Ad anketa, nosim ho v ruke pretože nie som debil a som ohľaduplny voči ostatnym. A pride mi pohodlnejšie oprieť sa niekde ako keby som mal celu cestu stať s rupsakov ako pravitko a držať sa madla.
Ja sice uz ruksak moc nenosim ale stale ked som isiel vo vozidle som ho dal dole nie len z dovodu zeby inym nezavadzal ale aj z toho dovodu ze pokial ho nemusim mat na chrbe tak preco ho nedat na zem, minimalne ten moj bol dost tazky nato aby som ho tych 20 minut cesty nemusel bezcielne niest na chrbe. Cize u mna bol ten zvyk/dovod zlozit ruksak stale.
Napriek tomu musim povedat ze pri denno dennom cestovani hlavne rano ked decka chodia do skoly je si myslim ze ozaj sproste ze kolko vela ich proste tam ma ruksaky na chrbte. A ten natresk sa este zvysuje.
Re #64681 Rudyke902: No hej to sa stava ale je to dost raritne
priznám sa, že som si nevšimol počítadlá pri tlačidlách. Odkedy sú implementované do tejto ponuky?
V manuáli na dpmk.sk pribudla veta: "Zakúpiť lístky pre spolucestujúcich je možné iba raz." Takže už neplatí, že sa dajú CL pre spolucestujúcich zakupovať po celú dobu jazdy k 1. zastávke cesty?
Konečne vyzerá manuál k označovačom k svetu.
ešte raz zopakujem vetu zo svojho predchádzajúceho príspevku, asi ste si ju nevšimli: "Samozrejmosťou je byť ohľaduplný voči cestujúcim, ak mám na chrbte väčší predmet, ktorý by mohol niekomu zavadzať."
Podľa mňa je to všetko najmä o ohľaduplnosti, ktorú som spomínal. Na 2. strane by ale mala byť aj slušnosť zo strany ostatných cestujúcich. Ak je vo voze 10 ľudí, kopa prázdneho vzduchu a napriek tomu mi bude niekto vykrikovať, aby som si dal dole ruksak, tak ho s kľudom odignorujem.
A už keď chcú byť niektorí takí precízni: kedy zaberá človek s ruksakom najmenej miesta? Keď sedí – pretože vtedy zaberá presne rovnaké miesto ako hociktorý iný cestujúci bez ruksaku. Takže až sa raz stane, že si bude chcieť starší človek sadnúť na miesto, kde sedí cestujúci s ruksakom, tak ten ho nemusí pustiť, veď len chce dodržať prepravný poriadok a zaberať čo najmenej miesta, respektíve nezaberať viac miesta.
Možno som špeciálna bytosť, keďže stále nosím ruksak na chrbte vo vozoch MHD a napriek tomu som ešte nikdy v živote nikomu úmyselne nezavadzal.
Re #64654 Furčan: ej, všimol si si. Ak niekomu dvere privierajú ruksak a on na to nereaguje, to už nie je o neohľaduplnosti, to už je o debilite daného jedinca. Pekne si to napísal, súhlasím, pri nohách je viac miesta, no napriek tomu objem ruksaku sa vzhľadom na jeho polohu nemení.
Re #64677 123456: teším sa. Rád by som videl, ako vodič takto vyťahuje cestujúcich z vozu.
A teraz otázka pre vás všetkých: nosíte ruksak vo vozoch MHD na chrbte alebo v rukách?
nepísal som že zo srandy.. písal som že občas aj to stlačia v "panike", nič viac. A k tým KT - tak to sa nedočkáme teda nikdy, ak to bude tak ako píšeš.. ?
.. Ja som napísal že aká je realita - a žiaľ vieš sám že sa to stáva.. Jasne že na to manuál netreba, ale ak by to nebolo také "pestré" s tými tlačitkami u rôznych vozoch iný systém, ale ujednotené už, tak by si aj ludia zvykli kde presne aké tlačitko je a na čo slúži... tak ako to písal KVKV v príspevku - to len aby nebolo že ja niečo vymýšľam.. ?
Ja to viem, žiaľ, píšem len aká je realita, že sa aj to stáva... ak cestujúci v panike že brička mu nezastaví, stlači aj to.. je to realita, zažil som to už a nie raz..
Zneuzitie zachrannej brzdy je trestne, cize urcite ju nikto len tak zo srandy nestlaci.
K tym tlacitkam to bude asi preto ze postupne chcu vsetky KT8 prerobit na NP a tam uz do nich namontuju aj tlacitka.
Keď Ťa vytiahnem z voza za ten vak ak mi budeš prekážať zmení sa to že Ty ostaneš pred dverami a ja vo voze. Ty budeš čakať na ďalší spoj a ja budem cestovať komfortne netlačiac sa o tvoj vak. ?
Už som to zažil. Stlačil to jeden cestujúci pred zastávkou, v rýchlosti asi 30-40km/h. Mne sa to nezdalo vešmi prudké brzdenie. Intenzita brzdenia bola asi 2-2,5-krát výššia ako pri bežnom brzdení. Áno,spomaľuje to postupne.
Čím vyššia rýchlosť električky,tým slabšia účinnosť bŕzd.
Ako by sa správala električka, keď stlačím záchrannú brzdu? Používa magnetickú brzdu a brzdí okamžite, alebo postupne spomaľuje? Podľa mňa by sa niektorí slabo držiaci sa cestujúci aj prizabili ak by to niekto stlačil v rýchlosti 40 km/h
Človek s normalnym IQ a logickym rozumom asi nebude stlačať červene tlačidlo ktore je ohraničene červenym kružkom a vedľa neho je napis "zachranna brzda". Na to manual netreba, maximalne tak mentalne postihnutym, čo bohužial asi polovica cestujucich je ako tak sledujem dlhe roky....
Lol, nato že si chcel byť vodičom električky tu píšeš zaujímavé veci.
Ak je cestujúci negramotný a nevie si prečítať "ZÁCHRANNÁ BRDZA", tak nech to nestláča. Dokonca je to v červenom rámčeku!
A bol by som zvedavý, čo by si robil, ak by tie niekto stlačil takto brzdu. V tom lepšom prípade naberieš meškanie, v horšom si môže nejaký cestujúci aj ublížiť. Takže áno, cestujúci má vedieť načo aké tlačidlo slúži. Všetko je jasne označené.
..to je čistá pravda, plne súhlasím.. Ešte dodám, že je tu ďalšia "rarita" , na vozoch KT-čkách sa dopytové tlačidla na otvorenie dverí v DP nemontujú , neviem prečo - ani do vozoch ktoré už prešli VP a majú aj "nový náter" - majú ich len vozy z GO NP ktoré sa robili v ČR.. ?
A ešte sa potom vodiči aj čudujú ak niekto zatlači omylom záchr. brzdu (najmä v T3), ak dopytové talčidlo (na madle) "nestačí" stlačiť, treba aj tlačidlo nad dverami - kôly zastaveniu v zastávke na znamenie... To aby cestujúci mali manuál v ruke, podľa typu voza - kde aké tlačidlo je a pri čom sa ktoré kedy tlačiť len má.. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sheep221
K tym tlacitkam to bude asi preto ze postupne chcu vsetky KT8 prerobit na NP a tam uz do nich namontuju aj tlacitka.