Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Veď už pri Auparku sa mohla doprava riešiť tunelom a financoval by to investor, no poslanci mu láskavo odhlasovali najlacnejšie riešenie. Úprava Ázijskej plus posudky a garáže by stáli násobne toľko, ako keď elektricku potiahnes po Americkej a Európskej a Ázijskú obslúžia busy. Vrcholom štedrosti by bola zdruzena zastávka pri metre, aby bol prestup hrana-hrana. Na toto by hypoteticky mesto ešte mohlo nájsť peniaze, ale na nejakú úpravu Ázijskej, keď pochybujem, že niekedy postavia pokračovanie Masarykovej či iné projekty, lebo nikdy nie sú
Reakcia na: veteran #11054:
Máte na mysli trasu Americká trieda → Európska trieda → Ázijská trieda?
Nájdu sa aj ľudia z odborných kruhov, ktorí tento variant pre územný plán podporia?
Reakcia na: Dispecer #11050:
Osobne dúfam, že lokalita Skalky ako plocha určená na zastavanie z územného plánu vypadne (tak, ako s tým ráta jeden z variantov). Pod sídliskom je plochy dostatok a tiež je tam dostatok priestoru na adekvátnu dopravnú infraštruktúru. A nie zapájať územie s tisíckami nových bytov na už teraz nedostatočnú sídliskovú infraštruktúru, ktorú už nie je kam rozširovať.
Reakcia na: mi.v #11053:
Riešenie ťahať električku po Európskej a Ázijskej triede s ukončením za Činskou ulicou je aj realizovateľné, aj prínosné. Akurát si to vyžaduje riešiť aj zvyšok dopravy na sídlisku, vrátane statickej.

A do toho sa zjavne nikomu nechce a tak to radšej čmárajú spodkom. Veď čo, Ťahanovčania chcú električku, tak im ju dáme.
Reakcia na: monoblok #11052:
keď som pozrel do mapy, napadlo mi, že tá popísaná kľukatá trasa bol asi iba taký humor. (Alebo som ju nepochopil?)

V meste sa ide diskutovať o územnom pláne a preto by ma zaujímalo, či existuje nejaké normálne (realizovateľné, prínosné) riešenie tohoto problému (napr. ako napísal Dispečer) alebo či bude lepšie celú trať na Ťahanovce z plánu zoškrtať.
Reakcia na: tbus #11047:
Evidentne vôbec nerozumieš mojím príspevkom, inak by si takú blbosť nenapísal. Tram na Moskovskú od nemocnice a bus od magistrátu na kláštor s tým, že jedna linka by šla cez moskovskú na kláštor. Toto si aplikuj na THC, akurát máš jeden výjazd.
Reakcia na: Dispecer #11050:
ked uz stredom, tak Budapestianska - Bruselska - Berlinska - Hanojska - Belehradska, a obratisko za blokmi
Reakcia na: mi.v #11049:
Potešilo ma, že niekto mi navrhol električku doslova až k vstupným dverám. ?

IMHO jediná rozumná možnosť obsluhy sídliska električkou v súčasnom stave je viesť ju v podzemí cca strednou osou sídliska (cca na úrovni tej komunikácie medzi ZŠ Juhoslovanská a ZŠ Belehradská) alebo "po uhlopriečke" od odbočky na sídlisko na Americkej až hore do miest, kam sa má sídlisko raz rozšíriť (Skalky).
Reakcia na: mi.v #11048:
P.S. Nie som Ťahanovčan, takže možnože mi hneď poviete, že električky na Ťahanovciach nemajú žiadnu šancu na normálnu obslužnosť (bez prestupov z busov) a preto na žiadnu trať smerom na Ťahanovce netreba ani pomýšľať.
Reakcia na: veteran #11045:
Existuje ešte nejaká možnosť, čo sa s tou traťou na Ťahanovciach dá robiť alebo sú možnosti už nulové?

Napríklad, pretiahnutie trate cez vnútroblok nejako tak, ako som načmáral na mapu, viď príloha.

