Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dimi #28478:
oprava: (ved DPMK ma uz dnes s tymto problem a aj tak mesto prispieva do mhd, resp. pre dpmk len 400 milionmi rocne, co je absurdita prveho stupna )
Reakcia na: grofmathias #28359:
Tak to vycap po týždni. Nič v zlom, ale asi si to pripravoval narýchlo... Pozri mali sme tu zopár navrhovateľov prelinkovania (posledne Dunčo), ktorí vedeli zbúchať tak trasy a viac nič. To je MOMENTÁLNE tvoj prípad. A také vie - úprimne kdekto (bez urážky či vyrývania).

Ja som na to linkovanie mrkol a vôbec si NEMYSLÍM, že linky majú temer identické dĺžky a že výprava môže byť v identických intervaloch. Lenže čo keby to nejaký debko z dpmk opísal a Ty by si prišiel o $$$?

Tvorcom súčasného linkovania NIE SOM, autora poznám, mám s ním dobré vzťahy, ale neznamená, že so všetkým súhlasím. Svoj vlastný návrh som posielal.

Mne nikto za návrh NEPLATIL (a ani som to neočakával).

Populista je tavárišč komsomólec Fico a zvyšok vlády NIE JA. Za to, že sú moje príspevky niekedy viac pod kožu (ale s takým sa tu STRETNEŠ) ja za to nemôžem. Nauč sa s tým žiť.

Irisb + RDZ 50 - prišlo Vám to vhod čo? Nemajte boja, na boha som sa nehral, na to nemám "papiere", jedného tu však máme, ale ten tu už nepíše. 🙂

Ale poďme späť k tomu tvojmu návrhu v #28411. Budem písať iba k tomu k čomu mám výhrady.

