Reakcia na: grofmathias #28795:
A podľa mňa to metro nie je okľuou kade viesť, okrem toho by sa akosi strati zmysel najrýchlejšieho spojenia centra s Jižním Městem.Poďme spolu počítať a uvažovať:
1) Maximálne dovolené klesanie/stúpanie v metre je 40 promile, čiže práve 40 metrov na jeden kilometer. Tým pádom trasu o dlžke nejakých 400 metrov predĺžiš na 2,4 kilometra, pričom pravdepodobne ešte vypustíš obsluhu stanice Vyšehrad, čiže budeš musieť dopravnú obsluhu tejto oblasti riešiť iným spôsobom. Nehovoriac o tom, že neviem, ako chceš razením prekonať to klesanie a stúpanie? Alebo chceš zase masívne búrať?
2) Magistrála existuje, čiže je daná a nemá zmysel sa zaoberať myšlienkami, čo by keby tam nebola. Kade tedy napojíš magistrálu na Pankrác? Poženieš tie tisíce áut Nuselským údolím?
grofmathias
grofmathias: Podľa pána Karla Draisa (draisina).
Ok, díky za dovysvetlenie
Re #28755 grofmathias: Tak sa pozri na tarifu MÁV najprv, aby si potom nebol prudko sklamaný. Ostatne, lístok na túto trasu si môžeš kúpiť už teraz, nemusíš čakať na priamy spoj, tak si to choď na stanicu vyskúšať.
--Mal som na mysli relačné zľavy. Napríklad spiatočný lístok KE-Budapest stojí 19 eur, čo je približne 600,-Sk. Myslím, že ak by fungovala spolupráca v rámci V4 ohľadom dopravy osôb na lepšej úrovni, dalo by sa čo vylepšovať a na krátke trasy by ľudia viac využívali vlak, než auto, či lietadlo.