Znovu príklad z Helsínk, Fíni svoji milovanú električku vedia potiahnuť aj cez úzke uličky, ak sa má dostať do zástavby. Všimnite si napríklad toto miesto https://goo.gl/maps/WJZHhpnXi722 (trať opustila štvorprúdovku) a sledujte trať ďalej. Potom trať vyjde na rovnakú štvorprúdovku, z ktorej odbočila, ibaže v protismere a po chvíli odbočí z nej inam. 🙂 U nás by takéto "nelogické" riešenie asi neprešlo, ale pre iných je vyššia obslužnosť obytných celkov priorita. U nás sa takéto extrémne riešenie ani nežiada, no je otázka, nakoľko flexibilní vieme byť v trasovaní na Slovensku a či vôbec ešte zostávajú nejaké dobré možnosti pre Ťahanovce.
Reakcia na: monoblok #11046:
Dpbre, tak presmerujme linku 19 a 36 aby jazdili iba po okraji sidliska, Starozagorska - Huskova - Klastor. A ludia sa uz nejak prisposobia
Parkujucich na chodnikoch ci po nich jazdiacich mas aj na KVP, takze toto nie je problem len THC. Podobne s tymi prekazkami, napriklad potrebujes k hlavnej poste z Janigovej, mozes sadnut na 19 urobit si okruznu jazdu sidliskom a potom sledovat, ako ti odide pred nosom 17 a potom stepovat pri nemocnici na 36 alebo na tu 36 zbehnes k MiU, tam musis cez cestu, schody, cesta a este semafory na hlavnej, takze tych 10-15 minut to trva, podobne ked skoncis pri klastore alebo Huskovej, tiez cesta, podchod, podchod cesta a si na Janigovej, od klastora to das po Klimkovicovej, ale tiez prechadzas 3x cestu.
Na THC sa s tram busu nezbavis, lebo je v plane zastavat aj zvysok tej casti k magnezitke, takze pokial by jazdila tram ta, obsluzila by aj tuto oblast, po Azijskej by ostal bus. Ja som celkom zvedavy, ako chcu vyriesit lokalitu na Na Kope medzi KVP a Myslavou, hovorilo sa o pretiahnuti Lechkeho, potom o privadzaci na Klimkovicovu a zatial len domy rastu a skutek utek. KVP sice ma tie prijazdy kapacitne, no Ipelska uz je celkom na hrane.
Reakcia na: tbus #11044:
Ťahanovce majú už od začiatku problém, že:
1. Parkovanie nebolo zrealizované ani len v rozsahu zastavovacieho plánu sídliska z 80. rokov.
2. Občianske vybavenie nefunguje tak, ako bolo navrhnuté pôvodne.

Kým bod 1 je stále riešiteľný a dá sa v pohode stavať aj nad rámec pôvodných plánov, bod 2 je už ťažší oriešok (spoločenské potreby a návyky sa zásadne zmenili). Drevenice vo vnútrobloku, ktoré mali slúžiť ako doplnok k hlavnému OV v pasáži na Budapeštianskej, sa premenili na všeličo možné. Navyše, z plavárne pre základné školy sa stala administratívna budova, z časti jednej ZŠ policajná stanica a tak ďalej. Toto všetko logicky ťahá statickú aj ostatnú nepešiu dopravu do tohto vnútrobloku a celý koncept sídliska sa v podstate rozsypal. A ešte keď k tomu prirátame chronické problémy s jediným kapacitným výjazdom...

