Reakcia na: Adamcool #64729:
Máš apatiu? Tak skús Prozac ? .
ale niekto navrhol 31Tr SOR alebo teraz Crossfire navrhol Solaris Trollino. Hoci ja mám troško apatiu na Solarisy všeobecne, bola by to asi lacnejšia voľba ako SOR
toto nie je perspektíva a urobiť pre všetky 15 TrM kvalitnú GO a máš na 10 rokov pokoj
nie, ja mam 17
ale zaujímam sa o DPMK a celkovo MHD v KE
ale to ja takých vízií a nápadov mám veľa, len to nerozpisujem, lebo by ste zaspali
Je pravda, že trolejbusy sú značne obmedzené trolejmi, autobusy túto nevýhodu nemajú, ale tá cena 1 km autobusom a trolejbusom je pri trolejbuse podstatne nižšia, a to je podstata veci. Všetko je už o peniazoch, a preto si myslím, že najskôr treba zrekonštruovať celú trolejbusovú trať - podľa mojich informácií je to niečo okolo 2000 €/km, čiže ak máme 33 km tratí, tak to by bolo tak dokopy všeho všudy 100 000 € aj s výmenou nosných lán, výhybkami a podobne. Ďalších 100 000 € by som dal na nové trate, najmä by som najvyťaženejšie linky (10, 36, 19) kompletne nahradil trolejbusmi a to máme hneď také obrovské úspory, že polovica pôžičky sa bude splácať sama. No a ďalších 1 000 000 € alebo aj viac (neviem, koľko stojí jeden trolejbus, či je lacnejší ako autobus alebo naopak) by som dal na nové trolejbusy, pretože ako všetci vieme, v roku 2013 nám odíde do dôchodku presne 15 kĺbových trolejbusov. Vrátim sa opäť k peniazom: ak by bol niekto ochotný, a vybavoval by napríklad také eurofondy, mohli by sme mať časť peňazí odtiaľ, na časť si zobrať pôžičku a ešte aj tá pôžička sa bude z polovice splácať sama. Plus ak by sme zamestnali niekoľko nových revízorov, máme ďalšie peniaze, čiže hneď by trolejbusová doprava expandovala, mali by sme menej znečistenia, viac spokojnosti v cestujúcej verejnosti a to je ako vieme, na nezaplatenie
Je to len môj nápad, určite sú tu aj kometentnejší ľudia, ktorí sa do toho vyznajú viac a môžu ma vyviesť z omylu prípadne dať iný, lepší návrh.
Peace
Konečne by sa aj trolejbusova doprava trošku rozhýbala (najmä dole kopcom z Furče
)
Tatranka