a práve v tom je ten háčik, prečo by mal DP predávať zľavnéne CL vo vozidle (ako napísal Sarko je to posledná možnosť... teda tam MÁ byť prirážka!!!). Neviem si prestaviť, že by pri škole, kde nastúpia študenti si zrazu pôjdu kúpiť povedzme traja zľavnené CL...
Samozrejme, ako som písal nižšie, to by malo platiť, ak by u Nás, fungovalo všetko tak, ako má, ale zato, že to tak nie je JA fakt nemôžem... ?
Skus tak ist 107 ckou zo Sace, grarantujem, ze ked minies Sacu, tak vodic naberie/vysadi ludi az na SOU Dopravnom a dalej
Pisaci stroj na pisanie CP? Ved sa robia na pocitaci (nazvy zastavok, akurat casy sa este stale poctivo klepu). Pride raz doba, ked sa aj to bude robit wo Wokennom Worde
Vladimír: presne viem na čo narážaš, to som mal na mysli (nemožnosť zakúpenia CL počas víkendov a sviatkov...atď), keď som to písal, že ZLÝ je celý ten systém v DP, ale nemožno dávať všetko na plecia vodičom...
Ty všetko nechávaš na vodičoch, nech robia to alebo hento, ale zabúdaš, aj oni sú ľudia (a majú omnoho dôležitejšie povinnosti, ako predávať lístky - JEDEN TOLERUJEM) a kým tam budú pracovať ľudia, ktorí nemajú vzťah k tejto práci (najmä vedenie) tak sa nič tak skoro nezmení... ani myslenie samotných vodičov -
to už narážam na Papyra a jeho reakciu, ktorú nechápem...(neverím, že u Nás by do vlaku starenke nepomohli)
Aj tu sa nájdu vodiči, čo idú pomôcť nastúpiť ZŤPákom a raz sa dokonca stalo, že ho poslala preč, že ona vie nastúpiť sama ?
Nielenže v Prešove s doplnkovým predajom zľavnených JCL nie sú problémy, ale na základe svojich pozorovaní si dovoľujem tvrdiť, že všeobecne je väčší dopyt po zľavnených CL ako základných CL!!!
Mám na mysli háčiky, ktoré sú uchytené na budovách dvoma skrutkami. Základ je obdĺžnikového tvaru na výšku a zo stredu "vytŕča" onen "zatočený slimáčik". Posielam Ti foto.
Re #4061 Vladimír:
Ja proti článku ako takom neprotestujem, i keď obsahovo je poňatý v štýle "vyberáme z listov čitateľov"... No a pokiaľ v PO s doplnkovým predajom zľavnených lístkov nemajú problémy, tak potom nevidím prekážku v jeho zavedení aj v KE.
V Bratislave na otazku "Idete na Safarikovo namestie?" vodic odpovedal "Ja som vodic, nie informator." A vies co? Takeho vodica by som okamzite vyhodil z prace. Aj takeho, co "nema co nosit a predavat listky". Na hodinu von z prace.
Predstav si, ze v Nemecku zastavil osobny vlak na malej stanicke, nastupoval tam jeden invalid, ktoremu sa hned bezal venovat sprievodca, a do prveho vagona sa v tu istu dobu snazila dostat stara babicka. Vtom z lokomotivy zostupil strojvodca, pomohol babicke a vratil sa na tvoje stanoviste. Vojde sa ti to do tvojej socializmom odkojenej hlavy? On je predsa rusnovodic, a nie pomahac babickam!
Samozrejme. Túto pesničku veľmi dobre poznáme:
- Cestujúci MUSÍ vedieť, že lístok sa dá kúpiť iba v predpredaji.
- Cestujúci SI NESMIE DOVOLIŤ očakávať predaj zľavneného lístka vo vozidle.
- Cestujúci JE POVINNÝ počítať s poruchou automatu.
- Cestujúci NEMÁ ČO KOMENTOVAŤ fakt, že miesto 6 Sk za dopravcom spôsobenú chybu zaplatí 14 Sk.
- Cestujúci NEMÁ PRÁVO na zľavnené cestovné, ak nevyužije spôsob úhrady (mesačný CL) ako mu nadiktuje DPMK.
CESTUJÚCI SI SKRÁTKA MUSÍ UVEDOMIŤ, ŽE MÔŽE BYŤ RÁD, ŽE SMIE POUŽIŤ MHD A ŽE MHD SA PREDSA NEBUDE PRISPÔSOBOVAŤ JEHO POTREBÁM AKO SI ON ZAPÍSKA.
Vodič síce možno nie je predavač ale je zamestnanec DP a keď mu jeho zamestnávateľ nariadi predávať aj polovičné lístky, tak ich bude predávať. Nijako mu to neublíži, takže nemá dôvod to odmietnuť. Chyba je na strane DP, úplne jednoznačne.
Je tu skvelá novinka!!! Po CDčkách si vodiči začínajú zakladať Emailové schránky...
Jednu uvediem, na ktorú môžete posielať svoje fotky trolejbusov ( neuverejnených na tejto stránke)
A ja veru s autorkou súhlasím. DPMK by mal zľavnené lístky v doplnkovom predaji ponúkať. Podnik to vôbec nezaťaží a je to krok v ústrety cestujúcej verejnosti.
Citát z článku:
"Vraj nepredpokladajú, že by si práve žiak či študent potreboval kúpiť zľavnený lístok, keďže pre nich sú praktickejšie a aj cenovo výhodnejšie mesačníky."
To už vôbec nechápem, jak na také dačo prišli.
Citát z článku:
"Š. Dutko tiež dodal, že pokiaľ má informácie, tak ani v iných mestách na Slovensku vodiči detské lístky formou doplnkovej služby nepredávajú."
