Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LUK #9488:

1.Tak toto je dovod, preco som to tu vobec nechcel zverejnovat. Vsetko ofrlat, osomrat. Preco sa to neda a je to. Zmetieme zo stola a je to! Aspon trosku snahy o riesenie prejavit!
2. Tak sa najprv pozri (nie v mape, no na mieste)- aky kopcovity teren to tam je (nie rovina). A vobec to nie je par metrov k dalsej zastavke. Aj schody za ktore som bojoval aspon rok (aj kvoli MHD- medzi Dumbierskou a Karpatskou, pri Inoveckej), nepostavili.
3. A klbove trolejbusy na zeleznicnej stanici nie su?!
4. Je pravda, ze konecna by bola v tomto pripade rozdielna. No aj tak vacsina cestujucich zastavky na Parkovisko prichadza z autobusovej a zeleznicnej zastavky. A cestujuci si zasluzia mat moznost cestovat aj zo zel. stanice do Sasovej.
A k tomu, k nam uz teraz nechodia spoje medzi 7:40-14:00!!!Predtym chodili cely den. To nehovorim o situacii do r. 1998, ked spoje tymto smerom zo zastavky Karpatska, chodili kazdych cca 5 min. v spicke a 12 min. mimo spicky!
A s tymi prejazdami problem nevidim- ved 1 konecna je predsa totozna (Pieninska).
4. Obyvatelia Rudohorskej, posty MAJU moznost volby v linke 26-tak ako som to uviedol v navrhu (ta ma konecnu na parkovisku). Nasa cast Sasovej ZIADNU moznost nema. Tych par minut navyse by ich nezabilo! Ved je to len 1 spoj za hodinu. Nech sa aj oni prisposobia nam, preco by sme sa mali vzdy len my?! (Autobusy linky 20 viackrat do dna premavaju na linke 22)

A mimochodom-cestujuci na zastavke Rudohorska, posta mozno rozdelit na 2 skupiny- 1. skupina je z oblasti Javornickej, Karpatskej (teda by im linka 20 a zastavka Karpatska (raz za hodinu) takmer vobec nezneprijemnila zivot) a 2. skupina z byvalej zastavky Starohorska-za Pikartom (a ti maju aj tak blizsie k linke 26) (--najviditelnejsie pri smere z mesta)

Na zaver: Snazil som sa o zmenu, ktora by NEZNAMENALA navysenie poctu km teda financii, ale by mala NESMIERNY vyznam pre zonu casti novej Sasovej. V tejto mizernej situacii som NEPOZADOVAL navysenie vydavkov, ale presun.
Alebo uvediem iny priklad-pre povestne Čenkovej deti upiect orieskovo-smotanovu tortu, ked je kuchyna takmer prazdna
mimi: mail dosiel. Najblizsie dni sa mi nikto nedovola (teda ja hovor neprijmem 🙂 ), v pondelok som opat on-line.
Reakcia na: Ali B. #9491:
dvoch prevadzkovatelov sa nemusime bat.

Za normalnych okolnosti (ktore v BB zial nepanuju) by s tendrom na dopravcu nebol ziadny problem. Mesto by stanovilo podmienky (dopravnu obsluznost, cenu cestovneho, prenajom zakladnej infrastruktury a uhradu straty), nasledne by vo verejnej sutazi vybralo najvyhodnejsieho uchadzaca, udelilo mu licenciu MHD na minimalne 4 roky a na rovnaku dobu uzavrelo zmluvu o uhrade straty z vykonov vo verejnom zaujme. Dopravca by si doplnil vozidlovy park novymi vozidlami (na 4 roky nie je problem si zabezpecit kopletny park) a obe strany by dodrziavali zmluvy k spokojnosti cestujucich.
BB-217AU zájazd smer Žiar n.H.
BB-063BS zájazd smer Žiar n.H. 🙂

