná nepomôžu, taky čas je klíma fest pomoc, ale hovorim, musi byť fajn nastavena, žiadne take že na plno a ochladzovanie "vnutorneho" vzduchu. Nejaký normálny teplotný rozdiel, a je to fajn. Tu som sa ale ešte nestretol s tym, žeby vo voze bola doslova zima, ako inde.
Klímu oceňujem najma pri státi autobusu na semafore, celý deň je síce teplo no dá sa to vydržať, ale stačí minúta státia na semafóre a v momente zo mňa stekajú kvapky a som kompletne mokrý ? Bus na MHD nie je zájazdový, bežne človek cestou MHD strávi priemerne 10-15 minút, dá sa to vydržať, mne sama o sebe klíma dobre nerobí, ale to čo je v MHD sa dá vydržať, a kým to funguje fakt pomáha a do veľkej miery zvyšuje komfort.
Ako tu už bolo napísané, netreba pliesť nákladovú náročnosť na prevádzku vozidla a vozokilometre, na základe ktorých si objednávateľ kupuje dopravné služby. A preto môže vzniknúť aj paradox, kedy sa radšej vypraví drahšie menšie vozidlo.
To veru nie, na sebe si všimam dlhodobo že mi klima nerobi dobre, ale ak mam zhodnotiť celkovo klimu, ak je teplotny rozdiel rozumny a fukanie je zapnute tak aby privadzalo vzduch z vonku a nie len cirkuloval pôvodny tak sa to da vydržať, ale tiež fukanie nesmie byť naplno. Taky zlaty stred je fajn. Dneska mi bolo aj nepríjemne keď mi klíma ťahala na kríže a tak, ale zase keď bola pustená rozumne tak nebol absolutne žiaden problém, príjemne schladila a bolo fajn. Osobne ale tiež dávam prednosť poriadnym veľkym oknám ako sú napr. v Citelise, kde poriadne prefúka celý autobus, ajkeď aj to je diskutabilné, kvôli prievanu.
Čo máte všetci s tou klimou? Keď sú pootvárané všetky okná, tak je vo vozidle oveľa príjemnejšie, ako keď je zapnutá. A keď je klíma zapnutá, tak sú okná pozatvárané, a čerstvý vzduch sa naberá iba na zastávkach, čo si myslím, že vôbec nestačí. Potom sa vo vozidle aj ťažšie dýcha. Čo sa týka električiek Škoda, mnohí nadávajú že prečo sa za tie peniaze nekúpili tie. Pre naše trate, a pri našej údržbe tratí, sa nám nehodí nič viac, ako nejaké Vario.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUKYmhd