He? Vy máte nejaké linky v závislej trakcii s intervalom 5 minúta s takými výkyvmi v dopravnej situácii, že jeden spoj naberie meškanie 5 minút a a druhý pôjde včas?
Nadbeh by mal ostať na nule, ani o sekundu skôr. Neodôvodnené meškanie, teda také, ktoré nie je zavinené situáciou v premávke, by taktiež malo byť nulové. To ale nie je možné dosiahnuť, niekedy sa musí odchádzať s meškaním, pretože na trase sú križovatky a žiadna nemá preferenciu (vieme aká nepodarená preferencia je na Železníkoch), viac ako dve minúty by to ale byť nemali podľa mňa. Pokiaľ sa ale ktosi po Kuzmányho (smer radnica) plazí 30-tkou tak, že pri pošte nestihne voľno, tak chyba nebude v chronometráži, križovatkách, ale kdesi medzi čelným sklom a operadlom sedadla...
Re #58709 Dead: Čo ma stým človek, ktorý chce ísť z prvej zastávky napríklad na tretiu a kvôli tomu nestihne iný spoj? Ak náhodou (napríklad vypnuté semafory, málo cestujúcich) vznikne nadbeh, tak nie je problém počkať tých 30 sekúnd na zastávke.
Meškani na 2.zastávke - to boli vodiči, ktorí ešte nikdy svoje meškanie nestiahli na 0!, len sa ďalej zvyšovalo... A linky 2 a 4 sú tie, kde to po N.O. ani nemáš kde dobehnúť...
Nulovú toleranciu náskoku považujem za jednoznačne správnu a nehýbal by som s ňou.
Toelranciu nezdôvodňovaného meškania s výnimkou východzej zastávky by som kľudne zvýšil - na 180 s celodenne a 300 s 6-9 a 14-19.
Na meskanie som si uz zvykol, ale ak chodi spoj vecer kazdu pol hodinu a ide skor o niekolko minut, tak cakat na dalsi v tej zime nie je nic prijemne.
Mozno by sa to meskanie na 2. zastavke dalo odovodnit prave tym - vodic vie ze bude niektore zastavky vynechavat a bude tak na konecnej o 5 minut skor, tak radsej ide o par minut neskor a potom to dozenie. Ako som povedal, je lepsie ak si pockam aj 3 minuty, ako ked mam cakat 33 minut na spoj ktory odisiel o 3 min. skor.
Inak odpovie mi niekto na ten problem s vykricnikom pri linkach 20 a 20L?
Do pléna na diskusiu:
Medzi hlavné faktory kvality MHD patrí určite aj presnosť. Aký máte názor, aké tolerancie by mali byť? V súčasnosti je tolerancia nadbehu 0 a neodôvodňované meškanie až 120s.
Chcem vedieť, s čím sa stretávate... nadbehy/meškania
Uvediem svoje príklady:
L9 Pol.sever smer Havl. - +4min
L9 Pol.sever - +1min, po Bernolákovu +4min
L2 Pol.sever smer SN odchod 10:56:32 (CP 10:53 a je to 2.zastávka od konečnej)
L4 Pol.sever smer Barca odchod 11:05:35
Meškania mám na mysli také, ako tie vyššie uvedené - čiže na 2.zastávke je podľa mňa meškanie +3min32s neodôvodnené...
Okrem Citelisov, kde tlačidlo otvorenia dverí zároveň znamená aj Stop, všade treba raz stlačiť Stop na znamenie vodičovi, aby vedel, že chceš vystúpiť.
Ako je to s tym cestovnym poriadkom linky 20 a 20L a vykricnikom? Napravi sa to, alebo pisem na zle miesto? Ak ano, tak mi poradte kde mam napisat. Dakujem.
Keď si v #58678 písal, že "Dalo by sa to potiahnuť cez Maurerovu, Dvorkinovu a po starej Sečovskej dole, aby boli obslúžené aj tie nove domy", zdalo sa mi, že s takou komunikáciou počítaš. ?
Nechcem riešiť, či to prepojenie treba, keďže aj tak nebude.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dead
Stale nikto ohladom vykricnikov na L 20 a 20L?