Miesto riešenia týchto problémov chcú zabetónovaním koridoru pre električku výlučne na Americkej triede vyrobiť problém ďalší: vyháňanie ďalších ľudí preč z MHD.
Reakcia na: veteran #11037:
Na Tahanovciach k tomu kopcovitemu terenu a barieram treba priratat aj chodniky, na ktorych parkuju auta. Cestou z Pekinskej na Americku su dva moznosti ako takej priamej cesty, kde je cast Juhoslovanskej riesena tak, ze chodci musia zliezt na cestu lebo chodnik je obsadeny po celej sirke autami, dalsi usek tvori chodnik pojazdovany autami kde tu plot, stlpik, obchadzka, schody. Hore brehom prechadzka na 15 minut, dolu trochu menej. Madarska je v hornej casti tiez dobra prekazkova draha.
Sudny clovek sa vykasle na elektricku, na ktoru treba dochadzat dlhsie, ako je samotny cas cestovania. Dlhsia prechadzka obcas nezaskodi, ak je pekne pocasie, moze byt fajn, ale nie denno denne (obcas pride dazd, vietor, zima, noc a iné) navyse ak je v sucasnosti autobusova zastavka o 10 minut blizsie.
Ja sa silou mocou nebijem za elektricku na Americkej, len poukazujem na to, ze na Ázijskej na ňu dnes nie je miesto. Čo sa týka reorganizácie, pochybujem, že niekto niekedy zaplatí podzemné garáže na THC, aby bolo miesto na Ázijskej triede, navyše sa počíta aj so zástavbou ku magnezitke, je otázne, či vôbec pôjdu podzemné garáže vybudovať a pokiaľ by vyrástli garážové domy, viete si predstaviť že ľudia parkujú v nich a potom šliapu domov? Tomu sa predsa vyhýbajú ako čert krížu a tiež tu riešime, že ako ďaleko je Americká trieda od bytoviek. Na ten autobus by si sa z viacerých miest celkom naslapal( zastávka je až pri križovatke s pujmanovou) jazdí len raz za 15 min, v špičke 7-8, ale jazdia ním skôr ľudia do kanclu alebo študenti na koleje, väčšina ľudí zbehne po schodoch dole na tram alebo jazdí autom. Za mňa je to z Pekinskej na Americkú v pohode vzdialenosť akú mám na KVP k zastávke pri MiU a zase presunom na Ázijskú by bola vyvolaná veľká investícia a zároveň by sa odrezal prístup od magnezitky na tram do centra.
Reakcia na: monoblok #11040:
Je pomerne jedno, či je to administratívne Podolí, ak je to odtiaľ rovnako ďaleko aj na metro Pražského povstání a komu je to ďaleko, má to pár krokov na autobus.
Reakcia na: monoblok #11038:
Keď nie každý ide z tram na nákup, ale domov, tak potom prečo sa tu biješ za električku po Americkej triede, kde nijaké bytovky nie sú? A okrem toho v Řepách je rovno pri ceste oboje, aj OV, aj bytovky. A cesta vedie stredom sídliska.

Ad parkoviská na Ázijskej triede: Každému súdnemu človeku je jasné, že tak, ako sa tam parkuje dnes, je dlhodobo neudržateľné. Tá ulica nutne potrebuje reogranizáciu a tú je možné urobiť aj so zapracovaním električkovej trate.

No a ten Kublov... Zastávka obsluhuje priľahlé územie pri rieke, zvyšok vyššie má o.i. v pohode dostupnosť na Děkanku a Na Hřebenech. Nejako mi ale uniká súvislosť Kublova a Podolí s niekoľkotisícovým sídliskom z 80. rokov.
Na Lysine alebo Klaudianka sú ešte Podoli Kavci sú až za ulicou Na Hrebenech. No Modrany majú rovnaký problém ako THC, len tam sa zase nedá viesť tá trať vnútri sídliska, lebo sa tam s tram ani nepočítalo a nie je tam na to veľmi priestor. Pokiaľ by po Ázijskej jazdil bus a po Americkej tram, tak by to bolo v rámci možností ok. Inak by sa museli na THC stavať garáže a určite niečo aj zbúrať, aby sa tram na Ázijskú vošla.
Reakcia na: monoblok #11038:
A čo si vy, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom "hore na Podolí"? Lebo Kavky alebo Pankrác už fakt nie sú Podolí a obsluhuje ich niečo iné ako električka popri vode.
Sídliště Řepy je električkami obslúžené optimálne, lebo trať vedie STREDOM sídliska.
A že obsluha sídliště Modřany električkou po obvode a "last mile" autobusom nie je optimálna, je známe už od chvíle, kedy sa tam električka postavila ale kvôli topografickým pomerom to bolo ťažko inak riešiteľné - tak isto ako Pisoárky v Brne. A Líšeň opäť vedie STREDOM sídliska a nie okrajom s pustatinou na druhej strane.
Samozrejme, že som na Repach bol, si zájdi niekedy k Mensa gymnáziu alebo ZS JW a zistíš, že na trampolínu to je viac ako tvojich 5 minút, beriem samozrejme vzdialenejšie destinácie a nie bytovky pri ceste. Podobné to máš v Modranoch, ešte viac si vysliapnes z kublova hore na Podoli. Nechápem prečo stále točis okolo OV, nie každý ide z tram nakupovať, ale skôr ide domov a tak je dôležitá dochadzkova vzdialenosť od najvzdialnejsieho bodu k zastávke. Podobne zo Zufanovej alebo Vondrousovej je to na tram 10 minút a ľudia nemajú problém sa prejsť. Na druhej strane tebou navrhovaná trasa po ázijskej triede by síce bola bližšie ľuďom, no bohužiaľ vzhľadom na tamojšie pomery by si mal výjazdy z parkovísk rovno na tram trať, čo ti najskôr DPI vôbec neodsúhlasi, pretože by to bolo horšie ako na Kuzmányho či Jazere.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.