Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ono každému normálnemu človeku je jasné, že keby sa veľmi chcelo, tak za peniaze EU by sa dala kompletne zrekonštruovať celá trolejbusová sieť vrátane kompletnej obmeny vozidiel a vybudovania nových úsekov. Lenže SOR je len výrobca vozidiel a spriatelená firma na rekonštrukciu trolejovej siete sa asi nenašla ...
Reakcia na: mi.v #80175:
A čo chceš počuť? Že je tu dlhodobý záujem sprivatizovať autobusovú časť DPMK a trolejbusy sa do tohto konceptu nehodia?

Už sa urobili všetky potrebné kroky - ukradli sa peniaze na šmejdy, vozový park je teda nový, podnik sa extrémne zadĺžil, upustilo sa od čiastočného presunu autobusov na Bardejovskú. Len nejak otáľajú s posledným krokom, ktorý má vyzerať ako záchrana podniku súkromným kapitálom. Zrejme sa neodhodlali najprv po emotívnych reakciách na "útlm TD", potom sa to nehodilo pri spackanej rekonštrukcií tratí (#oplatisavydrzat), medzitým voľby a priebežne nejaké kauzy vládnucej strany.
Reakcia na: mi.v #80175:
O tom, či sú elektrobusy najvýhodnejšie, našťastie nerozhodujú v DPMK. Ak sa presadia elektrobusy v Nemecku, Rakúsku a najmä v Švajčiarsku (kde riadia podniky veľmi racionálne), potom budeme môcť povedať, že DPMK má pravdu.
Mimochodom, nevidel som žiadnu reálnu a serióznu štúdiu CBA o výhodnosti elektrobusov (samozrejme v dlhodobom horizonte - napr.8-10rokov).
Raz davali ziadost, ale nebola uplna a druhykrat davali a vyhrala BB, ale to boli tusim len 3 klbaky, takze to len take naoko.
Ale veď v Korzári sa písalo, že DPMK malo možnosť čerpať eurofondy na trolejbusy od ministerstva dopravy. Všetky mestá s trolejbusovou dopravou to využili len my nie. Dokonca DPMK ani nedalo žiadosť na ministerstvo dopravy. Čiže teória, že DPMK nemá záujem o prevádzkovanie TD je na mieste ? Hlavne že máme najekologickejšie, najšetrnejšie a najkapacitnejšie autobusy na celom Slovensku a to SOR EBN 11! ?
Reakcia na: Isidor #80176:
Otázka je, či skutočne DPMK je proti trolejbusom, alebo alergiu na ne majú skôr zástupcovia jeho akcionára... ?
Reakcia na: mi.v #80175:
Ale veď DPMK sa k tomu vyjadril už miliónkrát a stále dokola omieľajú tie svoje báchorky o tom, ako im je straaaašne ľúto že síce veľmi veľmi chcú zachovať trolejbusy, ale nie sú na to peniaze a bude to drahé a EÚ nám na to nedá, bohužiaľ, ale oni za to vôbec nemôžu, fňuk, fňuk ?
Reakcia na: Juro_BA #80162:
tak to vidíte... buď nikto nič nevie, alebo keď vie, tak to nechce napísať sem do fóra.

Ja som si urobil vlastný názor, ktorý si môžete dohľadať nižšie, že je s TD v KE nateraz koniec. Staré vozidlá sa opravovať neoplatí (problém by sa oddialil o rok-dva?), nové sa kupovať nejdú a ruší sa autobusová garáž na VŠA. Predpokladám, že autobusy z nej nebude kam dať a preto trolejbusy pôjdu z Hornádskej preč. Podľa mňa je síce nádej, že sa TD raz vráti, ale nie tak skoro, pretože elektrobusy sú v súčasnosti finančne najvýhodnejšie.

Pre mňa je zaujímavé, že chodia sem mnohí záujemcovia o košickú MHD, ktorí radi diskutujú a veľa vedia, ale zatiaľ nikto nenapísal, že má iný názor, napr. že sa TD bude nejako zachraňovať. Možno by bolo dobré opýtať sa priamo v DPMK, nech sa nešíria len dohady 🙂.
Reakcia na: dvnz #80173:
Tak to si tu na nesprávnej adrese, musíš ísť na vlaky.net alebo K-Report.
Reakcia na: S499.1023 #80170:
vypravca vlakov
Reakcia na: 5 #80171:
Keby radšej písali proti predčasným pôrodom elektrobusov.
Reakcia na: dvnz #80169:
Výpravcom čoho? Vlakov? Lebo iný výpravca asi v Trnave nebude.
Dobrý deň prajem 🙂 !
Je tu nejaký výpravca ?Môjmu mužovi už týždne vŕta v hlave, že by sa stal výpravcom,a keď tak pozerá tak v Bratislave alebo v Trnave..Všetko možné si o tom prečítal, ale lepšie je si prečítať ich od pravých ľudí, ktorí sa tejto pozícii venujú.
Vopred Vám veľmi pekne ďakujem za Váš čas !
Krásny deň prajem

Denisa
Reakcia na: afeno #80167:
Vypne sa ti pri cca 30% baterky. Len pokles napatia je taky obrovsky, ze to telefon uz nerozdycha. Keby si vystavil Li-Ion alebo Li-Pol baterku na 0% (myslim, ze kriticka hranica je asi 3%) napriklad skratom tak by si ju uz nikdy neozivil. Elektromotoru je jedno ake napatie mu pustis (kym neni az prilis vysoke) takze bus by dokazal ist az pod kriticku hodnotu a nenavratne poskodit baterie.
Reakcia na: S499.1023 #80166:
Presne nad tym bodom 2 som sa pozastavil. Aký to má zmysel? Ani telefon sa mi na 15% nevypne.....
Reakcia na: Yogi616 #80165:
To nie je na smiech ale na datie generálnemu po papuli:
1) Dieselový 12 m bus stojí 182 tisíc EUR, elektrobus stojí 420 tisíc EUR ale je nesmierne výhodný, lebo sa to zaplatilo z fondov - momotská socanská úchylka, že peniaze z EÚ "proste sú".
2) Elektrobus sa nemôže vybiť, lebo pri poklese kapacity pod 10% sa elektrobus zablokuje a je nepojazdný. A keď je taký elektrobus nepojazdný ale nevybitý, je podľa idiota z Libcháv úplne v poriadku.
Reakcia na: Juro_BA #80162:
A ráta sa s nimi do budúcna ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.