krasne si to vystihol, vsetci sa hraju na mudrych a na panov, ale zatial ich prejav a cinny horsi ako prejav vidlaka na slame, pre ktoreho plati farmarsky zakon, nebudes= naprezijes vo "firme". To, ze samotny vidlak porusuje zakony, to nikoho netrapi, nedovoli to vidlak aby sa na to poukazovalo aky je sprosty az to boli
Kde, aka MHD? V KE? Tu sa zabudlo ako sa robi MHD po roku 1989. Kazdy civilizovany podnik ma zastavky na znamenie aby usetril na rozjazdoch. Ale to nasim nevysvetlis, lebo su to komunisti, ktory si neuvedomuju, ze da sa setrit aj inak ako zavadzanim inych nezmyslov. Keby sa zaviedli podstatne nevyuzivane zastavky na znamenie, zrusil by sa doplnkovy predaj u vodica, zrusil by sa nastup cez predne dvere, zlepsili by sa chronometraze medzi zastavkami, kolko by sa usetrilo? Ja myslim, ze dost niekolko 1000 litrov nafty a niekolko kW energie. Len to by tam nesmeli sediet taky aky su tam
ja som pisal o tom, ze ak by sa tak vyriesili zastavky, ale su, napriklad pri hydine smerom do mesta, su tam tak panely polozene iba,ked pristavi solaris, je to mozna 3 cm hore-dole prekazka....
nevravim ze su po meste, ale ze ak by sa tak prisposobili, samozrejme vodici by museli jemne nachadzat, aby nezavadili opredkom busu o asfalt... potom by bol kneeling fakt zbytocny...
Tento podnik mi pripada jak stat v state. Nieco si zmyslia, tak to zakazu. Hoci to nezakazauje ziadny vseobecne zavazny predpis. Jednoducho, je im pohodlnejsie nic nerobit, jak pohnut rozumom.
Vyhrievané držadlá??? No to si kde počul? Dopyt došiel nedoriešený z výroby... alebo si DPMK objednal taký čo priviera na počkanie?
Kneeling je na niektorých vozoch neskutočne pomalý. Vozidlo sa po otvorení dverí najprv vyrovná a až potom začne nakláňať... medzi tým už mamina vyskočí s kočiarom zásadne dolu hlavou... Ozaj, vysvetlite maminám, že s kočiarom sa pri vystupovaní cúva!!!
Re #19467 Vladimír: No v KE by sa takejto rúčky držali minimálne traja cestujúci... a svorne by nadávali vodičovi, prečo neotvorí poklop... ?
Re #19471 wrbi: Riadenie je spravidla šnekové s hydraulickým posilovačom. Staré RTO-čky mali posilovač vzduchový a bolo to aj cítiť. Myslím že najlepšie servo má Karosa. (ide najľahšie) a to vylepšenie v Solarise: Dolievať, dolievať a dolievať hydraulický olej...
Re #19472 Nodes: Že vraj v MHD je to neprípustné...
ehm...kedze som neznaly problematiky...ake maju autobusy posilnovace riadenia?...predpokladam ze solarisy maju oproti starym karosam a ikarusom nejako vylepsene...
Ved to, je ich velmi malo. Viac je takych kde je potrebnykneeling pre vozičkárov, teda bud su priliš nizko alebo niesu ziadne. A vysoke su sice lepsie ale nadruhej strane vozy ako karosa pri otvarani dveri do takych otrovcekov dost casto udieraju...
Re #19460 Sheep: Jednou vetou povedané, R&G je konkurenčný informačný a monitorovací systém BUSE. Displeje, palubné počítače, hlásiče zastávok, označovače, rôzne senzory monitorujúce dané ukazovatele atď...
Pôvodne sa kupovalo automaticky BUSE. Keď však bol do všetkých vozidiel nainštalovaný palubný počítač a ďalšie súčasti systému R&G Mielec (autobusy 1997, trolejbusy 1999), ponúkla sa možnosť ujednotenia celého systému zmenou značky displejov na taktiež R&G. Displeje tejto značky v prešovských podmienkach priniesli:
1. nižšiu obstarávaciu cenu oproti BUSE (po nástupe LED verzie na trh sa ešte znížila)
2. zjednodušenie ovládania tabúľ bez zásahu vodiča
3. pôvodne zamýšľanú možnosť využitia kooperácie systému s tabuľou na tzv. inteligentné informácie (nezobrazovať zastávky, ktoré už boli prejdené a pod.) - toto ako jediné nevyšlo.
S výnimkou vozov 333 a 343 potom ešte displeje BUSE a METRA napojili na palubák R&G istým prevodníkom, ktorý zabezpečil, že ani BUSE už vodič neovláda. Pôvodné ovládače tabúľ od BUSE boli z vozidiel odstránené.
myslim iba vecer a tak... jasne ze nie v spicke ked je natresk
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BMko