Vazeni diskutujuci, to, co tu preberate o zelezniciach, by ma este prednedavnom nadzdvihlo zo stolicky. Ale dnes uz nad tym len mavnem rukou, pretoze viem, ze u nas vsetkym, ktori su len trochu kompetentni, ide o zlikvidovanie zeleznice ako takej, a zvlast jej osobnej prepravy. U nas je co predpis, to stupidita... a peniaze su na kde co, len nie tam, kde chybaju.... a nikto, ale NIKTO sa nezaobera myslienkou, ako ziskat viac penazi (rozumej: prilakat cestujucich, resp. prilakat zakaznikov do nakladnej dopravy), ale KAZDY nanajvys je schopny bud robit skrty, aby sa menej penazi minulo, alebo, ked uz sa ich snazia ziskat, tak zdrazenim. Ale uz dnes vlak cenovo a casto ani casovo nekonkuruje autobusu/kamionu, a za chvilu pri tomto pristupe prestane konkurovat i lietadlu.
Sarko
A ja to tvrdiť budem, pretože je to tak!
V Brne sú v okolí Moldavskej ul. aj ulice Arménská, Běloruská, Gruzínská, Ukrajinská. Po čom je pomenovaná Moldavská, je jasné.
V Bratislave sú v okolí Moldavskej ul. aj ulice Sabinovská, Smolnícka, Stropkovská, Svidnícka. Po čom je pomenovanie, je to tiež jasné.
V Košiciach je to komunikácia (resp. výpadovka) pomenovaná k najbližšie smerujúcemu mestu, resp. oblasti (Čermeľská cesta, Kavečianska cesta, Kostolianska cesta, Prešovská cesta, Sečovská cesta, Stará spišská cesta) a sem patrí aj Moldavská cesta. V jej obvode sa nenachádzajú ani pomenovania miest, ani republík, preto sa uvádza v tvare so spojením CESTA.
Toto, pre mňa uspokojivé stanovisko, som sa dozvedel od riaditeľa Archívu mesta Košice a plne sa s ním stotožňujem.