13 - Baňa-Amfiteáter-Nám.MMM-Mier-Kalinovská-Lingov
- Načo a pre koho taká linka s intervalom 60/30 až na Lingov? Kto ju potrebuje? Po novom tam bude chodiť trolík každých 7,5 minúty. Čo sa tým získa (zlepšenie dopravy to nebude)?
14 - HM Tesco a Baumax-Ťahanovce-Madridská-Mier-Mlynská Bašta-Žel. Stanica.
- Opäť príklad nevhodne zvolenej trasy (linka 60/30). Po novom budú mať Ťahanovce takú frekvenciu spojov a kvalitu spojenia akú tam nemali ani nepamätajú. Toto by sa dalo vyriešiť zachádzkou nejakej linky ku ZŠ Ťahanovce (len by tam muselô premávať malý bus)
15 - Exnárova-OC Torysa-Sečovská-Nám. osl.-Moldavská-Michalovská-OC Optima
- Pokiaľ má jazdiť naozaj cez Michalovskú, tak sa tá linka zbytočne kľukatí
16 - Podhradová-Mier-Mlynská bašta-Žel.stanica-Colnica-BPMK-Dneperská
- Chcem vedieť, prečo Jazero potrebuje linku na stanicu? Asi im tá L3 zjavne nestačí, tak im prilepšíme autobusom... A že Ti nie je hanba dnešnú L16 tak presmerovať, nakoľko táto linka je SYSTÉMOVÁ.
19 - Dneperská-Južné nábrežie-Nám.osl.-UPJŠ-Amfiteáter-Hodonínska-Iskra-Kláštor
- Čóóó? Vidím dobre? Zachádzka na Amfiteáter(???) a potom návrat cez Hodonínsku? To chce mať guráž také niečo navrhnúť.
20 - Maša-Mikovíniho-Moldavská-Nám.osl.-Mier-HM Tesco-Džungľa
- Diskutabilná zmena trasy. Nemyslím si, žeby Džungľa potrebovala priame spojenie s NO.
22 - Horný Bankov-Havlíčkova-TU-Nám.MMM-Žel.stanica-Colnica-Vyšné Opátske.
- Prečo ďalší súbeh s električkou a zas to bude linka 60/30?
23 - Pri hati-Žel.stanica-Nám.osl.-SOU dopravné-OC Optima-Letisko.
- Ak myslíš zachádzku do Optimy, tak som zásadne proti. Hádam Tí čo cestujú na/z letisko/a nebudú zdržiavaní cestou do/zo spomínaného OC.
25 - OC Cassovia (Cassosport)-OC Optima-Pereš-Lorinčík-Poľov-Šaca nemocnica
- Nuž keď sa niekto bude chcieť dostať zo Šace, tak najprv obíde všetky dediny potom vystúpi na OC Cassovia a potom bude musieť ísť ďalších 12 minút aby sa dotrepal do centra. Bude si musieť kúpiť drahší lístok a bude cestovať dlhšie ako je to v dnešnom návrhu.
27 - Madridská-HM Tesco-Mier-Nám.osl.-SOU Dopravné-OC Cassovia
- Na jednej strane sa tu stále spomína nesúbeh liniek cez Moldavskú cestu tak vymyslíme ďalšiu linku, mimochodom oslabujúcu dnešnú L6.
28 - Krásna-OC Važec (vetva "a" zachádzka N.Hutka a Myšľa 1 bus). Tá zachádzka bude najprv do Myšle a až potom do Krásnej, alebo to bude linka priama. T.j. pár spojov nepôjde v tom čase do Krásnej (negatívum v podobe dier) ale rovno do Myšle?
29 - ZOO-Vyhl.veža-Mier-TU-Nová nemocnica-Pošta 1-Stará nemocnica-Barca
- Prečo až do Barce? Potrebujú tam viac spojov? Električka nič?
30 - Exnárova-OC Torysa-Sečovská-Nám.osl.-Krajský súd-VŠA-OC Cassovia.
- Opäť ďalšia linka cez Moldavskú, ale Furčania sa potešia, lebo majú ďalšiu linku z Exnárovej. 🙂
31 Kláštor-Mikovíniho-SOU Dopravné-Nám.osl.-Sečovská-Lingov-Exnárova
- Dnešná L31 ponúka viac a dobrých spojení naraz, toto sa však podobá (podľa príspevky vyššie) na čisto školský spoj
32 - (Jahodná-Alpinka každých 240 min.) Črmeľ-Havlíčkova-Žel.zast.Ťahanovce (každých 60 min.)
- Na oboch konečných absentuje sociálne zariadenie pre vodičov. Čo s tým (kúpime im šerble)?
33 - Žel.stanica-Nám.osl.-Mlynská bašta-Mier-Krematórium
- To sa zas krásne kľukatí a všetci na Národnej triede, Hlinkovej sú odkázaní na túto linku s intervalom 60 minút (zas "zlepšujeme dopravu")... Stará trasa je tak zlá?
51 - Pošta 13-Hanojská-Termostav-Nám. Osl. Stará nemocnica-Cassosport
- V úseku OC Cassovia - Nám. osloboditeľov by mal jazdiť autobus CELODENNE 7,5 minúty. Na jednej strane nezmyselne presmerujeme L16 a na druhej zavedieme akože túto záplatu (aj to len cez špičku). Prečo?
53 - Hanojská-S.Ťah.MiÚ-Mier-Žel.stanica
- Chýba celodenné spojenie Ťahanoviec so stanicou už len preto, že keby sa všetci aj z Ťahanoviec a aj z Furče (absencia otočky pre trolíky na stanici) mali narvať do len L16, tak ani klbák by nestačil!
56 - OC Važec-BPMK-Colnica-Nám.osl.-SOU Dopravné-OC Optima-Šaca nemocnica.
- Nový návrh počíta s celodennou linkou do Šace, toto je len špičková linka. Nevraviac, že dnešna L56 má svoje opodstatnenie. Ak treba viac spojov na Jazere tak sa to dá vyriešiť zahustením spojov (no ale to si musí mesto objednať, zaplatiť, ešte je stále s čím jazdiť. Ja by som bol rád, keby električky mali hustejší interval). V #28444 píšeš" "OK. Električky viac "unesú", ale do rizík by som zaradil haváriu jednej, pričom ostatné môžu ostať stáť, potom nevykryješ rezervou DPMK následný dopyt po preprave. Ďalším rizikom je prerušenie dodávky el. prúdu".
- Ja bývam na Komenského a okrem električiek mi tu nič iné nejazdí. Podľa tejto logiky by som si mal nárokovať na nejaký expres, alebo dokonca celodennú linku, lebo čo keď sa stane havária, vypadne prúd... Čo zvyšok, ktorý je tiež na ne odkázaný?

