Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pete. #10109:
Re #10097 Papyr: V Kosiciach su v elektrickovej sieti 2 linky, kde su garantovane spoje vykonavane nizkopodlaznymi vozidlami.
Ak je na busovom CP jasne vytlacene "na tejto linke premava nizkopodlazny autobus", chapem to ako garantovanu linku. Tou je L37, L19 a mozno i L30. O nizkopodlaznost sa usiluje aj L13, no zatial sa to s tak malym poctom NP SU12 neda garantovat. Aj ked som uz na L13 videl aj SU15.
Reakcia na: pete. #10110:
ano mali by sa aj počas služby autobusy čistiť, alebo by sa v nich mala udržiavať aká taká čistota, ale som zvedavý, či by si to ty dodržoval, keby sa ti počas služby stalo také, že ty upraceš voz, prejdeš kolo a je v nom opäť rovnaký bordel, a toto sa vdaka "čistotným" cestujúcim stáva pomaly pravidlom, že ak je autobus aspon trošku čistý, treba ho čo najskôr zašpiniť, a narobiť v nom bordel.
Reakcia na: ketrinke #10108:
Samozrejme, ze po skonceni sluzby je to povinnost, aby autobus do dalsieho dna nastupil cisty. No z cistenia pocas sluzby by si mal brat dpmk priklad.
Reakcia na: Isidor #10102:
Ake vyryvanie? eMareq, chcel vediet z coho si ma brat DPMK priklad. tak som to napisal.

To ze v PO su spokojni cestujuci podla mna nieco svedci o kvalite MHD, ak podla teba nie, tak to je tvoja vec.

Nocnu dopravu som uznal, mate ju podobnu, netreba si brat priklad.

Ad jeden riaditel. Ked si myslis, ze rozbujnena administrativa prispieva ku kvalite cestovania, tiez ti to vyvracat nebudem.

Ad Vynimky typu: Zazil som ako na stanici asi 30 ludi nastupovalo prednymi dverami 5 minut do nejakej 26tky ci coho, a za nou stala 32-ka plna cestujucich, cakajucich na vystupenie a dalsi na zastavke na nastupenie. Ak si myslis, ze taketo cakanie nema s kvalitou MHD nic spolocne, tak OK.

S garantovanymi linkami je to podobne. Ak sa obcas na vasich L30 a L19 objavi VP namiesto NP tak to s garantovanou linkou nema nic spolocne. Ano aj v PO s stane(tada teraz uz nie, ale stavalo sa ked boli iba 2 NP, a to tak raz za rok), ze ide na 12tke VP. Ale v nom sedia dvaja zamestnanci DPMP a pripadnych vozickarov nalozia do vozidla rucne. Co je v tom vasom pripade nestane. A neviem co to ma spolocne s intervalom.

Kde som pisal, ze by mal DPMK brat priklad z 60min intervalu? ja som pisal o 10-12 minutovom intervale (prekladanom, teda 5-6min intervale) Co je na 100tis mesto trocha lepsie ako 20-30 min interval na 250tis mesto, casto prekladany takze ze 3min za sebou idu dva busy a potom pol hodinu nic. (vid Ulica Bozeny Nemcovej)
Reakcia na: Vladimír #10098:

Tak to s tým vysávaním v Košiciach by som ťa jemne chcela opraviť. Totiž všetci vodiči vždy po skončení smeny musia natankovať čo je jasné, ďalej musí prejsť cez umývarku a taktiež aj pristaviť autobus k vysávaču kde im celý autobus pracovník pekne povýsava.
Reakcia na: Isidor #10102:
Len tak mimochodom - v BA je nočných liniek 17 a v živote by ma nenapadlo tvrdiť, že je kvôli tomu v BA lepšia nočná doprava.
Reakcia na: Isidor #10085:
No mne sa ase zdá, že 2-3 kĺbáky ročne v 100k PO sú viac ako 7 SU15 v 250k KE:-P.
Reakcia na: eMareq #10083:
Vzladom na úlohu bus dopravy v PO je to vysoko postačujúce. Či myslíš, že treba na Cemjatu v 10 min. intervale jazdiť, aby srdce šotouša bolo uspokojené?
Reakcia na: Isidor #10078:
No a že v so jazdia nočáky do šiestej a v nedeľu do siedmej je len príklad rozumného šetrenia.
Reakcia na: Isidor #10078:
KeĎ mi tie dva trolejbusy a jeden autobus zabezpečia polhodinový inerval pre 70% obyvateľov a hodinový pre zvyško, tak čo by si ešte chcel?
Reakcia na: Vladimír #10098:
Prepáč, ale na evidentné vyrývanie sa inak reagovať nedá. Ale ak v tom žiadne vyrývanie nevidíš, potom sa asi nemáme o čom baviť.
O neúplných alebo zavádzajúcich informáciách choď rovnako poučovať "pete."-ho (páči sa mi "spokojní cestujúci", "len jeden riaditeľ" (čo to má spoločné s kvalitou MHD??!), "pravidelná a hustá nočná doprava", "výnimky v PP typu..." a niektoré iné)