Vážený pán Dutko, dovoľte mi doplniť Vaše informácie a pripomenúť Vám, že v od Vás 36 km vzdialenom Prešove zľavnený lístok v doplnkovom predaji odjakživa predávajú!
P. Linhardová už neraz predniesla neprofesionálne štylizované články. Nechcem ju odsudzovať, mám na mysli konkrétne v súvislosti s MHD, v iných oblastiach je možno dobrá. Ale v tomto prípade sa podľa mňa nevyjadril najlepšie ani dopravný riaditeľ. Doplnkový predaj je predsa predaj na poslednú chvíľu a niečo ako posledná, núdzová a najdrahšia možnosť. Preto sa mi zdá logické, že je k dispozícii len jeden druh CL.
A ešte jedna dôležitá otázka, do kedy sa používali tie háky v tvare zatočených "slimáčikov"? Ja odhadujem, že tak do 40. až 50. rokov. Totižto som si v piatok všimol, že na tom visí celé Nám. MMM!!! Na mňa to pôsobí ako senzácia, pretože už neexistuje jediné miesto, kde by boli tieto staré háky ešte používané. Keďže je tam ešte aj TV v smere na Masarykovu (na Hlavnú takisto), predpokladám, že základ tejto trolejovej "pavučiny" je tu ešte zo 40. rokov...
A ešte jeden postreh z výročného CD ku 110 výročiu. Vo videu k rokom 1956-1967 je vidieť trojuholník na Hollého ul., je to z nadhľadu z nejakej budovy. Nie je to vidieť zreteľne, ale výhybky tu boli postavené po hrote, t.j. pri prípadnom manipulačnom otočení sa muselo zájsť za trojuholník, nacúvať a potom vyjsť do opačného smeru.
O trochu ďalej je krátka sekvencia z nejakého električkového priecestia, kde trať odbočuje vľavo a na dvojprúdovej obojsmernej ceste sú z oboch strán "dvojkríže" (výstražný kríž pre viackoľajové železničné priecestie). So Shortym sme to video opakovali do omrzenia, až nás napadlo, že to môže byť odbočenie z Moldavskej cesty na Tr. SNP!! Keďže trolejové vedenie vedie iba v danom smere, mohlo by ísť o krátku etapu po otvorení rýchlodráhy v trase VSŽ - Moldavská - Tr. SNP - Čs. armády, keď sa opätovne prestavovala trať na Štúrovej a Moldavskej ceste, pričom prepojenie koľajovým trojuholníkom na križovatke s Tr. SNP a Alejovou sa realizovalo až dodatočne. Veľmi mýli aj obojsmerná prevádzka na severnej časti komunikácie (od centra), južná časť (od Šace) bola zrejme v prestavbe.
Ad 1) Áno, bude to asi tak, že v parčíku zlikvidovali len to, čo bezprostredne "zavadzalo". Aj keď dátum úpravy parčíka nie je známy, došlo k výstavbe zastávky električky, ktorá dnes stojí oproti Dargovu počas spomínanej rekonštrukcie v r. 66? Teda v čase, keď sa zrušilo odbočenie vpravo na NO a postavilo sa odbočenie vľavo ku križovatke Štúrova-Mojmírova. Kde sa zastavovalo pred r. 66, až za križovatkou pred dnešným Slovanom? Ja si pamätám, že ešte po roku 1990 zastávka pri Slovane v smere na stanicu neexistovala, rovnako ako zastávka pred Dargovom (vtedy ešte neotvoreným OD Domino, ktorý sa premenoval na Dargov) smerom ku Domu umenia.
Existovali 3 stanovištia, vždy pred križovatkou:
- v parčíku pred Dargovom
- pri hoteli Slovan
- v smere z Južnej triedy medzi pamätníkmi, pred výhybkou na Hlavnú alebo Štúrovu
Ad **) Čo sa týka zvýšenia trolejového vedenia, je to všade pekne vidieť, staré háky sú zatočené tak, že sa do nich dalo zasunúť aj uzavreté "očko" a novšie háky sú z profilu "U", v ktorom je uzatvárateľné "putko". Na Kuzmányho sú aj akési háky s podloženým "tanierom" na omietke a vyčnievajúcim hákom, cez ktorý sa dá prevliecť skrutka. Myslel som si, že toto by mohli byť spomínané kotviace háky verejného osvetlenia, ale mám fotku jedného takého háku, na ktorom je však izolátor, tak neviem.
Ad ***) Na tomto mieste sa určite kotviace háky používali len pre električkové vedenie, je ich tam presne 6. Nad rímsou ďalšieho poschodia sú ešte 2 úchytky, na ktorých bol výložník nového osvetlenia s výbojkou. Po inštalácii trakčných stĺpov pre TD sa inštalovalo verejné osvetlenie na ne, pričom výložníky z budov šli preč.
Shorty objavil v 100-ročnici na strane 27 text, ktorému nerozumieme:
"V roku 1915 mesto... ...uplatnilo požiadavku na predĺženie trate Alžbetino nám (v súč. NO)-Frankova továreň až k verejnému cintorínu s odbočkou k BARAKOVEJ VOJENSKEJ NEMOCNICI. Bola vybudovaná aj odbočka k tzv. Javítóintézet, neskôr Komenského ústav, kde sa tiež nachádzala vojenská nemocnica."
FNLP bola predtým vojenská nemocnica? "Baraková" je odvodená z českého "barak", t.j., že sa jedná o jednotlivé budovy pavilónov? Tiež ma prekvapilo, že aj dnešný Vojenský veterinárny ústav bola tiež nemocnica...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023