Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #48146:
S tou L4 je to trochu inak. Originál návrh LV počítal s L4 v trase na stanicu (lebo náhrada vzťahu Južná tr. - ŽST za redukovanú L3 + lebo zjavná predimenzovanosť ponuky na Komenského ul.). Dodatočne "vyššie kruhy" (mimo autorov LV) jednostranne rozhodli, že L4 pôjde k amfiteátru (takže Južná tr. - ŽST okrem rána po novom nič + fascinujúci súbeh 4/7 VSS, križovatka - Radnica St. mesta + praktická nepreložiteľnosť 2/4 v úseku NO - Radnica St. mesta). Tu na webe zverejnený návrh LV je pôvodný predložený a nezachytáva dodatočné "vylepšenia".

Re #48147 Kari: Ako to teda spraviť inak?

Re #48155 Nodes: Áno, je to tak ako píšeš. Ale všimni si prosím, že TAKÉ ISTÉ intervaly na NO majú aj porovnateľné THC (zabezpečuje L10), pričom doslova donedávna mali v SN a dokonca aj v PD po 18. hodine iba polhodinový (!) interval. Aký je argument pre to, že z THC je potreba jazdiť na NO v SN každých 20 min. a z Jazera každých 10 minút? Nemal by byť rovnaký meter pre všetkých? Podotýkam, že hovoríme o dvoch MČ, ktoré sa môžu počtom obyvateľov porovnávať. Ja viem, že mi odpovieš, že nerovnosť treba odstrániť posilnením linky na THC a nie redukciou Jazera, no v predstihu odpovedám, že magistrát nepožiadal DPMK o láskyplné rozšírenie výkonov, ale o škrty v km. Žiaľ. A tak sa jednoducho hľadalo...
Reakcia na: scoo #48144:
Ja bývam na Kl. 40 /čau suseda ? /, každý deň som 4 roky chodil dole na Moskovskú na autobus a ani raz mi nenapadlo sťažovať sa, že sa musím prejsť. Problém by som teda videl niekde inde... Ale veď dočkaj, keď raz postavia obratisko dole pri vežiakoch, možno Ti tam bude končiť L18 /čo to bude po novom neviem/, nebudeš musieť toľko šlapať. ?
Reakcia na: jt #48152:
Ano, mas pravdu. Na to by uplne sadla pravidelna linka v tom useku od Motorestu cez Lackovu, Opatsku, Pri Hornade a na Vazecku, ako som spominal. To by vyriesilo problem dostupnosti, i ked ako som sa dozvedel, ze pri novom LV sa urcil standard dostupnosti v MC s poctom obyvatelov do 10tis. az na hranicu 1 km a tak je to tak, ako to je.

Re #48155 Nodes: Ano, je to neprijemne pre Jazercanov, zvlast, ked obyvatelov tejto MC je vyse 25 tisic. Na 4. najludnatejsiu cast mesta je to dost slabe. Ked sa vsak nezacnu zvysovat vykony MHD alebo neostanu aspon na urovni za rok 2008, tak to uz bude z roka na rok len horsie a horsie.
Reakcia na: Vladimír #48141:
Vlado, len margo intervalov. V smere z Jazera pojde sice elektricka v sedle kazdych 7,5 min. a cez vikend kazdych 10 min., ale v smere na NO to bude v sedle 15 min. a cez vikend 20 min. Pripadny prestup 9/4 pri moste VSS, o tom sa uz Sarko zmienil. Ako prestupna zastavka to neobstoji.
Reakcia na: m2001 #48153:
100 tisic operacii? Ved to nedosiahnem ani za 20 rokov.
Reakcia na: TA #48150:
podľa toho čo som našiel na nete, emtest používa kartu MIFARE 4:
Počet operácií čítanie/zápis: 100 000,
uchovanie dát: 10 rokov.
ja kartu využívam iba na mesačníky, teda uvedený počet operácií nedosiahnem v dohľadnom čase.
Reakcia na: Sarko #48142:
Tam malo ísť o lokalitu okolo motorestu, štrkoviska a železničného mostu. Tatarkova, Pollova a okolie sú síce neďaleko zastávky pri motoreste, no tam jazdí iba linka 28 raz za dve hodiny. K zastávkam Lackova alebo Pri Hornáde je to už o niečo ďalej.
Reakcia na: scoo #48144:

