Nedalo mi, tak som ešte pozrel dĺžky tunelov, je to tak, ako som spomínal:
1) Čremošiansky tunel - 4697,15 m - jednokoľajný (BB-Vrútky)
2) Bujanovský tunel - 3410,7 m - dvojkoľajný (KE-ZA)
3) Jablonovský tunel - 3148,0 m - jendokoľajný (KE-ZV)
Viac ako 3 km má ešte Bralský tunel (3011,6 m-jednokoľajný) na trati Prievidza - Horná Štubňa a viac ako 2 km majú ešte tunely Myjavský (2422,9 m - Nové mesto n/Váhom-Vrbovce - jenokoľajný) a Slavošovský (2400 m na nedostavanej trati Slavošovce-Tisovec). Pre zaujímavosť, najdlhší tunel v ČR je Špičácký, má "iba" 1747,25 m a je dvojkoľajný, najkratší zasa Nelahozeveský I s 23,3 m. V SR je najkratší tunel Turček s 37,7 m na trati Zvolen - Diviaky.
Papyr moje korene siahaju az do Prahy. Takže stálo ma to dosť nezmyselných vybavovačiek, fotenia, overovania a platenia atd. Ale dá sa to v mojom prípade stihnúť za 2-3 dni a potom 3 mesiace čakám či mi to v Prahe uznajú.
Tvoj prípad je trocha iný aj keď som zvažoval rovnaký postup, lebo keď som sa v septembri vrátil naša legislatíva ešte v tom čase neumožňovala žiadať občianstvo aj pre detí len do neviem akého roku narodenia.
Az ho ziskas, please ozvi sa mi, pretoze by som onho celkom stal aj ja a ten postup ziskavania by ma celkom zaujimal. Myslel som si, ze by to nemal byt problem, ale po prestudovani zakona c. 40/1993 O nabyvani a pozbyvani statniho obcanstvi Ceske republiky som trosku musel prehodnocovat. Zakon hovori, ze ziadatel o obcianstvo musi mat 5 rokov trvaly pobyt v CR a este nejake dalsie detaily, ked mas zaujem, poslem v maili ako .txt subor.
KVKV: Pred chvíľou sme prešli Jablonovský tunel a mal cca 75 výklenkov, tak mám pocit, že možno tento tunel bude 3. najdlhší. Inak okolie Hrhova, Zádielskej tiesňavy a Turnianskeho hradu, kadiaľ práve prechádzam, je tiež jedno z veľmi pekných. Ďaleko za obzorom už slnko zapadlo, ale mraky ešte majú sivo-oranžovkastý nádych. Nádhera..
Diggi: Nič si z toho nerob, text sa pochopiť dá Modrú strechu ŤÚ som si všimol cca pred 2 týždňami, ale nebol som si istý či je naozaj nanovo natretá alebo sa mi proti slnku len tak ligoce. Takže predsa je natretá nanovo.
Nedá mi to a chcem ešte reagovať na už niekolkokrát pripomínaný problém balkanizácie vozidiel. Všetko už bolo povedané len pripomínam BUŠIŤ DO NICH DORAZNE VYTRVALE A NEÚNAVNE ! Ľudová tvorivosť nemá miesto ani žiadne ospravedlnenie v prostriedkoch mhd. Trochu mi to pripomína prípad , keď štvor-päť ročnému decku dáme farbičky, fixky a necháme ho samé doma. Skúste si to niekto. Jemu sa výsledok bude páčiť a nepochopí prečo sa rozčulujete u pomalovaných stien. Ale stačí poriadnych pár na zadok a bude si pamatať na celý život čo smie a čo nie.
Navrhujem LOVIŤ podobné "výzdoby" a "umelecké výtvory" a vytvoriť z nich zvláštne fotoalbum. Prípadne ho slávnostne venovať tlači alebo kompetentným v dpmk k významným výročiam.
