Reakcia na: mi.v #11198:
Len aby ten dedinský garážista nemal lepší vozopark ako DPMK. Viď DAF Tour
napriek všetkej snahe vyspelých štátov o jej ušetrenie. Skôr mi ide o to, ako mestské podniky vychádzajú/nevychádzajú obyvateľom mesta v ústrety. (Napr. Mestské lesy dávajú zľavy.) Postavím to opačne: tá hypotetická "strata" 30 € na jednej objednávke DPMK nepoloží. Podľa mňa skôr teraz DPMK prichádza o viac objednávok. No stále platí aj opak, že zisk z tých objednávok DPMK nezachráni. Tieto straty alebo zisky sú len kvapka do bazéna. Jediné, čo sa docielilo teraz je, že ľudí to povzbudzuje zavolať pre väčšiu skupinu tú Karosu C 734 od TJ Sokol Lemešany. (Možno toto je ten stav vecí aký chceme mať?
) A mnohí, čo sa psychicky boja ísť inak ako autom a idú takou objednávkou sa iba utvrdia v tom, že autobus je vec stará, smradľavá, roztrasená a že znovu sa im potvrdilo, že majú pri aute naďalej zostať a mať pred blokom 2 autá, lebo rodina ich potrebuje, veď iná obstojná doprava v súčasnosti neexistuje.
Nie je v tom žiadny problém, vlastne je to blízke doterajším zvykom. No nedopatrením sa môže stať (;)), že ako prvá možnosť košičana napadne DPMK a na jeho minimálnu cenu objednávky tu reagujem. Tá cena nech pre právnické osoby a nekošičanov zostane na úrovni "neotravujte nás s malými objednávkami" a pre jednotlivcov nech sa dá použiť mestská karta, ktorá – citujem: "prináša zľavy na vybrané služby a tovary poskytované mestskými podnikmi a na vybrané komerčné produkty". Tam by stačilo znížiť minimálnu výšku objednávky o 30% (pri zachovaní nezmenených kilometrových a čakacích cien) a vybavené.
mi.v
Kilometrové a čakacie ceny sa aj mne vidia pomerne dobré. Ale tie minimálne ceny sú možno dobré pre Bratislavu, kde podľa inzerátov, ktoré som pozrel dnes, za obyčajný 51 m² 2-izbový byt v starom paneláku v Petržalke sú ľudia pripravení dať 120 000 €. Podľa takéhoto pomeru cien tých 96 € zodpovedá tak asi 50 € v Košiciach.