Reakcia na: Sarko #3958:
To bolo ináč. Niečo z toho som ešte zažil.
Trať z Kuzmániho na Strojárensku bola normálna linková, na konci u spš bola konečná L3. Od spš odbočovala kolaj smerom na Hlavnú, ďalšia odbočka na Masarykovu (pred vojnou bez osob dopravy). Je fotka tesne po vojne. Komenského nekrižovala -nenašiel som dokaz . V 50tych rokoch vystavaná dvojkolajka nmm-st.radnica v dnešnej trase. Povodné spojenie Strojarenskou ponechané ako manipul.trať a pre nd. //zmeny liniek nepopisujem// Asi v r.64 zrušená, a postavený manipul. trojuholník k tabačke; a na Južnej za malým kostolíkom. Trojuholniky mali slúžiť ako obratisko pri výlukách a odstavné kolaje pre poruchy. V 70tych rokoch časť telesa k tabačke využitá pre dnešnú smyčku L6, prepojenie na Komenského zrušené.
Treba sa ísť pozrieť na ten zbytok kolaje po Gorkého, tie kolaje sú skutočne s prídavným žliabkom. Pozná sa to neomylne , lebo spoje kolají sú inde než žliabkov. (Pri demontáži týchto kolají by bolo vhodné zachovať tak meter,dva pre múzeum -pamiatkári !...) Už som to písal, domnievam sa , že boli použité na stavbu staršie kolaje z iných zrušených úsekov -možno že práve zo strojárenskej u spš.
U tej úzkokolajky je sporná jedna vec. Pokial by vedla boli kolaje pre nákladné vagony -šírka až 3m , tak by zasahovali do jej profilu.
Sarko
Dnes som prvý krát videl EČV KE-112DH, ktoré už nemalo znak SR, ale EÚ. Priznám sa, že graficky európska značka pôsobí strohejším dojmom, než slovenská.
O pár minút na to okolo mňa na Tr. SNP preletela bielo-zelená ŠD 11 (alebo ŠL?, videl som iba ľavú stranu), á la náter DPMK s EČV KE-715BF. Vyzerala perfektne a išla dosť veľkou rýchlosťou. Je to nejaký súkromný autobus.
Včera som videl, tiež na Tr. SNP, modro-biele staručké RTO-čko s ešte starou michalovskou ŠPZ a takisto v dobrom stave. Veru som si zabudol zavrieť ústa...