Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: jardel #5423:
dpmk nechce kupovať 18M-ové autobusy, pre "poruchy kĺba" a 15-ové sú aj lacnejšie, majú takú istú kapacitu ako B961E. Karosy B941E sa už nevyrábajú.
Tiež by som chcel v košiciach buď 18M-ový Solaris, Karosu. Je mi to jedno, ale predpokladám, že najbližšie 3 roky neuvidíš B961E v Košiciach. ?
DPMK by mohlo kupit miesto SU15 radsej Karosy B-961 alebo B-941E,viac seknu do Ke
Reakcia na: Dopravák #5418:
No áno, zabudol som spomenúť, že väčšina administratívnych pracovníkov má piatky voľné, ktoré s úhradou 60% zo mzdy. Platí to tuším od 29. (16.7.), resp. 30. týždňa (23.7.).

Čo sa týka trolejbusov, sú pre Košice ideálne, ale pokiaľ sa bude MHD naďalej obmedzovať doterajším tempom, obávam sa, že trolejbusy nebudú mať kde premávať. Tie Vladom spomínané 4 spoje za hodinu na jednej trati by mali byť minimom. Takže ak by si chcel napr. spoločne s trolejbusmi sčasti ponechať aj prevádzku autobusov do KNV, trolejbus sa tam rozhodne neoplatí.
l34,by mohla jazdit castejsie lebo vzdy napraskana
Reakcia na: Vladimír #5419:
viem, že nie všade... Minule som to tu popísal, kde by mal trolej jazdiť...(ktoré Linky by mal nahradiť)...L16,18,20,30,34...
Reakcia na: Dopravák #5418:
Samozrejme, že sú ideálnym mestom. Ale to neznamená, že trolejbus pôjde úplne všade.
Reakcia na: Vladimír #5417:
Ja by som postupne z Košíc vypratal autobusy. Košice sú ideálne mesto pre TROLEJBUSY...

Ináč v DPMK (VPMK) to vrie! Začína sa prepúšťať a v piatok sa nepracuje (samozrejme okrem vodičov a pod.) Čítajte zajtra v istom Košickom denníku...
Reakcia na: Mike #5414:
Iste, ale zas a znova prichádzame k základnému poznaniu, že mesto veľkosti Košíc NUTNE potrebuje prestupnú tarifu. Pretože kým ju nebude mať, VŽDY budú protiargumenty typ "a čo keď trolejbus nejde práve tam a tam, kam ja chcem ísť".

Ak by som mal tú možnosť, v Košiciach by som v prvom rade smeroval k prestupnej tarife. Vzápätí po jej zavedení by som privítal komplexnú zmenu linkového vedenia, niečo na spôsob slávnej žilinskej AVTD.
Reakcia na: Sarko #5405:
Mohli ho v ramci moznosti, trochu zmalovat, aby mu na sprejovanie len tak skoro "nezabudol"
Dúfam,že dnes sa nikto nechystá naspreyovať NP-čko, zajtra by som ho mal mať 1.krát(zrejme 517, lebo 521 akosi nevidno???) ?
Konštruktívnejší prístup je v tomto smere taký, že keď už tu (v KE) ten trolejbus je, tak by sme (ste) sa ho mali snažiť preferovať. Čiže som náchylný podporiť riešenie , čo tu prezentoval "5", a to že 54 v úseku NO - KVP po trase TBUS úplne zrušiť (o 15, 19 a 36 ani nehovoriac), aby si vlčáci zvykli chodiť ekologicky; ale z BA som zvyknutý na to, že po radiále tramvaje alebo TBUSU môže chodiť aj nejaký expres (iba v špičke)

Celý čas mám napamäti prestupný systém, ktorý by mal existovať .( Prestupný systém sa zvyčajne prezentuje ako možnosť prestupovať na jeden lístok, ale v 99,9% je pri prestupnej tarife upravené linkové vedenie tak, že na jeden lístok nielen môžete, ale MUSÍTE prestupovať - viď spomínaný príklad s 29nou a spol. Iný prooblém na ktorý sa zvyčajne naráža je tvrdohlavosť mestských častí, ktoré musia zmenu linkového vedenia odsúhlasiť.)
Ide o čisto môj názor, ale mám asi takú predstavu, že v československých podmienkach by mal trolejbus zabezpečovať:
1.primárne dopravu do kopcovitých oblastí
2. sekundárne doplnkovú dopravu na sídliská (ideálne k tramvaji a nie k ABUSU)
3. terciárne Náhrada za ABUS hocikde.

Úplne ideálna kombinácia pre trolejbus je z toho: doprava na sídlisko na kopci.
Takými sú podľa mňa Furča a Ťahanovce
Reakcia na: Dopravák #5410:
Raz mi bolo povedané, že trolejbus má vtedy zmysel, ak sú na trati prevádzkované minimálne štyri spoje za hodinu. Toto Ti žiaľ Košická Nová Ves nespĺňa. Skrátka také veľké investície sa na trať s takou malou frekvenciou neoplatia.
Reakcia na: Nodes #5409:
Som v úzkom kontakte s DPMP a nikdy tam o žiadnej norme na NP vozidlá reč nepadla. Prešov síce od tohto roku kupuje už iba výhradne NP vozidlá, ale to je jeho vlastné rozhodnutie.

Ešte pripomínam, že prípadný predpis z EÚ by sa istotne týkal mestskej hromadnej dopravy ako takej a určite by sa neobmedzoval na väčšie mestá. Lebo absolútna väčšina našich miest po 80 000 obyv. NP bus nemá. A keď už sme pritom, maximálne zanedbateľné percentu NP vozidiel má aj hlavné mesto, čo je zjavným dôkazom, že nikto úradne počty NP vozidiel nestanovuje.
Reakcia na: Vladimír #5408:
prečo? Zrušila by sa autobusová L20! Ale vlastne by sa ani celkovo rušiť nemusela, pretože by sa dotiahli niektoré úseky (Myslava, poprípade aj Sečovská) a nahradil by ju trolejbus...
Reakcia na: Vladimír #5403:
Nas spolocny znmay z BA raz spominal, ze udajny predpis unie je 30 % podiel NP vozidiel z celkoveho poctu. Skus sa na to popytat v podniku v PO alebo v KE. Aj mna to zaujima. Vdaka.
Reakcia na: Dopravák #5407:
Do Košickej Novej Vsi by sa trolejbus neuživil. Je tam príliš slabá doprava.
Reakcia na: Vladimír #5394:
no ja som to slovné spojenie nevymyslel, ako som napísal, po vypočutí mojej predstavy, mi to takto povedal Furčan (dočítal sa to niekde v knihe)...

Zabudol som aj na Košickú Novú Ves... tam by sa tiež mohol trolejbus dotiahnúť...

K Tvojmu poslednému odstavcu -- som napísal, že by jazdil trolej na L18 (Nová Nemocnica-Amfiteáter-Mier)...
Vie mi niekto povedať, aký je rozdiel medzi VP a GO. ( Veľká prehliadka a Generálna oprava) ? ?
Policajti zrejme chytili sprejera z bratislavského letiska
(...ktorý posprejoval aj električku v Košiciach)

WEB ~> http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72460&level2=72464&article=797959
WAP ~> http://cwap.orangeportal.sk/menu/content.dwp?file=2_797959.wml

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.