Re #28421 grofmathias: "Ok, keď je ten eMareq človek, ktorý nové veci implementuje, prečo sa stráni novým názorom?"

KDE SOM SA STRÁNIL TVOJMU NÁZORU? Chcel som vidieť NIELEN trasy, ale aj podrobnosti o nič viac mi nešlo! Napíšem to ešte raz, toto sú LEN trasy a nič viac! Buď je to seriózny návrh (/môžeš mi to poslať mailom - nedám nikomu opísať, alebo návrh a'lá Dunčo... Aspoň keby tie intervaly boli.

Re #28439 grofmathias: Žiadne TESCO na KVP NEBUDE. Starosta KVP (stretol som sa s ním ja a Dimi) povedal, že oni nemajú záujem o búdu, ale ak by tam malo byť nejaké OC, tak nech je po vzore OC Galéria.

Re #28458 PTI: "Nové linkové vedenie akože ruší peáž električkovej a nekoľajovej dopravy - príkladom je Myšľa - skrátenie linky iba po Važec. Nerozumiem prečo musí byť ale linka do Spalovne vedená cez Barcu, VSS, Južnú triedu, NO, ŽS vedená vedľa električky, ale nemá tiež konečnú v Barci a ďalej prestup na poloprázdnu 4-ku ?"

V Barci vôbec chýba zázemie pre vodičov (a ani tam žiadne určite nebude). Preto sa tam jazdí na otočku. Myslím, že tých 8 spojov cez prac. dni a 2 cez voľné dni nemôže konkurovať električke do Barce (o nejakej pravidelnosti tam tažko vravieť, lebo to sú objednávky obcí). Inak by ma zaujímalo, ako by ste riešili stav keď by prišiel zo Spaľovne do Barce čo by tam robil? Snáď nie stál a čakal na ďalší odjazd? Hádam nejaký prejazd na inú linku (čiže by pobral tak či tak nejakých cestujúcich z Barce).

Re #28468 PTI: Vy ste srandista. Že upraviť intervaly a z čoho? Zredukujeme sedlo na 60 minút? Ďakujem, neprosím. Tiež ste prívrženec všetko-všade dopravy? Objednalo si mesto viac či menej výkonov? Vám súčasný stav vyhovuje? Mne NIE a NEZMENILO by sa to ANI po zmene nejakých intervalov (ktorých liniek? Takmer všetkých). Súčasné linkovanie, toto totiž NEUMOŽŇUJE. Len zásadná zmena a odbúranie prežitkov robenia dopravy z dôb minulých pomôže, ale možno ste fixovaný na nejaký ten odchod, priamu linku a teraz o neho/ju prídete...

"Aj 5-ka od Optimy by viac slúžila aj internátom, keby nešla na stanicu, ale odbočila pri ZŠ na Kuzmánku (kopec stredných škôl) a skončila okolo športovej haly na Zimnej, resp. Amfiteátri (TU)"

Vy tou linkou v nedeľu nechodíte, tak Vám napíšem, že to KTčko je plné až až. Nebodaj vybavíte dva vozne na L6 v nedeľu, aby sa tí študáci pomestili?

"Myslím si že bolo oveľa výhodnejšie aj lacnejšie upraviť intervaly niektorých liniek, kde je potrebné posilniť, tak posilniť, a určite by to bolo výhodnejšie ako sa vybíjať na tom kto v DPMK presadí svoje umelecké dielo - opäť sa historicky opakuje fakt, že DPMK nie je schopné vyprodukovať 1 materiál, ale musí byť 1+1 (Kuzma)."

To je na vyhadzov ak zamestnanec ide voči svojmu nadriadenému. Ja si skôr myslím, že to bol pokus o dokázanie si niečoho (že mám ešte slovo na magistráte).

