Keby sme sa však striktne držali požiadavky na spojenie PO - BA ako také, tak netreba tiež zabúdať na R Gemeran a Poľana cez Zvolen.
Takže by som kol. TA doplnil:
1., nie je pravda, že Prešov je jediné krajské mesto, ktoré nemá priame železničné spojenie s Bratislavou
2., nie je pravda, že Prešov nemá priame železničné spojenie s Bratislavou
Nooo, ten jedne vlak v pi do PO a v ne do BA, to už je fakt priame spojenie ako p94a. Samozrejme, že viesť 1. hlavný ťah cez Levoču a Prešov je výborná myšlienka.
Akej jednokoľajky? V novej trase normálne povedie kompletný 1. hlavný ťah, takže dvojkoľajka. Keďže modernizácia úseku Poprad - Kysak na 160 km/h v jestvujúcej trase by bola max. o cca. 10% lacnejšia, než vybudovanie kompletne novej trate cez Levoču a Prešov, nie je o čom diskutovať.
Tak hovorí sa, že výstavba novej jednokoľajky do Prešova (plus zdvojkoľajnenie PO-Kysak?) by malo byť lacnejšie, či porovnateľné s modernizáciou existujúceho úseku cez Margecany...
Minimalne v pripade Levoce to tak bolo. Odmietli ohniveho kona a pre rozvoj Levoce sa to stalo osudne...
Takisto je pravdiva historka o furmanskej loby, ktora bola v Presove proti vystavbe zeleznice.
Osobne ma dost udivuje ta vystavba novej zeleznice len kvoli tomu prestupu v Kysaku.
Prestup by sa dal zariadit preprahom lokomotivy na druhy koniec vlaku... Ale Hadari asi potrebuje volicov na dalsich 20 rokov...
okej, ale mne to pripadá trochu alibistické. Kúpiť nové vozy je viac-menej OK ( hoci na úver ? ). Ale tých 19 vozov nespasí vozový park a na 2. strane radšej mohli dať starých 19 vozov na GO. Vyšlo by to lacnejšie, boli by z toho prakticky nové vozy a zároveň by ostal aspoň aký-taký počet klbákov. Lebo v podstate tým, že vyradia kapacitnejšie busy, než nakúpia, tak sa opäť len zvýši počet potrebných vozidiel - naivne dúfam, že sa skrátia intervaly.
Keď mám z čohosi 198 a z toho vyradím 19, lebo je to staré a zároveň mi pribudne 19 nových, tak koľko mi zostane? Vieš keď je tu denná výprava okolo 160 až 170 vozidiel (a potrebuješ aj zálohy) tak ti treba aj tých 19 na udržanie potrebného počtu. Zatiaľ, možno po 15 decembri sa to zmení.
Na vlak KE - BA sa cestujúci z PO prestupujú v Kysaku. Inak je zaujímavé, že táto iniciatíva vznikla až teraz. Dovtedy to zrejme nikomu nevadilo, alebo sa spoliehali na "vyššiu moc", že to zariadi.
BTW "Metro" - s metrom to bude mať akurát tak spoločné ten tunel.
no ale keď je nadstav, tak by stačilo aj 198 - 19 = 181, či nie?
Re #25463 mišo : magorina. BTW už by konečne Korzár mohol prestať písať NEZMYSLY ( ) a Hagyari hovoriť to, čo nie je pravda ( " Prešov je jediné krajské mesto, ktoré nemá priame železničné spojenie s Bratislavou. " ) Nech sa pozrie do CP a zistí, že sa mýli. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
Re #25463 mišo : magorina. BTW už by konečne Korzár mohol prestať písať NEZMYSLY (