Reakcia na: TA #30383:
Na zadnej strane mapy je to jasné ,ale doplním pre istotu (mojimi očami):
L3 dokolečka dokola a obojsmerne. V priebehu rokov 65-67 sa udialo toto. Najprv kvoli prestavbe odbočenia na šturovej nahradená busom tiež L3. potom po zrušení trati od stromovej na stanicu v trase Stromova-NMM-Kuzmanyho-N.O.-stanica a zpäť. Nafurt zrušená v máji 68.
L5 Havličkova – Ťahanovce
L6 povodná jednokolajka k tehelni už zrušená, Moldavská vo výstavbe, šestku supluje bus10.
L7 stanica-NMM-B.Němcovej Od cca 65 do zrušenia úseku stromova – stanica združená s dvojkou. Pred starou stanicou nebolo miesto na výstavbu smyčky. Bolo treba zvýšiť kapacitu L7 vlečˇnákov bolo málo a vobec staré vozy už dosluhovali , takže aby tam mohli jazdiť téčka tak jedine po trase dvojky na stanicu, tam vymenil tabulku za „7“ a pokračoval v jej trase.
Povodne sa dvojkolajná trať na Štúrovej zbiehala v jednokolajku pred odbočením na Kuzm., druhá jednokol.vetva k tehelni. Pri výstavbe novej dvojkolajky na Moldavskej sa Kuzmányho pripojila obojsmerne a dvojkolajne ako je to dnes, len s tým, že za zastávkou na kuzm. Prechádzala zas v jednokolajku. Na Kuzmányho sa vtedy nechala stará trať.
L10 – chaotické zastávky. To neviem, danou trasou som vela nejazdil, ale „tradícia“ zriaďovať zastávky len v jednom smere a chaoticky trvá dodnes . L15 bola posilou L16 od NO na Mier, nejazdila na Podhradovú ale končila velkou blokovou smyčkou so zastávkami jednosmerne cez Vodárenskú ul. Pozdejšie len špičková a potom zrušená. Pozri na mapu. To bola prvá silná abus trasa v KE.
14A na Hviezdoslavovej – išla do bani.
KVKV
...ÚHA – bolo tu spomenuté, že boli prizvaní k jednaniu. Neviem síce ako kompetentne sa vyjadrovali k veci, ale prinajmenšom by malo byť v ich kompetencii návrh a riešenie prestupných uzlov , pretože kto iný je to momentálne ochotný a schopný v Košiciach riešiť? DPMK predsa k tomu zaujalo alibistické stanovisko „zastávky sú v kompetencii mestských častí“ ... a chce riešiť zmysluplný prestupný systém mhd.
Nedávno bolo spomenuté ,že tu chýba odbor či úrad dopravného inžinierstva. Táto inštitúcia by mala mať podla mňa kvalitných odborníkov aj pre riešenie súčasnej problematiky , to jest mhd ako univerzálny a racionálny systém.
Dnes sa miešajú do linkotvorby starostovia a kde kto a to je to najhoršie.
Začinam mať pocit, že Košice boli pridelené či rozdelené medzi vidiecke časti.
...staré kádre z minulého režimu.... to je charakterový typ ľudí ,bezohľadných karieristov, „hráčov“ , ale sledujem ,že aj mnoho mladších si tento štýl rýchlo osvojilo.