Re #28475 Axel: To tu už bolo a volalo sa to "V" (1. verzia) a potom sa zrušilo.
Reakcia na: PTI #28468:
No.. k tomu LV.. DPMK myslim, ze je schopny vyprodukovat jeden material, ale pruser je ten, ze ten druhy material vyprodukoval v ramci vlastnej obcianskej iniciativy pan Kuzma. Poslal ho rade starostov na prerokovanie, ale pan Rusnak ho chvalabohu zmietol zo stola, pretoze je to plne nezmyslov a nie je to oficialny navrh linkoveho vedenia. Bohuzial Kuzmov navrh sa dostal az na riesenie s mestom, s UHA, bol tam dalej tusim Filipko a vy. Ja sa vobec ale cudujem, ze to viceprimator pustil von, ze sa vobec dovolil vami zaoberat Kuzmovym vedenim. Ak ste ho citali, date mi za pravdu, ze je to volovina na entu.. Co sa tyka samotneho noveho LV, Ing. Nagy ma pravdu, ze ak sa to neprekope, mhd skolabuje. Cudujem sa, ze vy ako odbornik to nevidite. Terajsie odchody liniek mhd su schwartzovym linkovym vedenim, ktore sa ale blizi kuzmovskej koncepcii.. A to je, odchody liniek z konecnych zastavok na 0, 05, 10, 15 atd.. A kedze schwartzove linky maju skoro rovnaku dlzku trasy, potom je jasne, ze sa niekde musia spoje stretavat a vy, ak ste v tom poslednom a nestihate preskocit do prveho busu, je vam prestupna tarifa na... Ved cakat na dalsi spoj, ktory usiel znamena automaticky oznacit si dalsi listok.. Aj ked som si v zaciatocnom bode mohol naivne mysliet, ze sa s polhodinovym listkom dostanem do mojej cielovej stanice. Nove LV JE potrebne, riesi prestupy, potreby ludi. Vase tvrdenie, ze je lepsie len upravit casy terajsich liniek nie je spravne uz z toho titulu, ktory som opisal. A dalej aj z dovodu cislo dva a to, ze terajsie linky su dlhe, neekonomicke, nekoncepcne. Kolko vozidiel vam treba na 13 km linke, aby ste mohli ako dopravca obsluhovat zastavku v intervale v spicke povedzme.. po 6tich minutach ?? Skuste si to zratat a pridete na to, ze navrh noveho prestupneho LV toto riesi. Zmensi sa pocet vozov vo vyprave, zmensi sa pocet vodicov ( ved DPMK ma uz dnes s tymto problem a aj tak prispieva do mhd, resp. pre dpmk len 400 milionmi rocne, co je absudrita prveho stupna ), nespotrebuje sa tolko nafty, plynu ci energie a ZVYSI SA FREKVENCIA obsluhy zastavok. Dufam pan Titl, ze v piatok zmetiete zo stola Kuzmovo linkove vedenie, nedajte Filipkovi moznost podpisat sprostosti od pana Kuzmu.. Jeho prezentacie dlhych liniek typu Jahodna-Spalovna fakt nemaju chybu. Este raz si tie LV prejdite a zasmejte sa nad panom Kuzmom.. Dufam, ze si to stihnete vcas precitat. Ak chcete o tom dalej diskutovat, zavolajte panovi Rovinskemu, da vam moje cislo, alebo mi napiste na email trolejbus.kosice@gmail.com