" nie je problem prejst sa na Moskovsku ked byvam nizsie, ale nie ked byvam na Kl. 38! "

" nie ku nam dole "

--->>> najprv sa treba rozhodnúť, kde je svoje bydlisko

krížom cez sídlisko je to z Klimkovičovej na Triedu KVP do 500 m. Ako blízko je potrebné mať zastávku? Najlepšie by bolo rovno pred vchodom, nie?
Reakcia na: Isidor #48145:
i ja si myslím, no v každom prípade sa teším na nefunkčnosť svojej karty aj po prolongácii ( = cestovanie zadarmo )
TA: no hey ale nic jej nevraveli s prolongaciou abs
ano isic je rovnaka, ale zas no....je mi aj svojim outfinom symptaickehsia....dnes hovorili daco ze vraj staci prelongnut, ale nerucia za kazy...
vedenie L4 v trase Barca - stanica je priamou cestou k jej (oprávnenému) zrušeniu pre neefektívnosť a zbytočnosť.
Reakcia na: Vladimír #48141:
Vlado, mrzi ma, ak to posobi ako nejake navazanie a urcite sa nehnevam za kritiku na moju kritiku 🙂

Kritizoval som len samotne LV, mas pravdu, keby som si prestudoval aj intervaly, tak by som urcite veci pochopil a opravil svoj nazor. OK, pozeram uz aj na intervaly a naozaj som sa upokojil.

Ako si to tak prechadzam, tak sledujem, ze sa najprv uvazovalo o L4 v trase na Amfiteater, momentalne je to na ZST. Toto sa mi naozaj pozdava, pokial nepojde o zhorsenie intervalov na Kuzmanyho a Moyzesovej ul.

Sam si mozno pamatas, ako som raz vyslovil predstavu, ze dve silne linky, jedna z Barce a jedna z Nad Jazera koncia na uvratovej konecnej na NO s priamym prestupom na linky zo ZST, ale to prechadza z roviny "Prebudte sa" do vyssieho levelu "Snivajte dalej".


Priamo som ani nenapisal, ze ide o rusenie ED, len som skor napisal take obavy zo skusenosti z minulosti, z rozhodnuti, ktore boli vacsinou zle, neodborne a neprofesionalne. Stat o navnadovani o com som pisal v prispevku berte vsetci skor ako nejaku glosu.

Takisto chapem, ze ide proste o neprelomitelnu (a neodbornu) politicku volu, ako hovoris, ale tym padom potvrdzujes, ze sa nove LV netvori na cisto odbornom zaklade, ale aj na politickom, potom necudo, ze nikto nie je spokojny. Preto mi je luto autora/ov, ze sa zakazdym ocitnu doslova medzi mlynskymi kamenmi.

Ide to az do extremov, ako tu tak citam, ustupuje sa individualnym poziadavkam, kde dotknuti dotycni opat menia retoriku a nova aplikovana zmena sa opat nepaci. Proste takym stylom ten system nikdy nebude dokonaly a cestujuci budu stale migrovat. Takze nespokojnost drvivej vacsiny tunajsich prispievatelov je vlastne opodstatnena, len nikto s tym vlastne nic nemoze urobit. Pripada mi to tak trochu ako hra o par hracich guliek, z ktorych si chce kazda z velkeho mnozstva zainteresovanych stran urvat co najvacsi pocet, ale ani jedna strana nevie, na co jej tie gulky budu.
Reakcia na: TA #48143:
tipol by som si, že reč bola o preukazovaní zľavy (kým študenti musia každý rok nosiť potvrdenia, dôchodcom stačí raz), nie životnosti fyzickej karty...
ano bolo to super ked na KVP chodili aj 19, aj 32, 54....nie je problem prejst sa na Moskovsku ked byvam nizsie, ale nie ked byvam na Kl. 38! je to predsa daleko a ked sa ponahlam? vsetky busy chodia ku klastoru.....nie ku nam dole, este aj tu Optimu nam vzali...
Reakcia na: Cathy #48134:

" ale dochodcovske vydrzia iks rokov...tete vraveli ze teraz zaplati a dalej nemusi....to fakt nechapem ani ja.... "

--->>> aj na dôchodcovských je uvedené " platí do " a doba je 5 rokov
Reakcia na: jt #48140:
V tom pripade je potom blby ten, kto im tu zachadzku sluboval...

