To je 100% istota, nielenze si tu zastavku zivo pamatam, ale mal som z nej aj CP! Nakoniec aj zastavka v tom case pre L13 na NMM bola v tom mieste, kde sa zobrazuju informacie o emisiach vo vzduchu (ta informacna tabula), bola primontovana o stlp VO. Predtym si pamatam, ze L13 jazdila aj po strojarenskej ul., ale to sa jednalo o nejaku kratkodobu vyluku.
Si si istý? Mne sa to veľmi nezdá. Zatiaľ som nikde o tom nenašiel žiadnu zmienku. 32-ka áno, tá šla od Mlynskej bašty cez Slovenskej jednoty a Letnú, ale L13? Tá podľa mňa stále jazdila cez Starú radnicu a Maratón. Nedokážem si predstaviť na akej trase by vlastne jazdila... Baňa - Pri hati cez Slovenskej jednoty? A čo neprestupná tarifa?
Ale nehádam sa, vysvetli mi to. Ak to však skutočne bolo, istotne sa jednalo o veľmi krátku zmenu, lebo na konci 80. rokov (1989) garantovane L13 jazdila cez Maratónu mieru a v roku 1993 tiež.
To bola 612, aby som upresnil, nie nepytal som sa, len tipujem, ci nebol nahodou prud, ale v tej chvili isla akurat L9 aj L6. Mal som take tusenie ci nezapracuje nejaky Murphyho zakon, t.j. ze neprejdem par metrov a 612 pojde prazdna . Nakoniec 612 isla normalne.
"dufam", ze vodicovi namerali o 5 km/h vyssiu rychlost a aj on bude splacat skodu, tak ako ten z 538 (Jaro???). Typicka kosicka zalezitost - bud dodrzuj rychlosti a tym padom nestihaj semafory, meskaj na konecnu 2-6 minut, vypocuj si wrrrrcanie kolegov a cestujucich, alebo trochu na to obcas dupni, aby si stihal ale ked sa nieco stane, na vine si Ty, vodic. Genialne premyslene ?
Praveze L13 tam jazdievala aj v 90tych rokoch, konkretne do 1991. Pamatam si na zastavku priamo pred krcmou Druhu (pre L13) oproti stanku PNS, za zivym plotom a pre L32 na ul. Slovenskej jednoty, tam su stopy dodnes.
V utorok ked som siel domov, okolo kratko pred 15tou hodinou prisla L2 na NMM -> Lokomotiva, akurat vhod ale moje tesenie netrvalo dlho, sotva sme presli par metrov a uz sme zostali stat.
Medzi Ik280.02 a 280.10 nebol po vizuálnej stránke žiaden rozdiel. Ten spočíval iba v nejakých technických riešeniach. Raz mi to už ktosi vravel - nejaké iné chladenie alebo čo... Ale nech to radšej osvetlí niekto veci znalý, do konštrukcie vozidiel som sa nikdy nerozumel.
Re #3020 eMareq: Viem o tom. L13 tadiaľto jazdila kedysi v 60.-70. rokoch. L32 je novodobejšia história, premávala tade krátku dobu, po jednej z mnohých košických hromadných zmien v linkovom vedení, v roku 1989.
re SU, SUCS: a zasa pises polopravdy. To nema vobec nic spolocne s nedostatkom casu a kapacity. To bol len sposob, ako obist nariadenie vlady a statnej energetickej komisie, ktore zakazovalo pouzivat odporovu regulaciu v novovyrobenych vozidlach pre domaci trh... neskor ti dodam podrobnosti.
Na vysokoskolskej tiez vytali vsetky stromy . Tam je aj mensi kruhovy objazd na otacanie vozov . Ale teraz vazne. Tento usek uz bol raz obsluhovany sice nie elektrickami, ale dvoma autobusovymi linkami 13 a 32.
Električky už riadne premávajú. Vykoľajenie nastalo v smere od Domu umenia na Nám. osloboditeľov, hneď na rovinke za oblúkom za križovatkou Štúrova-Mojmírova. Kocky priľahlé ku koľajnici tu chýbajú v úseku cca 20m.
Je to možné, pretože dvojdverová 261/II bola v prevádzke pravdepodobne do roku 1990. Vtedy došlo k vyradeniu pôvodného školského vozidla typu T2 (čelo z T3) #100 (pôvodná originálna 229!) a rekonštrukcii #261/II na nové školské vozidlo #100/II.
Od roku 1970 premávalo #261/II pravdepodobne v súprave ako 261/II+268. V roku 1983 sa objavuje aj v súprave 3xT3, najprv zrejme 261/II+268+282, ešte v tento rok však ako 261/II+268+290 a takto je trojička evidovaná aj ku dátumu 31.12.1989 a posledný dátum nachádzam ku 30.5.1990, čo by sedelo.
pre vykoľajenie 4,7 premáva cez moldavskú,teda spon v smere do barce:),isiel som od kr.sudu L4 okolo 14:58,zrazu zacala brika cuvat a vysla vodicka a povedala,ze je vykolajenie a kto chce na nam.oslobod,musi peso
Ešte doplním, že 2-dverová T3SU v Košiciach je unikátna v rámci celej strednej Európy. Toto vozidlo bolo zapísané už aj ako technická pamiatka a zariadila to istá nemenovaná osoba bez vedomia DPMK. Paradoxne sa tak školské vozidlo #100/II stalo súčasne aj historickým vozidlom, do ktorého DPMK by podľa zákona mohol zasahovať iba v prípade zmien smerujúcich k pôvodnému stavu.
Originálne T3SU na Slovensku sú iba tie 3 vozidlá, ktoré som spomínal. DP Bratislava však takto označuje sériu 20ks T3, dodaných v roku 1982 ( #717 - 736), rovnako sa objavuje toto označenie aj pre tú istú 20ks sériu T3 pre DP Košice ( #336 - 355). V tomto roku sa však začala opätovná výroba medzitým zrušenej výroby T3 a z časových a kapacitných dôvodov sa pristúpilo k exportnému súbehu aj pre ZSSR, čo trvalo až do definitívneho ukončenia sériovej výroby T3 v roku 1989. Všetky tieto série v rokoch 1982-1989 v rozmanitých modifikáciách (najmä na základe tlakov DP) sú presnejšie označované ako T3SUCS.
Dokedy bola 261/II v prevadzke? Lebo matne si pamatam, ze ako chlapec som sa takou viezol a bolo to uz na jazere. Takze mohol byt rok 1985.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hencoo