-> Je mi jasné, že 60minútový interval v stotisícovom meste je rovnaký ako 60minútový interval v štvrťmiliónovom. Ale bližšie to porovnávať nemienim, nakoľko prešovské linkové vedenie podrobne a z vlastnej skúsenosti nepoznám.
-> "Historický vývoj" je síce pekná vec, ale ako zdôvodnenie podľa mňa relatívne slabý. "Vždy to tak bolo" mi až príliš pripomína niektoré (nielen) košické "výhovorky", prečo by nešlo to i ono.
-> Fajn, takže Prešov je väčší "valal" ako Košice. Beriem.
-> Áno, tri, opravil som sa. A súhlasím s tým, že DPMK by si mal brať príklad a kupovať tiež klbáky. Len pripomínam, že v posledných rokoch sa aj tu nakupuje a to nie málo (pokus o odľahčenie: a nemohol by si skôr DPMP zobrať príklad a kupovať 15m busy? ?)

Ďalej. Chceš povedať, že ten 60minútový interval v PO, resp. 20-30 minútový v KE by mal byť nasledovaniahodný? Takto to pete prezentoval.

Tak vidíš, ja som to na L30, ani L19 nezažil. Netvrdím, že sa to nestane, ale štatisticky (nielen) tieto dve linky SÚ linky plne pokryté NP vozidlami (pokojne by som ti urobil štatistiku vozov za týždeň/mesiac, ale toho času nie som v KE). Opieranie sa o mizivé percento nie-NP spojov mi príde ako vyrývanie, prepáč. Samozrejme, ani to by sa nemalo stávať a DPMK má na čom pracovať, ale dávať mu za príklad prešovskú "garantovanú" linku (alebo dve), kde jazdí všeho všudy jeden autobus raz za hodinu...hmm. Ale nemám v úmysle sa hádať. Veď toto je len diskusia 😉

Re: #10097 Papyr: Fajn, ak sa silou-mocou chceš držať toho, že "VŠETKY SPOJE", 7 dní v týždni, 365 dní v roku, bez výnimky, neberiem ti to. A tak by ma teda zaujímalo, koľkokrát (a či vôbec) sa od "zgarantovatenia" vašej L12 stalo, že na ňu bol nasadený VP autobus?

Ad NPA: nie 34 ale 37/200. Plus 3/120 "NPE".
Aké krásne binárne číslo ?
Sorry za OT.
Vladimír: chcel by som vedieť, v ktorých veciach by si DPMP mohol zobrať príklad od DPMK.
Reakcia na: Vladimír #10098:
Oprava:

Re #10080 eMareq: V Košiciach máte dve linky (7 a 9) s garantovanými spojmi. Ostatné sú negarantované linky.
Reakcia na: pete. #10069:
Buďme trochu féroví . Sám si viem spomenúť na hneď niekoľko vecí, kde by si mohol DPMP brať príklad od DPMK.
(Čo však nič nemení na fakte, že vo všeobecnom hodnotení vzchádza DPMP lepšie ako DPMK). Ale nemám chuť sa s níkým o tom naťahovať.

Re #10078 Isidor: Prosím Ťa, v poslednej dobe u Teba badám príliš ostrý tón. A zbytočne. Najmä keď doprevádza neúplné, chybné alebo zavádzajúce informácie.

-> 3 nočné linky v stotisícovom meste je viac ako päť liniek v štvrťmiliónovom. To Ti je hádam jasné.
-> začiatok dennej premávky je daný historickým vývojom. Skrátka, vždy to tak bolo, dokonca boli obdobia, keď sa presúvala na skoršie obdobie, no neujalo sa to a vrátilo sa k neskorším začiatkom.
-> začiatok dennej prevádzky je daný hospodárskym charakterom mesta - v Prešove skrátka niet dôvodu, prečo by z oblasti typu "Baňa Bankov" mal ísť prvý spoj už o 4.30h. V Prešove žiaden USS, ktorý by zamestnával v takýchto extrémnych pracovných časoch, neexistuje. Koniec dennej prevádzky detto.
-> začiatok dennej prevádzky sa týka len okrajových oblastí typu "Baňa Bankov, Ťahanovce-obec, Poľov a pod.". V samotnom "meste" je nepretržitá 24-hodinová premávka, na najväčšie sídliská v celonočnom 30 min. intervale.
-> počty nových vozidiel nemôžeš porovnávať v absolútnych hodnotách, ale pomerových. Takže 3 klbáky pre Prešov sú akoby 7-8 klbákov pre Košice. A tie NP kĺby tento rok boli tri, nie dva.

