Reakcia na: Sarko #724:
Hej, ten usek som mal na mysli. Ale miesto kolajovania Svatoplukovej ma napadlo znovu zaviest elektricku na Hlavnu. I tam si myslim, ze by bola atraktivna jak svina. Po Hlavnej by mohla jazdit sice asi max. 30 km/h, coz ale v KE nie je problem 
Akurat by s tym asi MZ nesuhlasilo, bo trat po pesej zone (aj ked dnes v zapadnej Eu je uz zas taky trend, vracat eliny do centier). Ale inak som mal na mysli to, ze siet nebude taka zranitelna, ked sa postavi dalsia trat z MMM, a z hladiska zranitelnosti je mi jedno, ci na stanicu, ci na NO. (NO ma jednu nevyhodu, ze tam nahlasis bombu a vsetko stoji - lenze NO je aj tak taky masivny prestupny bod, ze havarka alebo bomba na NO zastavi tak ci tak vsetko.)
Zas trat na Hlavnej ma tu vyhodu, ze kolaje tam uz su, staci ich na koncoch pripojit k sieti a natiahnut trolej.
To som mal na mysli.
Sarko
Mas asi na mysli usek NMMM-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac. Tu je podla SUP (smerny uzemny plan) naprojektovana elektrickova trat. Je to logicke, kedze sucasna siet je velmi zranitelna. Staci vaznejsia DN na Sturovej alebo Nam. osoboditelov a okrem L9 vsetko stoji. Trat cez Svatoplukovu je potrebna ako sol. Ak uz nie ani tak z prepravneho hladiska, tak najma z prevadzkoveho. Navyse, do 70. rokov tu existoval samotny kolajovy zvrsok a v sucasnosti je este stale zachovana energeticka infrastruktura. Staci len vymenit kable. Nehovoriac o tom, ze ED by sa po spusteni relacie Zel. stanica-NMMM by sa mimoriadne zatraktivnila. TD je navrhnuta na uplne ine relacie, takze trolejbusovu trat Mlynska basta-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac by som voci useku Mlynska basta-Stefanikova-Jakabov palac povazoval za peaznu a zbytocnu zachadzku. To je naozaj jednoduchsie natiahnut droty len v useku Jakabov palac-Zel. stanica.
Aby vystavba trolejbusovej trate nebola podmienena stavbou elektrickovej trate, urobil by som kompromis. Za ovela nizsie naklady vybudoval elektrickovu tra, s tym, ze by sa len provizorne napojila na existujuce obratisko a sucasne sa natiahli aj troleje so zachadzkou TD na zel. stanicu. Predstanicny priestor caka v buducnosti aj tak velka prestavba, suvisiaca s prebudovanim a prepojenim oboch stanicnych budov (zeleznica+bus) a vybudovanim administrativno-obchodneho centra.
Kto nevie, tak pripominam, ze kvoli havarijnemu stavu vyskovej budovy ZSR (hlinikova konstrukcia) tato nebude nakladne rekonstruovana, ale asanovana. Vraj uz coskoro!