Z najvzdialenejsej severnej ulice (K majeru) aj juznej ulice (Tatarkova) vo vztahu ku zastavkam na hlavnej ceste (Ukrajinska ul.) je pesia dostupnost 500 m v norme. Preto nevidim dovod, aby tam nieco zachadzalo, alebo sa tvorili nove linky na ukor intervalu jedinej hlavnej a silnej linky!
Reakcia na: Sarko #48137:
Nechcem tu vystupovať donekonečna ako obhajca úplne najsamnovšieho linkového vedenia (verzia 327), ale niečo málo napísať musím.

(Skoro) každý sa tu do toho návrhu naváža, ba čo viac, začína sa tu pomaličky s osobnými útokmi alebo aspoň narážkami na jeho autorov. Dosť ma to prekvapuje. Bolo by to totiž v poriadku, ak by kritika bola konštruktívnou. Žiaľ, nie je. Predstavy a ideály o dokonalej MHD máme všetci. Majú ich aj autori zmien v LV. Lenže oni musia v odbornej praxi rešpektovať aj viac ako svoje ideály, a to záväzné rozhodnutia tých, ktorí (často žiaľ) majú moc do MHD zasahovať.

Preto osobne nechápem, aký zmysel má viesť útoky voči autorom upravenej L19 a donemoty opakovať známe vety o kyvadle medzi Važeckou a Krásnou. PREBUĎTE SA (prosím nebrať ako skrytú reklamu na nemenovaný religiózny časopis)! Politická voľa je jasná a neprelomiteľná - z Krásnej pôjde priamy bus až do Starého mesta. To skrátka momentálne zmeniť nejde. Nechceš? Budeš odvolaný... a odvolávať budeme dovtedy, kým niekto nekývne, že chce. Tu predsa nejde o uvedomenie alebo neuvedomenie si lepšieho riešenia. Ale rozbiť si kotrbu behom proti múru tiež nie je hrdinstvo.

Sarko, Ty píšeš, že "električkové" Jazero sa mimo rannej špičky de facto stáva "zautobusovaným". Ja by som len chcel pripomenúť, že v čase sedla pôjde zo "zaautobusovaného" Jazera električka v každom smere každých 7,5 min. a cez víkendy každých 10 min. Autobus raz za 15-20 min. Mne to ako zaatobusované až tak nepripadá.

Píše sa tu o likvidácii ED, ale všetci píšu len o redukcii L3. Pritom ponechanie (nebolo to vždy jednoduché obhájiť) lepších intervalov na L6 a 9 a nové zlepšenie intervalov na L2, 4 a 7 vidieť nechceme? Veď čísla nepustia. Výkony ED neklesajú. Áno, prerozdeľujú sa trochu inak, ale neklesajú. Alebo radšej chceme starú dobrú klasiku - E-linky s 20min. celodennými intervalmi, len aby medzi nimi figurovala celodenná L3?

Ja nechcem ani útočiť, ani poučovať. Len si myslím, že chvíľami sa až príliš hysterčí a veci sa hodnotia bez pokusu o uhol pohľadu toho, koho zodpovednosť sa nekončí napísaním príspevku na fórum.

Nech mi je za tento príspevok odpustené 🙂
Reakcia na: Sarko #48137:
Krásna sa plánovala obsluhovať v širšej miere. Malo sa zachádzať aj do nových štvrtí, vybudovali sa aj nástupné ostrovčeky, no samotní obyvatelia nového sídliska boli proti tomu, aby im tam chodili autobusy. Proste gadžovia.
Reakcia na: Sarko #48137:
presne tak, plný súhlas, tam naj sebe Ing. Dekánek ruší trojku v Brátyslave... ☠ ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.