Nie lebo proste nie, vario je zastarale polovicate zle kvazi okopirovane T3 s pohonom na uhlie, my predsa potrebujeme megamodernu elektricku, jednu taku som videl na obrazku a ta je aj najlepsia.
Problem je ze 15T je zbytocne dlha... vy by ste potrebovali nejaku nizkokapacitnu elektricku (kapacitne na urovni T6), ktora by sa podla potreby dala spriahat do suprav, otazka je kto taku koncepciu este dnes vyraba...
no tie Combina od Siemensu by tiez neboli zle ? ked uz nieco kupit tak poriadne nizkopodlazne briky ako vravim nie polovicate riesenia teda ciastocne nizkopodlazne -Varia ktore mimochodom ani nie su najnovsie briky ,opakujem len kvazi nove prerobene T3 (aj zvonku ich dost pripominaju) ,takze ja som za T15 od Skody v kombinacii s Combinami od Siemensu a samozrejme za priebeznej vymeny kolajiska ,kedze to je podmienka nutna,nepotrebujeme si predsa hned po zakupeni tie briky znicit, cize nech to uz budu akekolvek nove modely,zakladom bude vymena kolajiska v co najrychlejsom moznom termine..
Ziska tym to ze sa obnovi vozovy park, ci ked tvoje stare auto dojazdi a kupis si nove, co sa vlastne zmenilo s tym ze mas nove auto?, tiez asi nic lebo mozes nanom jazdit len tak ako na tvojom starom aute. To ze pozemne vozidlo je nove znamena len ze bude nove, nebude ani lietat ani plavat. Znamena to snad len to ze sa zivotnost predlzi o ubudajuci vek noveho vozidla. Co je nezanedbatelny fakt.
Ako spomenuli uz ini 67 vozidiel nebude a uz vobec sa nebavime o vyradovani KT8D5, to by ich teraz nestriekali vsetky do mestskych farieb a instalovali tlacidla na dvere ze jo.
Keď sa tak nad tým zamyslím, je zbytočné špekulovať o inej než stávajúcej výprave, keďže je jasné, že DPMK kúpi 67 električiek (54 sólo nízkopodlažných jednosmerných a 13 obojsmerných nízkopodlažných približne 30-metrových električiek), ktorými sa nahradia všetky vysokopodlažné KT-čká a skoro celý vozový park T3. Čiže, čo sa defacto zmení s príchodom nových vozidiel? Pre cestujúcich iba garantovanosť nízkopodlažných spojov a pre DPMK takmer nič, iba nízkopodlažné poradia výpravy na električkových linkách a iná údržba nových električiek.
Neviem, či si to dotyčný pán prečíta, alebo sa to k nemu dostane nejak inak (proti by som nebol), ale pre pána vodiča z dnešnej 4302 (služba s ranným cigánskym spojom) by som mal zopár tipov do budúcna:
- krajnica nie je jazdný pruh,
- odbočovací pruh slúži na na odbočenie, nie pre jazdu rovno. Cez plné čiary neprechádzame a šípky neignorujeme,
- keď je maximálna povolená rýchlosť upravená dopravnou značkou na 80 alebo 100 km/h, tak nejazdíme 40-tkou, pokiaľ si to nevyžadujú okolnosti, alebo nadbeh,
- v prípade, že máme meškanie v trvaní polovice jazdnej doby celého spoja (!!!), nedávame prednosť kolegom tam, kde nemusíme.
Ďakujem.
Aha, takže najväčšie, obojsmerné a najnovšie NP trojčlánkové električky by jazdili iba v špičke pracovných dní? Tak to je teda efektivita využitia. A hneď po špičke totálna výmena vozidiel medzi linkami, prípadnne miešanie rôznych typov na jednej linke (raz dlhšia raz kratšia), a na obed pred špičkou opäť ďalšie rošády. R1 so sólo vozňami? Nesranduj. A ku krátkym vozom na R6 sa nevyjadrujem, neviem či vôbec rozumieš na čo slúži tá linka. Tvoje šoto nápady sú trochu mimo reality.
Neviem kde sa vyrabaju, no mne SIEMENS neznie poľsky Take Tramino poľsky znie, a minimalne na testovanie by som bral . Každopadne, nech by tu došlo čokoľvek, bez poriadnej rekonštrukcie trate to nepôjde, nové električky niesu stavane na tankodromy ako mame my, a okrem toho, skôr než začnú kupovať nove vozy by mali skôr modernizovať dielne, lebo inak tu nebude poriadne nič ...
Aby bolo jasné používateľovi 810zssk, ja som o 15T/14T neprosil. Zrejme si si ma pomýlil s používateľom stn35.
Adamcool: KT8 sa nemôžu rekonštruovať z euro-fondov. A tak či tak sa ich životnosť predĺži len o polovicu. Lepšie ich nahradiť úplne novými.
S tou výpravou by som ako tak súhlasil ? , len je tam jeden zádrhel, v tom, či chceš nasadiť Vario LF3 alebo Vario LF3/2 (jednosmerné alebo obojsmerné) a zabudol si na R-ky. Osobne by som kúpil už iba obojsmerné vozidlá. Výpravu by som teda zmenil takto:
Linka 2: počas špičky LF2, inak LF
Linka 3: počas špičky LF3/LF2/LF+LF, inak LF
Linka 4: počas špičky LF2, inak LF
Linka 5: vždy LF3/2 (iné nasadiť nejdú)
Linka 6: počas špičky LF3/2, LF+LF, cez pracovné dni LF2, cez voľné dni LF
Linka 7: počas špičky LF3/2, LF+LF, cez prac. dni LF2, cez voľné dni LF
Linka 9: počas špičky LF3/2, LF+LF, cez prac. dni LF2, cez voľné dni LF
Linka R1: vždy LF
Linka R2: prac. dni LF3/2,LF+LF, voľné dni LF
Linka R3: prac. dni LF3/2,LF+LF, voľné dni LF
Linka R4: vždy LF3/2, LF+LF
Linka R5: vždy LF
Linka R6: vždy LF
Linka R7: vždy LF
Linka R8: vždy LF
Toto by mohol byť prijateľný budúci scenár výpravy električkových liniek ak by sa kúpili iba Variá LF.
rpopo: Ťahať sem dajaké poľské šroty? Ani náhodou. S nimi sú iba problémy a museli by sa upravovať trate a obratiská.
Každopádne, akúkoľvek električku by Košice kúpili, konečne by patrične k tomu mohli vybaviť i dielne, aby sa maximálne zminimalizoval čas odstavenia hociktorej električky kvôli akejkoľvek poruche, ktorá sa dá odstrániť aj bez servisu od výrobcu. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.