Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aké krásne binárne číslo ?
Sorry za OT.
Vladimír: chcel by som vedieť, v ktorých veciach by si DPMP mohol zobrať príklad od DPMK.
Reakcia na: Vladimír #10098:
Oprava:

Re #10080 eMareq: V Košiciach máte dve linky (7 a 9) s garantovanými spojmi. Ostatné sú negarantované linky.
Reakcia na: pete. #10069:
Buďme trochu féroví . Sám si viem spomenúť na hneď niekoľko vecí, kde by si mohol DPMP brať príklad od DPMK.
(Čo však nič nemení na fakte, že vo všeobecnom hodnotení vzchádza DPMP lepšie ako DPMK). Ale nemám chuť sa s níkým o tom naťahovať.

Re #10078 Isidor: Prosím Ťa, v poslednej dobe u Teba badám príliš ostrý tón. A zbytočne. Najmä keď doprevádza neúplné, chybné alebo zavádzajúce informácie.

-> 3 nočné linky v stotisícovom meste je viac ako päť liniek v štvrťmiliónovom. To Ti je hádam jasné.
-> začiatok dennej premávky je daný historickým vývojom. Skrátka, vždy to tak bolo, dokonca boli obdobia, keď sa presúvala na skoršie obdobie, no neujalo sa to a vrátilo sa k neskorším začiatkom.
-> začiatok dennej prevádzky je daný hospodárskym charakterom mesta - v Prešove skrátka niet dôvodu, prečo by z oblasti typu "Baňa Bankov" mal ísť prvý spoj už o 4.30h. V Prešove žiaden USS, ktorý by zamestnával v takýchto extrémnych pracovných časoch, neexistuje. Koniec dennej prevádzky detto.
-> začiatok dennej prevádzky sa týka len okrajových oblastí typu "Baňa Bankov, Ťahanovce-obec, Poľov a pod.". V samotnom "meste" je nepretržitá 24-hodinová premávka, na najväčšie sídliská v celonočnom 30 min. intervale.
-> počty nových vozidiel nemôžeš porovnávať v absolútnych hodnotách, ale pomerových. Takže 3 klbáky pre Prešov sú akoby 7-8 klbákov pre Košice. A tie NP kĺby tento rok boli tri, nie dva.

Re #10080 eMareq: Máte jedného GENERÁLNEHO riaditeľa, ktorý je nadriadený niekoľkým ďalším riaditeľom. Garantované linky v Košiciach sú dve - L7 a 9 - i to v praxi skôr negarantované. Čistota vozidiel sa dá vyjadriť aj frekvenciou umývania, upratovania a rozsahom upratovacích a čiastiach prác (PO - vysávanie vozidiel takmer každý deň, KE - vysávanie neexistuje, PO - tepovanie čalúnených sedačiek 2x ročne, KE - tepovanie čalúnených sedačiek neexistuje).
Ešte raz. Tentoraz sa skutočne nemám chuť hádať. Akurát nepresnosti treba uviesť na pravú mieru.

Re #10081 eMareq: L33 nie je účelová, ale základná obslužná linka.

Re #10083 eMareq: Opäť základná chyba - Košice sú 2,5x väčšie ako Prešov, takže aj prepravné prúdy sú cca. 2,5x väčšie. T.j. to, čo je v PO hodinovým intervalom, by ekvivalentne v Košiciach bolo 20-30 minútovým intervalom.

Re #10088 Isidor: Garantovaná linka je linka s garantovaným vypravením nízkopodlažných spojov na všetky spoje. Garantovaný spoj je spoj s garantovaným vypravením nízkopodlažného vozidla. Z toho napr. vyplýva, že košická L30 nemá v pravom slova zmysle garantované spoje, pretože Ty ako cestujúci nikdy nevieš, na ktorý spoj Ti Solaris príde a na ktorý nie. Zažil som nie raz, že aj na dvoch po sebe idúcich poradiach na L30 boli vypravené VP vozidlá.