S499.1023 : Jasné, že chcem. Kde inde by som sa dostal a je to určite lepšie ako mrznúť denne 8 hodín pri -25 až +6 C (stupňov Celzia). Na ambasáde mi bolo povedané, že to občianstvo je podmienkou nakoľko to nie je súkromná firmu , ale má účasť štátu rsp. štátna akciovka.
Nepotrebuješ vodičák ako na Slovensku a platovo si na tom lepšie máš lepšie zázemie a to naj nemám rodinu v DPMK, nie som vrátnikom ani inou zložkou DO, ktorá sa bude rušiť tak, že sa tu NEDOSTANEM.
? ?
Za desať rokov bude z dielní ťažkej údržby vozovňa pre rykše, z výpravnej haly hypermarket na bicykle a voz koňky ponúknu na odpredaj ako nadbytočný.
Cestu do USS slávnostne pripoja k pešej zóne ktorá vtedy bude už siahať ku kruhovému objazdu (pre bicykle).
To je nejaká blbosť, podmieka občianstva ČR tam nikdy nebola a pokiaľ by bola, tak pracák im to rýchle z hlavy vytlčie. Ale asi ťa potrebovali odohnať, tak si niečo vymysleli. Inak v Prahe už brigádnikov neberú. chceš jazdiť nastálo? Si si istý, že to je ideálna práca na celý život?
Ja keď som bol v septembri v Prahe, tak mi povedali, že chcú jenom prostí(ý) ? lidi. Ja som padol na ČR občianstve čo je tiež jedna z podmienok, ale ja sa nevzdám.
Keď v Košiciach môže jazdiť veterinár, (dopravák vie o kom hovorím) tak prečo ja by som nemohol v Prahe? ?
KVKV: No áno, usídľuje, veď ak sa stále naďalej obmedzuje MHD v KE a ak to tak bude ďalej pokračovať, čochvíľa tu budeme študovať už len históriu. Usmieváčik som tu hodil, aby to nevyzelo tak hrozne a aj preto, že môj optimizmus tomu zatiaľ nechce veriť. Inak, na mail som Ti ešte neodpovedal, ale napíšem, len čo mi to čas dovolí.
Hm, zajímavá diskuze. Někteří vztahovační jedinci jsou vždycky tak zábavní. Taky jsem znal jednoho řidiče (brigádníka), který byl ke konci své řidičské kariéry jmenován řádným profesorem na nějaké vysoké škole.
Takové případy však ani trochu nevyvracejí poznatek dopravních psychologů, že ideální kandidát na řidiče tramvaje by měl mít IQ v rozmezí 97 - 100 bodů (podle stupnice, jež je standardizována v ČR - v USA by to číslo bylo vyšší). Zdůvodňují to tím, že řidič tramvaje má velmi málo podnětů, na které musí reagovat a když má vyšší IQ, tak si jeho mozek hledá další činnost, kterou by se zaměstnal. A při tom hrozí tiziko, že ta další činnost odpoutá pozornost takového řidiče od vlastního řízení.
Co na tom chcete měnit?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
1) Čremošiansky tunel - 4697,15 m - jednokoľajný (BB-Vrútky)
2) Bujanovský tunel - 3410,7 m - dvojkoľajný (KE-ZA)
3) Jablonovský tunel - 3148,0 m - jendokoľajný (KE-ZV)
Viac ako 3 km má ešte Bralský tunel (3011,6 m-jednokoľajný) na trati Prievidza - Horná Štubňa a viac ako 2 km majú ešte tunely Myjavský (2422,9 m - Nové mesto n/Váhom-Vrbovce - jenokoľajný) a Slavošovský (2400 m na nedostavanej trati Slavošovce-Tisovec). Pre zaujímavosť, najdlhší tunel v ČR je Špičácký, má "iba" 1747,25 m a je dvojkoľajný, najkratší zasa Nelahozeveský I s 23,3 m. V SR je najkratší tunel Turček s 37,7 m na trati Zvolen - Diviaky.
http://rail.sk/skhist/tunely.htm
http://www.tunely.cz/tunely/