Dakujem
Martin Kristof
PTI: Co sa tyka zastavok mhd v ramci dopravneho riesenia pri Auparku. Terajsie zastavky elektriciek maju zostat zachovane. Sice na jednej strane je to mozno prinos pre substrat zo smeru Jazero a Barca, kt. ide do centra, na druhej strane v pripade prestupu na abus a tbus dopravu nezanikne pesia turistika pri zdolavani vzdialenosti na prislusnu zastavku. Skor by som si predstavoval nejake miesto prestupu, kde by sa minimalizovali tieto vzdialenosti.
Reakcia na: PTI #28456:
Viem, kto a kedy zrusil UDI.. Pana Krizana poznam osobne, samozrejme v tom case, ked sme sa casto stretavali som este o zruseni UDI z jeho strany nevedel. Teraz, ked sa stretneme mu to pekne vytmavim a som zvedavy, ake ma argumenty na tento nezmysel, ktory urobil. Kedze viem, kto ste, rad by som vedel, ako instituciu UDI nanovo zriadit. Primator sa pri stretnuti s nami a s nasim Zdruzenim na podporu ekologickej dopravy v Kosiciach vyjadril, ze nemame dobreho dopravneho inziniera, zbehleho v tychto veciach, ktory by sa mohol ujat funkcie v pripadnom UDI. Takze aj keby sme do mesta opat dostali UDI, koho navrhujete ako hlavneho dopravneho inziniera ? Pretoze rozmyslame o tom, ze trosku je potrebne pritlacit na mesto, aby UDI znovu fungovala. Ale to je nemozne, ked sa do toho pusti iba nase zdruzenie. Dufam, ze ak sa podari toto urobit a poslanci to podporia, ze najdeme dostatok ludi, ktori chcu pomoct doprave. Opakujem, ktori CHCU pomoct. V zmysle, ze ich to bavi a maju zaujem o rozvoj mesta.
Reakcia na: PTI #28468:
Ten navrh "skolskej" elektricky Optima - SouD - Moldavska - Kuzmanyho - B. Nemcovej sa mi veruze z laickeho pohladu pozdava.
Od Optimy vezme vysokoskolakov, pri SOUD pozbiera obsah internatov na Werferovej - odvoz na stredne skoly (Srobarka, Postova, LNovomeskeho), odvoz na vysoke (areal UPJS na Srobarke, Jesennej, vzapati TU a este aj Botanicka).
Dnesny stav je ten, ze studenti prestali chodit poloprazdnymi R1kami (mimo spicky, rano je to o zivot, pretoze R1 pride k Optime plna, tak sa na to studeni vykaslu) k sudu a nasledny prestup na L7, pretoze sa zrusila nadvaznost spojov.
Reakcia na: TA #28473:
Cela vystavba Auparku nema zmysel... ?
Reakcia na: PTI #28459:
ako je možné, že sa otočka Bottova zachová aj po výstavbe Auparku, keďže po severnej strane by nemala viesť žiadna iná ako električkova doprava? Súčasný úsek cesty na NO popri Sennom trhu / Drevnom trhu ostane zachovaný? ( vôbec bude to mať zmysel? )
Reakcia na: PTI #28469:
Aha, to je ochrana proti vyhladavacim programom mailovych adries, ktore potom hromadne posielaju spam. Mail je sarko @ gtsi . sk (bez medzier), dakujem.
Reakcia na: grofmathias #28455:

Ak uvediete email, tak Vám návrh pošlem.
P.Titl
Reakcia na: redburger #28451:
Oproti Londynu maju KE luxusnu dopravu? Akoze Londyn si 'odpiekol' elektrickovu a trolejbusovu dopravu, to je pravda, ale co take metro? Ja som si nevsimol, ze by nejaka bus linka mala vacsi interval ako 15-20 minut a nejake meskania suvisia pravdepodobne so znacnym zahltenim IAD trvajucim prakticky po cely den. Lenze kym v Londyne je to dosledok rozmachu automobilizmu, ktoreho vysledok v tom case nikto nepredvidal, Kosice maju milion prilezitosti, ako sa poucit. Ale nie, Kosice sa musia trpko ucit na vlastnych chybach. Len skoda, ze tu uz potom nebudeme mat ziadne elektricky, ani trolejbusy. A co je najhorsie, ani to metro.
Reakcia na: Sarko #28467:

Nedá sa lebo to vypisuje sarko%20[at]%20gtsi%20[dot]%20sk.

