Reakcia na: SDF #2382:
A ešte si dovolím spomenúť T3SUCS #338, 344+340, 360+358, 366, ktoré sú až na #358 pojazdné, sú vedené v stave, ale už odstavené na km. Takže ak berieme do úvahy evidenciu v stave, máme 77ks T3SUCS, ak len prevádzkované, máme 71 ks T3SUCS (338 je už odstavená na km, takže tú už netreba počítať). Ďalšie odstavovanie zrejme tento rok postihne aj súpravy #362+363, 369+368, 370+371, 372+373 a 374+375.
Sarko
Osobne sme sa v rámci Historickej spoločnosti mestskej dopravy (HSMD) pokúšali o záchranu nielen jedného Ikarusu 280.08, ale aj služobnej ŠM (v čase, keď ešte existovala) a dokonca sme na parkovisku na Medickej ul. objavili aj zachovalú ŠD, ktorá mala motor po GO. Majiteľ však požadoval viac ako 15.000,- Sk, čo nebolo reálne. Nakoniec ho musel odpratať a teraz je nevedno kde (možno je už zošrotovaný). V autobusovej prevádzke som nenašiel nikoho, kto by bol ochotný na túto tému spolupracovať. V danom čase sme sa zamerali najmä na záchranu električiek, ktoré majú v KE najdlhšiu a najpestrejšiu históriu. Čiastočne sa to podarilo, i keď do stavu zriadenia múzea by bolo treba ešte veľa popracovať a hlavne zmeniť zmýšlanie vedenia DPMK. Z viacerých dôvodov sme postupne prestali vyvíjať aktivity a momentálne všetko stojí (avšak aspoň kryté v hale). V autobusovej doprave by sa dalo ešte všeličo zachrániť (aj mimo DPMK), rozhodne však nie 4126, ktorá v KE históriu nemá a daný typ ani nebol tak zastúpený ako v minulosti všadeprítomné Ikarusy 280.08.