Re #10080 eMareq: Máte jedného GENERÁLNEHO riaditeľa, ktorý je nadriadený niekoľkým ďalším riaditeľom. Garantované linky v Košiciach sú dve - L7 a 9 - i to v praxi skôr negarantované. Čistota vozidiel sa dá vyjadriť aj frekvenciou umývania, upratovania a rozsahom upratovacích a čiastiach prác (PO - vysávanie vozidiel takmer každý deň, KE - vysávanie neexistuje, PO - tepovanie čalúnených sedačiek 2x ročne, KE - tepovanie čalúnených sedačiek neexistuje).
Ešte raz. Tentoraz sa skutočne nemám chuť hádať. Akurát nepresnosti treba uviesť na pravú mieru.

Re #10081 eMareq: L33 nie je účelová, ale základná obslužná linka.

Re #10083 eMareq: Opäť základná chyba - Košice sú 2,5x väčšie ako Prešov, takže aj prepravné prúdy sú cca. 2,5x väčšie. T.j. to, čo je v PO hodinovým intervalom, by ekvivalentne v Košiciach bolo 20-30 minútovým intervalom.

Re #10088 Isidor: Garantovaná linka je linka s garantovaným vypravením nízkopodlažných spojov na všetky spoje. Garantovaný spoj je spoj s garantovaným vypravením nízkopodlažného vozidla. Z toho napr. vyplýva, že košická L30 nemá v pravom slova zmysle garantované spoje, pretože Ty ako cestujúci nikdy nevieš, na ktorý spoj Ti Solaris príde a na ktorý nie. Zažil som nie raz, že aj na dvoch po sebe idúcich poradiach na L30 boli vypravené VP vozidlá.

Re #10094 pete.: Nočnú dopravu majú náhodou v Košiciach veľmi dobre vyšpekulovanú. Myslím, že v tejto otázke sa nemusia Prešovčania a Košičania napádať. V slovenských pomeroch majú najlepšiu nočnú MHD práve Košice a Prešov.
Reakcia na: Isidor #10088:
"garantovana linka" = linka, ktorej VSETKY SPOJE su nizkopodlazne, napriklad presovska 12.
"linka s garantovanymi spojmi" = linka, ktorej NIEKTORE spoje su vedene ako nizkopodlazne, co je vyznacene v CP.

To jest, KE garantovanu linku nemaju.

Re #10091 eMareq: U mensich miest je skor logicke, ze nocny spoj neexistuje. Ma ho len Zilina a Presov. Koniec koncov, i Kosiciam nedavno hrozilo, ze o nocaky pridu. Presov ma 3 nocaky o hodinovom intervale, Kosice 4 (cez vikend 5), ak by sme to brali podla poctu obyvatelov, KE by mali mat 2,5 krat tolko, cize aspon 7-8 🙂

Inak samozrejme, Kosice maju viac NPA. 34/200 je viac, ako 8/68. Uvidime o rok, mozno to bude uz 34/200 versus 13/68 🙂
Chcete povedat ze 30 minut sa nedala spojazdnit ziadna linka zo Sidliska nad Jazerom? A pritom ludia mrznu vonku a este horsie kto nam zaplati to meskanie v praci ?
Doplnim tych riaditelov:

1. Generalny riaditel
2. Technicky riaditel
3. Ekonomicko - obchodny riaditel
4. Riaditel "ludskych zdrojov" (neovladam presny nazov)
5. Riaditel dopravy
6. Riaditel prevadzky Cestna doprava
7. Riaditel prevadzky Kolajova doprava
8. Riaditel technickeho servisu a kontroly

--> navrhujem prejst na pojmy "prezident" a "viceprezidenti"...
Reakcia na: eMareq #10093:
To nechapem. To je reakcia na co?

Zhrnme to. DPMK by si mali brat priklad z toho co som napisal, okrem nocnej dopravy. Priklad z garantovanych liniek si uz DPMK zobral. Takze len tak dalej... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.