Je zaujímavé, že pokiaľ reklamu zabezpečovala fy Recar, tak vozidlo nemohlo opustiť areál DP bez evidenčného čísla a znaku dopravcu a mesta už nehovoriac....(a tie cáviky, čo okolo toho robili...) a teraz, keď to robí DP, už tak striktne na tom netrvá a bez čísel behá už niekoľko dní... ?
4/1 pre mňa nie je číslo služby ale kurz. Takýchto kurzov možem za službu absolvovať aj 5. Číslo služby je napríklad 122, čo neznamená nič viac a nič menej než to, že je to 22. služba zo služobného zadelenia 1xx ? .
Do automatu na lístky vhodila euro. Na jej prekvapenie sa nedočkala lístka a dokonca ani peňazí. Len potvrdenia, že jej nevrátil euro. "Neskutočné, zhltne mi euro, potom mi vydá potvrdenku a to isté euro, ktoré som tam vhodila, mi už nevráti. To si robia srandu? A ešte na letisku? Pripadá mi to, akoby nahrávali taxikárom, aby mali biznis," dodala učiteľka, ktorá sa nakoniec rozhodla cestovať len na to potvrdenie. Mala šťastie, revízor by jej ho totiž určite neuznal.
V kultúrnejšej Európe je bežné, že mestské autobusy majú aj havarijné poistenie. Ale problém je aj v niečom inom. Vodiči už roky upozorňujú na to, že odchody z konečných sú plánované tak, že sa vozy ako na potvoru stretávajú práve v tom nebezpečnom úseku (esíčku) nad Podhradovou. Toto boli Tedomy, ale chodia tam aj Citelisy. Toto by malo trápiť p. Reisingera. Podobný problém je v linke 14 smerom na Bankov.
Robo, tebe to možno nechýba. Väčšina vodičov chce z rozvrhu vedieť vopred či to je služba celodenná pre dvoch, celodenná pre jedného alebo služba delená.
K tomuto musím povedať, že v Nitre som sa presvedčil, že v jednoduchosti je krása. Tam na odlíšenie celodennej a trhanej služby používajú pomlčku (celodenka) a lomítko (trhaná). Čiže vodič nič nemusí vedieť naspamäť a stále je to jednoduché, napr. 15-1, 15-2, 15/3, 15/4. V žiadnom inom meste som to takto označovať nevidel a napriek tomu sa mi to zapáčilo na prvý pohľad.
Re #55943 S499.1023: Len pre zaujímavosť, posledných pár rokov šifrujú posolstvá o povahe služby aj do čísel služieb v Prešove. Klasické číslovanie (4/1, 4/2...) tam nahradili veľmi svojským číslovaním, kde pred lomítkom je trojčíslie, ktoré udáva trakciu (autobus, trolejbus), typ vozidla (štandardný, kĺbový) a typ linky (celodenná, špičková, len ranná, iná, nočná). Preto sa netreba čudovať, keď Ti prešovský vodič povie, že zajtra robí 121/16, čo je inými slovami šestnásty voz zo skupiny trolejbusov (1xx) kĺbových (x2x) celodenných (xx1). Zaujímavé je, že číslo linky, na ktorej služba premáva vôbec v jej čísle nie je obsiahnuté vzhľadom na skutočnosť, že už takmer neexistujú služby, ktoré by neprejazdovali a u niektorých sa ani nedá určiť "hlavná linka".
počuvaj, nevieš kedy sa mení zálohové vozidlo na "záložné vozidlo" a manipulačná jazda na "služobná jazda"? ? to je správnejšie, lebo tak to je aj v hlavnom meste... ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír