Reakcia na: TA #30383:
Na zadnej strane mapy je to jasné ,ale doplním pre istotu (mojimi očami):
L3 dokolečka dokola a obojsmerne. V priebehu rokov 65-67 sa udialo toto. Najprv kvoli prestavbe odbočenia na šturovej nahradená busom tiež L3. potom po zrušení trati od stromovej na stanicu v trase Stromova-NMM-Kuzmanyho-N.O.-stanica a zpäť. Nafurt zrušená v máji 68.
L5 Havličkova – Ťahanovce
L6 povodná jednokolajka k tehelni už zrušená, Moldavská vo výstavbe, šestku supluje bus10.
L7 stanica-NMM-B.Němcovej Od cca 65 do zrušenia úseku stromova – stanica združená s dvojkou. Pred starou stanicou nebolo miesto na výstavbu smyčky. Bolo treba zvýšiť kapacitu L7 vlečˇnákov bolo málo a vobec staré vozy už dosluhovali , takže aby tam mohli jazdiť téčka tak jedine po trase dvojky na stanicu, tam vymenil tabulku za „7“ a pokračoval v jej trase.
Povodne sa dvojkolajná trať na Štúrovej zbiehala v jednokolajku pred odbočením na Kuzm., druhá jednokol.vetva k tehelni. Pri výstavbe novej dvojkolajky na Moldavskej sa Kuzmányho pripojila obojsmerne a dvojkolajne ako je to dnes, len s tým, že za zastávkou na kuzm. Prechádzala zas v jednokolajku. Na Kuzmányho sa vtedy nechala stará trať.
L10 – chaotické zastávky. To neviem, danou trasou som vela nejazdil, ale „tradícia“ zriaďovať zastávky len v jednom smere a chaoticky trvá dodnes . L15 bola posilou L16 od NO na Mier, nejazdila na Podhradovú ale končila velkou blokovou smyčkou so zastávkami jednosmerne cez Vodárenskú ul. Pozdejšie len špičková a potom zrušená. Pozri na mapu. To bola prvá silná abus trasa v KE.
14A na Hviezdoslavovej – išla do bani.
KVKV
Ako skoro každá mapa v dobe vydania aj na tejto sa vyskytlo niekolko chýb , resp. údajov ,ktoré už alebo ešte neplatili.
Linky ED: pri štad.lokom. mali by mať správne vyznačenú konečnú 1,2,5,R3 ; a 4 pokrač. do Čermela. Všimnite si pokus o nakoniec neúspešné poslovenčenie na „Črmeľ „
L6 už v tej dobe nejazdila, lebo prebiehala rozsiahla výstavba Moldavskej, v druhej polovici r.65 už ani L3, linky sa obnovujú až po dostavbe trate na Moldavskej (R1, 6-už cez terasu, 3-cez nové dvojkolajné odbočenie na Kuzmányho ) Vtej dobe jazdila združená L2/7 cez stanicu, na oboch linkách sa poprvýkrát vypravujú vozy T.
Nákladné vlečky nie sú vyznačené, ale dobre je viditelná trasa do starej nemocnice (v tej dobe už tiež zrušená) . Odbočovala pri Maárovej/Milosrdenstva/ z tr. Sov.arm./Južnej/ na Barčiansku , odbočila na Sabolovu/Mudroňovu/ a vchádzala v miestach dnešného hl.vchodu, pokračovala priamo až ku kotolni.
Všimnite si ešte vyznačenie zastávky „Zborovská“ na L3 na Štúrovej. V smere na N.O. je tam dodnes vidieť výrez v živom plote. Pokial Vám príde ten ostrovček krátky, tak to tak bolo skoro na všetkých zastávkach.
Tá Barčianska trieda od Južnej až po Rastislavovu v podstate nikdy neexistovala, v uvedenom úseku to bola len neasfaltovaná cesta po okraji ktorej viedla kolaj v uvedenom úseku. Projekt Barčianskej sa nikdy nerealizoval, lebo bolo rozhodnuté o rozšírení Rastislavovej . Na Kukučinovej sa za tým účelom museli zbúrať domy v mieste jej dnešnej trasy ku križovatke na Štúrovej.
A ešte jedna zaujímavosť. Zrejme ani mapotvorcom nebolo jasno čo čím je a čím bude a tak v mieste kde sa spojovala Rastislavova a Barčianska až do miesta ,kde sa znovu rozdvojujú vznikla akási „dvoj-ulica“ , resp. Barčianska sa nachádzala na Rastislavovej (či naopak).
Linky AD: abus doprava tak ako má byť. Prípoje k ed.
Je zaujímavé predlženie tradičnej L10 z nám.oslob. uličkami v okolí Moldavskej ako náhrada L6 a súčasne prvá nová linka na Terasu. (Šafárikova dlho nevydržala, snád už v dobe vydania tejto mapy to bola tr.SNP)
L 12 už v tej dobe nebola, čiastočne ju nahradila L16 od r.62. Ale možme sa „prejsť jej trasou.
Začínala pri malej stanici, pokračovala Kalininovou a hned zabočila na Smetanovu. Tá križovala Južnú v miestach ,kde dnes stojí radový panelák a pokračovala k bývalému hl.vchodu do st.nemocnice. Tam zabočila na Rastislavovu a v zhodnej trase s vyznačenou L16 pokračovala na N.O.
Šestnástka jazdila Maárovou a Rázusovou až do otvorenia novej Rastislavovej. Za povšimnutie stojí hustota zastávok v úseku od konečnej pri nemocnici po Štúrovu.
Trasa linky 13 cez Národné nám. ,križovaním Komenského k TU a k Rozálii bola dosť populárna a využívaná. Vydržala pomerne dlho až do 80-tych rokov .
Druhou linkou na terasu bola 17 , po zavedení L6 sa „usadila“ na Popradskej a bola vždy dost využívaná až do doby než niekto nastolil 30min.intervaly a tým odohnal cestujúcich.
Po zrušení ed bola predlžená cez Stromovu na stanicu .
Ešte pripomínam ulice Dlhá, Tatárska, Mostová a úzke ****. To bola obdoba dnešného LIX. Hovorilo sa tomu cigánsky tábor.
Takže príjemnú virtuálnu prechádzku po starých Košiciach.