Je vraj síce stále vo výstavbe, ale časť informácií sa už dá nájsť. Na adrese www.dpmk.sk tak nájdete aktuálne cestovné poriadky, platnú tafu a schému MHD k 14.12.2003. Spôsob vyhľadávanie v CP mi veľmi pripomína systém na iMHD ale nič to, možno len mali podobný nápad
K veterine Ťa priamo zo stanice dopraví električka číslo 2 (na stanici má len jedno nástupište, nemusíš zdĺhavo hľadať), premáva každých 20 minút a vystúpiš na konečnej zastávke Štadión Lokomotívy. Celá cesta potrvá cca 17-18 minút a je celá v I. tarifnom pásme, takže potrebuješ lístok za 12 Sk (resp. 6, ak máš kmeňový list DPMK na zľavu).
V Brne som inak obdivoval až 29 rôznych konštrukčných typov električiek a bol som aj pri včerajšom historickom medzníku, keď sa po 50. rokoch opäť zaviedla riadna prevádzka s vlečnými vozidlami. Prvá takáto súprava odvčera premáva na linke č. 10, zatiaľ bez cestujúcich vo vleku. Po peknom poprosení je však možné zvezenie s pracovníkom KOS Krnov, ktorý nad vlekom dohliada. Výkon T3R.EV (4x90 kW namiesto bežných 4x43 kW) je úctyhodný. Vlek z pohľadu cestujúceho nie je vôbec "cítiť", akurát kvôli dolaďovaniu bŕzd vo vleku musí vodič voliť plynulejší rozjazd a brzdenie. Vodiči s dobrou technikou jazdy s tým nemajú najmenší problém a jazdy (aj skúšobné), vo mne zanechali ten najlepší dojem (na rozdiel od Anitier a K3N). Veru ťažko si budem odvykať od všadeprítomných "šalin", ale doma je doma
Konečne už prispejem aj ja. Po týždňovom "túlaní", sa vraciam domov. Cestovaním vlakmi som strávil už 15 hodín so zaujímavou postupnou trasou v tvare ležiacej osmičky: Košice - Kysak - Žilina - Bratislava/prestup - Břeclav - Brno/prestup - Bojkovice/prestup - Vlárský průsmyk/prestup - Trenčianska Teplá/prestup a zachádzka do Trenčianskych Teplíc - žilina - Vrútky/prestup - Martin - Horná Štubňa - Harmanec/prestup - Banská Bystrica - Zvolen/prestup - Lučenec - Rožňava - Košice. Každému, kto by chcel mať este viac zážitkov, odporúčam prípadnú cestu z KE do BA cez Kysak - Margecany - červená skala - Banská Bystrica - Nitra - Bratislava. V ČR prebehne ďalšia vlna rušení regionálnych tratí a na kým sa v minulosti dalo na trase Trenčianska Teplá - Vlárky pr. - Brno odviezť 3 pármi R, dnes je tu potrebný 2- až 4-násobný prestup s Os!
balky : Busy rotujú pokiaľ sa nakúpia nejaké nové, vrátia sa GO a pod. a nie zo dňa na deň. Áno môže sa stať, že vodič ráno nenájde svoj bus na VŠA, lebo ho večer z dôvodu plánovanej prehliadky, poruchy odstavili na Hornádskej. Vtedy dostane iný bus.
Stalo sa tuším v prípade 5224, že bus bol po pravidelnej prehliadke a vodič o tom nevedel, lebo nastupoval po dlhšom čase. Mal na výber buď dostane nejaký budár, alebo stihne prísť na Hornádsku po svoj bus. Stihol ?
Takze to zhrniem.3505 mala mnohouholniky zelene, len sa nahradili modrymi. Proti zelenej na Solarku nemam nic...ale modra?radsej tam vodic nemal nic lepit,ak nemal zelenu.Ale musel tam nieco nalepit,lebo by si v garazi nepoznal svoj voz medzi ostatnymi jazvecikmi. Este dobre, ze vie, v ktorej garazi ho ma hladat,kedze busy medzi garazami rotuju.(zaujimalo by ma, ako zisti, ze jeho oblepeny voz je skutocne v tej garazi, v ktorej ho chce hladat) Busy teda nemaju pevne miesta, nemozu mat pevne stanovisko vyznacene napr. farbou na asfalte. Kludne sa moze stat,ze voz by nemusel prist do niektorej z garazi a nikto si to nevsimne,pretoze vozy sa medzi garazami striedaju.A vodic 3505 mal v podstate stastie,ze za nim siel dalsi bus.Inac by v garazach asi nezistili,ze im jeden jazvecik chyba. Mozno sa mylim, ale z tych prispevkov mi to takto vychadza.
No ja viem, že Dopravák je na trolejbusy zaťažený. Práve preto nerozumiem, prečo by ho mal tešiť pohľad na cestovný poriadok, ktorý je horší (= menej spojov) ako cestovný poriadok dnes platný
Druhý odstavec som vôebec nepochopil.
Re #4671 eMareq: Nebesá! A prečo znova ďalšia stránka? Nemohli by sa tie informácie (pokiaľ sú vierohodné, zmysluplné a zaujímavé) objaviť na stránkach iMHD?
Re #4672 SHORTY: "Vo vzduchu zavesené" - to je reakcia na 1018 alebo na Papyra? Lebo ten citát je vlastne z Papyrovho príspevku. I keď celkom nechápem dôvod citovania. Niečo sa Ti na tom texte nepozdáva?
Papyr,Pete_.:Zástancovia balkanizácie sú asi ochotní siahnuť po hocijakých argumentoch:).V BA síce nie sú napevno pridelené čísla stojánok,pretože vozy stoja za sebou a musí to sedieť s výjazdami ale na výpravniach sú tabule kde sú každé ráno vypísané polohy vozidiel.Aj tak je to len zástupný argument pre balkanizáciu...
Nemozes chciet od Dopravneho podniku, ktory este pise cestovne poriadky na pisacom stroji, aby mal poriadok vo vozovni (vo vzduchu zavesene cisla), tak ako to je v kazdom civilizovanom svete.
A taktiez nemozes chciet od jedincov zamestnanych v tom dopravnom podniku aby to pochopili...
Poprosil by som niekoho, kto má digi foťák a bude sa túlať zajtra mestom, nech mi odfotí roh Hviezdoslavovej a Národnej tr. Miesto na chodníku, kde robili nájazdy pre vozíky, je bez asfaltu a je tam pätník zo stĺpa trol.vedenia aj s kúskom dlažobných kociek okolo. Ďakujem a prosím poslať na 423@pobox.sk
Re #4667 Vladimír: a predstav si, potešil!!! Len tak si z ničoho nič na mňa spomenúť...to je peknééé... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SHORTY