Re #10094 pete.: Nočnú dopravu majú náhodou v Košiciach veľmi dobre vyšpekulovanú. Myslím, že v tejto otázke sa nemusia Prešovčania a Košičania napádať. V slovenských pomeroch majú najlepšiu nočnú MHD práve Košice a Prešov.
Reakcia na: Isidor #10088:
"garantovana linka" = linka, ktorej VSETKY SPOJE su nizkopodlazne, napriklad presovska 12.
"linka s garantovanymi spojmi" = linka, ktorej NIEKTORE spoje su vedene ako nizkopodlazne, co je vyznacene v CP.

To jest, KE garantovanu linku nemaju.

Re #10091 eMareq: U mensich miest je skor logicke, ze nocny spoj neexistuje. Ma ho len Zilina a Presov. Koniec koncov, i Kosiciam nedavno hrozilo, ze o nocaky pridu. Presov ma 3 nocaky o hodinovom intervale, Kosice 4 (cez vikend 5), ak by sme to brali podla poctu obyvatelov, KE by mali mat 2,5 krat tolko, cize aspon 7-8 🙂

Inak samozrejme, Kosice maju viac NPA. 34/200 je viac, ako 8/68. Uvidime o rok, mozno to bude uz 34/200 versus 13/68 🙂
Chcete povedat ze 30 minut sa nedala spojazdnit ziadna linka zo Sidliska nad Jazerom? A pritom ludia mrznu vonku a este horsie kto nam zaplati to meskanie v praci ?
Doplnim tych riaditelov:

1. Generalny riaditel
2. Technicky riaditel
3. Ekonomicko - obchodny riaditel
4. Riaditel "ludskych zdrojov" (neovladam presny nazov)
5. Riaditel dopravy
6. Riaditel prevadzky Cestna doprava
7. Riaditel prevadzky Kolajova doprava
8. Riaditel technickeho servisu a kontroly

--> navrhujem prejst na pojmy "prezident" a "viceprezidenti"...
Reakcia na: eMareq #10093:
To nechapem. To je reakcia na co?

Zhrnme to. DPMK by si mali brat priklad z toho co som napisal, okrem nocnej dopravy. Priklad z garantovanych liniek si uz DPMK zobral. Takze len tak dalej... ?
Kolko ma vozidiel PO a kolko KE (cez 300).Tipujem tak 1/3 az 1/2 z nasho parku.Preto aj vacsi narok na prepravne vykony.
Netvrdim,ze sa jazdi vzdy OK.A nocaky u nas pokryvaju hojnu cast mesta
Dalsie garantovane su L19 a L37,tiez je to tam vyznacene.Nasa hlavna ulica je Pamiatkova zona,ale hlavne pesia zona,asi preto tam nocaky nejazdia.U mensich miest je logicke,ze jazdia nocaky skor.Bezne linky by vozili vzduch
Reakcia na: Isidor #10088:
OK ak je to tam vyznacene potom fajn. Pevne dufam ze sa nestava ze tam niekedy na L30 ide ikarus.

Ad hodinovy interval. Vies, tam kde nieje koho vozit. tam jazdia raz za hodinu autobusy. Tam kde je koho vozit. tam jazdi bud 6 liniek autobusovych (teda 1x za 10 min), alebo tam jazdi trolejbus podobne casto. (casove udaje su spomenute obrazne, aby ste ma nebrali doslovne, ako s tym stvrtkom)
Reakcia na: Isidor #10085:
V ke z centra nechodis na nocak peso? Vam chodia po hlavnej nocaky? ?
Ale OK, nech sa paci kosicky model.

