Reakcia na: Papyr #44173:
Na rovnej trati jazdi 90 percent vodicov 50km/h .. S vyhybkami je to horsie, presne, ako si napisal. Tam vodici nesmu pridavat a musia vypinat kurenie. Pruser je v Kosiciach aj s usekovymi trolejovymi delicmi, kedy trolejbus prechadza zhruba 20 centimetrovym usekom bez napatia a z jednej napatovej zony vchadza do druhej. V Kosiciach su pouzite usekove delice bez moznosti prejazdu s nohou na jazdovom pedali. Keby vodic siel alebo cez vyhybku, alebo cez takyto delic s nohou na jazde a so zapnutym kurenim, teda ak by mal trolejbus vysoky odber elektrickej energie, po prejazde pod plnym odberom na druhy usek mu vyhodi automat, alebo na par minut meniaren a ostane bez prudu. V dnesnej dobe ale uz existuju aj prejazdove usekove delice, kde toto vodic sledovat nemusi. Jeden sa konecne pred dvoma rokmi pouzil na Furci na Zupkovej. Mohli by sa pomenit vsade v meste. Takze to je prvy stavebny nedostatok. Ani mozno nie nedostatok, ale lacnejsie riesenie, ktore spomaluje trolejbusy. A co napriklad nase nestastne trolejove obluky na furci az po Mlynsku bastu? Tato cast trate bola postavena ako prva, s pevnym ukotvenim vedenia na priecnych lanach, ktore su krizom cez komunikaciu od lampy k lampe. Kedze su ale lampy daleko od seba, ked zavesis na pevno vedenie pri jednej lampe a potom pri druhej a tretej, trolejove vedenie sa lame, tie obluky nie su jemne, ale vyzera to ako "mnohouholnik", keby ze si to pospajal dookola. A ked mas po tomto jazdit rychlejsie, ako 25 km/h, prejazdom cez lom to palicami sklbne, rozkyve sa trolejova stopa a nic nebrani vyskoceniu zberacov. KVP je riesene dynamickym zavesenim trolejovej stopy, na tzv. delta zavesoch, kedy sa stopa dokaze kolisat zo strany na stranu, ale aj vertikalne. Teda nielen ze sa prisposobuje zberac stope, ale aj stopa zberacu. Toto je druhy stavebny "nedostatok", lebo v tej dobe to panovi Matyasovi takto stacilo.... 

Nodes