Ak sa dá, tak to rozhieroglifujte, díky, pošlem materiál o zjednosmernení.
Reakcia na: grofmathias #28466:

Veľké prestupové terminály MHD majú význam iba v uzlových staniciach metra, v Košiciach sa ani zďaleka žiadna zastávka (vyjmúc VA USS) neblíži potrebám niečo také budovať.
Čo sa týka LV, zastávam názor, že prekopanie linkového vedenia má zmysel iba vtedy, ak sa zásadne zmení komunikačný systém napr. výstavbou novej nosnej komunikácie, ak sa otvára nová električková alebo trolejbusová trať. Myslím si že bolo oveľa výhodnejšie aj lacnejšie upraviť intervaly niektorých liniek, kde je potrebné posilniť, tak posilniť, a určite by to bolo výhodnejšie ako sa vybíjať na tom kto v DPMK presadí svoje umelecké dielo - opäť sa historicky opakuje fakt, že DPMK nie je schopné vyprodukovať 1 materiál, ale musí byť 1+1 (Kuzma). Ak sme pri tom posilňovaní električkovej dopravy - prečo autobus v trase stanica - NO - Moldavská - VŠA - Cassovia - sú tam koľaje aj výhybky, mohla byť električka.
Aj 5-ka od Optimy by viac slúžila aj internátom, keby nešla na stanicu, ale odbočila pri ZŠ na Kuzmánku (kopec stredných škôl) a skončila okolo športovej haly na Zimnej, resp. Amfiteátri (TU).
Reakcia na: PTI #28461:
Ja som mal pocit, ze som sa s tymto alebo podobnym navrhom stretol este pred rokom 2003 a z toho pramenila moja pochybnost. Ale pokial takto osobne tvrdite, ze ste autorom jednosmerneho vnutorneho mestskeho okruhu mesta, tak nemam dovod vam neverit.

Mna by zaujimal konkretne ten navrh, resp. nacrt, ako su radene jednotlive prudy, ktore krizovatky by ostali s riadenim CSS, pripadne aj nejake blizsie informacie o tomto. Pokial by to bolo mozne, potesim sa comukolvek na moj mail kliknutim na prezyvku.

Dakujem, P. Sirkovsky.
Reakcia na: Sarko #28464:


K tej 13-tke....no, mne by stačila jedna smena, aby som bol magor z tej trasy ?

K tomu linkovému vedeniu. Prezentoval som svoj názor, nikomu ho nevnucujem, tu od Vás som dostal zopár konštruktívnych pripomienok, čo by mohlo byť ináč, ako mám ja. Proste, dávam návrh, aký dávajú aj kamaráti niekomu, kto si "stavia dom". Nestaviam ho ja, ale pomocou návrhu môžem vylepšiť časť stavby, resp. proces jej výstavby. O to tu ide. Až by som poznal podrobnosti, ktoré sú internými záležitosťami DPMK a o ktorých ja nemám páru, bolo by linkové vedenie z mojej strany lepšie zvládnuté. Takto je to len môj subjektívny pohľad na potreby mesta dopravovať občanov. Ok? Nepresadzujem, len obhajujem, ak niečo nie je jasné.
S tou električkovou dopravou naprosto súhlasím, lenže v KE nieto prestupných terminálov, ako napr. v Prahe, či Mníchove, alebo Ríme.

Idem spať, tak sa majte, dobrú noc.
Reakcia na: grofmathias #28463:
Ale no, Ty si myslis, ze ten vodic bude robit kazdy den L13 az do dochodku? A co zadelenia? Co prejazdy na ine linky? Atd, atd ?
Reakcia na: grofmathias #28449:
Celkom obdivujem Tvoj zaujem a snahu o prezentaciu vlastneho linkoveho vedenia, pretoze tato tema je velkou vyzvou aj pre naslovovzatych odbornikov. Niektore myslienky su dost zaujimave a neskazene profesionalnou deformaciou, ale pri argumentacii spoluprispiavatelov zacinam mat pocit, ze sa zamotavas a nemas vsetko premyslene do detailov. Ono kto nema aspon priemerne znalosti o problematike v tejto oblasti, je tazke vytvorit "nieco" z "nicoho". To je ako keby bytovy architekt niekomu planoval rekonstrukciu bytu, ktory ani len nevidel. Lenze Ty nie si ani tym pomyselnym "bytovym architektom", preto by bolo mozno lepsie, keby si bud nechal od skusenejsich poradit, alebo aspon sa spojit s niekym, kto tomu rozumie.