Ad klbaky. na 250tisicove mesto 7ks 15m voza. Na 100tis. mesto 3ks 18m voza. NP je vyhoda, samozrejme.
Reakcia na: pete. #10086:
Ad garantované linky - čo si spomínam, tak minimálne na L19 a L30 máš na CP vytlačené "Na linke premáva nízkopodlažný autobus"...
O čo ti ide? Chceš aby niečo bolo vypísané na zastávke (a prípadne nejako právne vymáhateľné??!), alebo aby reálne NP vozy na danej linke jazdili?? Lebo takých liniek je v KE nie málo...

Re: #10087 pete: čo to je za hodinový interval na "doplnkových linkách"? A to sa chystáte na prestupnú tarifu?? Veď to je výsmech...
Reakcia na: eMareq #10083:
V PO su autobusove linky len doplnkom k trolejbusovym, preto na nich nieje nutne mavat huste intervaly. Na vsetkych Abus linkach je hodinovy interval. (okrem jednej-dvoch)

Ten stvrtok, to bola metafora. Niekde v hlbokej minulosti pisal Vladimir o tychto vynimkach, odporucam najst.
Reakcia na: eMareq #10080:
Tym chces povedat, ze v KE sa jazdi vzdy tolerantne +/- 2 min? resp, ze sa nikdy nemoze stat ze ti pride brika 2 min skor ako ma?

Ktora linka je garantovana? (okrem par desiatok spojov na linkach 7 a 9, ktore ale sem-tam np?) Negarantovane linky s NP samozrejme jazdia aj v PO.

Cistota. Vodica nedonuti. Nato ma byt upratovacia sluzba. V PO na konecnych byva chlapik s vysavacom a upratuje, behom dna prejde vsetky konecne - uprace vsetky vozidla. Samozrejme je x vodicov, ktori si upratuju sami.

Ad predne dvere. Takze vynimky su...

Ad riaditelia:
Generálny riaditeľ (GR)
Riaditeľ riadenia ľudských zdrojov (RRĽZ)
Technicky riaditeľ (TR)
Ekonomicko - obchodný riaditeľ (EOR)
Riaditeľ dopravy (RD)
Reakcia na: pete. #10082:
isteže sa u vás vieš dostať do polhodiny do nočáku smer domov...pešo ?
A viem, že vám tam chodia (niektoré) nočáky od 22:00 do 7:00, ale napriek tomu si naozaj viac cením "košický model", isteže tiež ďaleko od dokonalosti...
Aj Košice sú 4/5 nočnými linkami "prakticky komplet pokryté"... a áno, myslím si. Aj ty si mysli.

Ad klbáky: hej, 3 CB, pomýlil som sa. A tie autobusy som rátal kúpené od roku 2000. Vychádza mi to na cca. 7 SU15 ročne v KE, čo mi príde lepšie ako 2-3 klbáky v PO... čím nepopieram, že by som tu tiež radšej nevidel klbáky.
A kde si prisiel na to,ze nastup len vo stvrtok?Na ktorej linke?
Pravidelne a huste intervaly.Suhlasim,ale len u TB.Ak pravidelny a husty interval myslis raz za hodinu u vacsiny A-liniek suhlasit nemozem.
Reakcia na: Isidor #10078:
Mam na mysli to, ze sa do polhodiny v noci vies dostat do nocaku smer tvoj domov (v hlavnom tahu, do hodiny inak), co v KE nieje mozne. A to ze v nedelu do 7:00 nechodia normalne spoje neznamena ze nejazid nic. V nedelu jazdia do 7mej nocaky (a podobne v ine dni, s vecernymi spojmi je to rovnake) Ak ti ide o pocet liniek, tak musis uznat, ze presov je kus mensie mesto a tymi linkami je prakticky komplet pokryte. Ak si ale myslis, ze v KE je nocna doprava vyriesena lepsie, tak si mysli.

Ad klbaky. 3xCB18 a 16x941/961. Nechcem polemizovat co je lepsie, ja som pisal z coho by si mali brat kosice priklad. Z nakupu klbakov urcite.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.