Reakcia na: Tatranka #9237:
A ešte k Sedrii/Mladosti. To sedí. Je to vysoko, bolo to na lampáše, mám na to asi 10 dôkazov. Zaujímavé ale bolo kotvenie elektrického vedenia na úrovni Schalkház-u. Pôvodne bolo ukotvené na stĺpoch - také okrasné, ako na lampy, ale bez ozdobného výložníka. Stĺpy sú ešte na pohľadnici, odhadujem rok 1939 - trať ešte neprestavaná (foto z prestavby v Košických koľajach - síce chybne datovaná, ale to sme už riešili), osemposchoďák stojí, dočasný pamätník uhorskej koruny (namiesto MRŠ), jazdí sa vľavo (v Košiciach do 1941).
Na povojnovej fotke už stĺpy nincsen a kotvenie je na budovách, aj na Schalkháze (sú dôkazy na fotkách).
Ako začali rozoberať Schalkház, dali na miesto súčasné stĺpy VO, ale bez výložníkov a dočasne na ne ukotvili všetky možné "drôty". Osvetlenie bolo vtedy ešte stále "špagátové". Po zlikvidovaní budovy nainštalovali výložníky a svietidlá (2+2 na každom stĺpe, dne už len 2, spodné dva výložníky sú prázdne).
Zaujímavé, čo sa dá vysledovať zo starých fotiek ☺
Tatranka
Ešte tak pohľad na Strojárenskú aj s dajakým vagónom...
Tých trolejových úchytov tu máme zo päť základných typov vrátane súčasných.Najstaršie sú tie liatiny,potom čosi s okrúhlou podložkou alebo aj bez/na budove Polície od Kuzmánky je krásny kus aj s kĺbovým izolátorom,a aj tých je viac/,novšia verzia,pracovne som to nazval "prasačie chvostíky",podľa kvality vyhotovenia a všemožných variant na mieru evidentne samodomo á la DZMK-DPK,co kus to original,no a ešte dvoje už z U profilov,konfekcia používaná prakticky všade v ČSSR.
Na Moldavskej sú zabudované asi posledné keramické izolátory, "vajcia" ,v prevesoch.Toto už nikde inde nemáme,len visiace zbytky po budovách.Nahradzuje to plastová moderna...