Inak to nie je az tak davno, co R-ky z celeho mesta premavali po rychlodrahe aj v 30-sekundovych intervaloch a to aj vlaky tvorene z trojclennych suprav. Elektrickova doprava je sice z hladiska seriovosti najviac zranitelna, lenze aj najvykonnejsia a najekonomickejsia, pokial su vozidla a trate aj patricne vyuzivane. Pri coraz viac rozmahajucom sa individualnom automobilizme sa autobusy budu postupujucim casom dostavat do coraz dlhsie trvajucich zapch a nepredvidatelne nehody s tym suvisiace mozu AD ohrozit viac ako ED. Ak sa bude planovat vacsia segregacia ED od ostatnej dopravy, tak zranitelnost moze byt vyrazne ovplyvnena. Ani v KE netreba vela, aby to fungovalo podobne ako v Prahe. Taka harmonia tu moze fungovat tiez, ak sa schvali nove linkove vedenie, do ktoreho budu hovorit len odbornici a nie "nic netusiaci" starostovia.
Reakcia na: Isidor #28462:

Máš pravdu, ale neviem si predstaviť, že by som mal byť vodičom linky 13, ktorá jazdí pravidelne OC Važec-Krásna. Veď to je na psychiatriu. Denne spraví x otočiek, bude poznať každý kameň, každú rastlinu pomenuje vlastným menom, atď.... ?
Reakcia na: grofmathias #28460:
hlavne má oveľa viac prachov (za tento rok tuším celkové dotácie 13mld. Kč !) - za to by vedel robiť MHD asi hocikto aj v KE (na druhej strane, utopiť to v nejakej čiernej diere typu EMtrest, na to treba špeciálny talent)

Ideálny prípad prestupného LV je taký, že ani netreba nič vzájomne koordinovať - spoje chodia tak husto a pravidelne, že proste "furt niečo príde" 🙂 Samozrejme, v meste veľkosti Košíc to nejde spraviť do extrémov typu pražské metro. Ale stále lepšie 10min. intervaly než "vláčikovanie" (krásny pojem 1018 ?) aké máme dnes.

Vyčítané je asi to, že aby to bol seriózny návrh LV, ktorým sa môže zaoberať mesto a pod., tak tomu chýbajú intervaly, prepočty výprav vozidiel, potrebných vodičov, ujazdených km, porovnanie vyťaženosti základných vetiev dnes a podľa návrhu, a tak. No zas na šotoušskej diskusii by sa to tak vážne brať nemuselo...

Hej, 4-zastávkový neprestupný lístok je totálny nezmysel, o tom tu vrámci fóra panuje vzácna zhoda 🙂 Autor tarify sa k tomu svojho času vyjadril, cit. "Pôvodný návrh bol 10-minútového časového lístka. Zrušili [sme] ho vzhľadom k tomu, že takýto časový prestupný lístok je v praxi skoro nevyužiteľný." -- DPMK sa proste rozhodol, že to cestujúci aj tak nevyužije ?
Reakcia na: Sarko #27994:

Ak sú pochybenia kto to asi vymyslel, môžem poslať na Vašu emailovú adresu kópiu Košického korzára zo 16.10.2003, strana 3, článok: mi Košický korzár, zo dňa 16.10.2007, strana 3 - článok "Zápcham na križovatkách možno lacno zabrániť", podtitulok P.Titl: Zmenou dopravného značenia a signalizácie by sa priepustnosť zvýšila až o 40 %.
V archíve Korzára tento článok nie je publikovaný.
Sú to viac ako 4 roky, čo som tento návrh prezentoval v médiách, ale reakcia bola temer nulová. Záujmom mesta nie je riešiť dopravné problémy, stále sa čaká na bohatých investorov, ktorých podojíme, aby niečo poriešili. Aj
povinnosti mesta - napr. rozšírenie Palackého pod železničným podjazdom - mesto odsunulo na štát, aj keď Štúrova ulica už dávno nie je štátnou, ale mestskou komunikáciou.
P.Titl

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.