V Štiavnici jazdí ex-pražská Karosa #7113 🙂
Na margo tejto diskusie ohľadom nájdenia nového dopravcu, by som chcel len podotknúť malý detail.
Nevyznám sa tak do toho, takže toto berte len ako pripomienku.
Mesto síce môže nájsť nového dopravcu, ale mesto vlastní len cca 30 autobusov a dva trolejbusy. S tým rozhodne nikto nezabezpečí celú MHD. Ako Kami napísal, asi nikto netúži, aby sem prišli dáke Karosy B 732 s rokom výroby pred 1988. A druhá vec sú trolejbusy. Tie vlastní BBDS (okrem dvoch). Mesto pri všetkej úcte si netrúfne úplne zrušiť trolejbusy. BBDS by ich tým pádom mohlo predať novému dopravcovi, čo sa asi nestane (viem, že všetky majú 15 rokov, no prechádzajú GO, v účtovnom vyjadrení technickým zhodnotením, čiže nejakú tú hodnotu majú), a je otázne, či by nový dopravca aj mal na to, aby to všetko kúpil. A keby sem prišiel druhý dopravca a je tu konkurencia, vzniká tu konkurenčné prostredie, kde už podľa EÚ nesmie byť žiadna strana zvýhodnená. Mesto tým pádom nemôže prenajať 30 autobusov jednej strane za "babku", a druhej strane (BBDS) dva trolejbusy a časť trolejového vedenia za konkrétnu sumu, alebo tiež za "babku". Bolo by to jednoznačné zvýhodnenie jednej strany. Teda podľa môjho náhľadu, pokiaľ by sem prišiel druhý dopravca, mal by riadne platiť za prenajaté vozy mestu BB (rovnako aj druhá strana). A pokiaľ ide o vytvorenie konkurenčného prostredia, nezdá sa mi celkom "konkurenčné", keď jednej strane ostanú trolejbusy, ktoré majú trasu danú (a aj vyššie náklady) a druhá strana bude mať autobusy s ktorými sa môže bezproblémov prispôsobovať požiadavkám cestujúcich. Ale to už je skôr polemické.
Týmto som nechcel obhajovať ani jednu ani druhú stranu, len som chcel poukázať na to, že sa mi to nezdá také jednoduché, akože vypíšme súťaž, niekto sa prihlási, vydajme licenciu a hotovo.
Sám som zvedavý ako to dopadne...
Reakcia na: Danny #9483:
ako Ti uz napisal LUK, odpvede na tieto 2 ziadosti (by) si sa dockal skor z iMHD. 🙂

Tymto vsak nechcem zhadzovat tvoju aktivitu, to nie.

Co sa tyka tendra na dopravcu, mesto si dufam najprv ujasni co chce a co za to da:
- ci vobec chce trolejbusy
- aky rozsah, cenu a kvalitu je ochotne dotovat.
Aby sa nestalo, ze vyhra dopravca ktory bude ziadat len dotaciu v podobe prenajmu vozidiel a ostatne vozy si pozhana po vrakoviskach okolitych statov.

Ale vlastne mi je to uz jedno. Nech sa zrusia trolejbusy, vsak iba co hucia a su "drahe". ... ?
Od 1.7. dochádza k dosť výrazným posunom na linke 603503 Tále-Banská Bystrica-Zvolen-Nitra-Trnava-Bratislava
Reakcia na: Danny #9484:
...a že vraj kto je tu nesmrteľný optimista... ? Kvôli tomuto si naozaj nemusel ešte viac zaťažovať odborníkov z MHD, stačilo sa obrátiť na odborníkov z iMHD... ? Hneď by si sa dozvedel, že takéto presuny sú nereálne. Taký malý detail - trasy liniek 20 a 22 sa líšia v ešte jednej (a to dosť podstatnej) veci - konečnej. A keď si odmyslíme takú vec, že ako chceš zabezpečiť prejazdy medzi týmito linkami, tak ostáva jeden závažný faktor - kde chceš točiť na železničnej stanici kĺbáky??? Veď už teraz je tam málo miesta... Alebo by si radšej na linku 22 sóla (pri nezmenom intervale, samozrejme)? A povedal by som, že cestujúci zo zastávky Rudohorská 1 (pošta) by sa Ti veľmi nepoďakovali, keby si ich nútil cestovať cez ÚR (úplná *iť) - dlhšia trasa a ešte aj prestoj na Tatranskej...
Tým samozrejme myšlienku ako takú nezavrhujem, ale treba veci vidieť v súvislostiach. Ja by som si tiež vedel predstaviť viacej spojov na L20. No vec nie "len" o presune spojov z jednej linky na druhú.

Bojuješ za lepšie obslúženie zopár ulíc (Tvojich) v Sásovej. Tieto ale nie sú v tak veľkej pešej vzdialenosti od jestvujúch liniek, ale sú miesta, ktoré od januára prišli o MHD a sú oveľa ďalej, ako Tebou spomínaný prípad...

ad koniec roka - kde berieš istotu, že do výberového konania sa prihlási aj niekto iný ako BBDS??? Pri tom prístupe mesta k otázkam MHD??? MHD nie je komerčná aktivita, na ktorú sa Ti ľudia pohrnú, tá sa bez dotácií a podpory robiť nedá. A bez podpory a dotácií sa ti každý vykašle...
Danny strasne som zvedavy kto sa bude zaujimat o dopravcu mhd. Mala anketa davajte odhady ktore spolocnosti by do toho sli. Ja davam byvaly Granus, teraz neviem ako sa vola.
maciatko: videl som Ťa na Huštáku, ale mal som dôležité rokovanie s jedným človekom, takže som Ťa nemohol pozdraviť osobne a potom si sa stratila v dave...
ZIADOST C.2
Banská Bystrica, 30.3.2005


VEC: Žiadosť o presun vybraných spojov MHD z linky 22 na linku 20

Dňom 3.1.2005 došlo v dôsledku zmien v MHD, k zrušeniu doobedných a čiastočne aj večerných spojov na linke 20. Tým sa sťažila dostupnosť lokality, ktorú táto linka obsluhuje. Ide o zónu, kde býva veľký počet obyvateľov sídliska Sásová. Preto Vás žiadam o zmenu tohto stavu formou presunu vybraných spojov z linky 22 na linku 20 (smer do i z centra).
Ide o takmer totožnú trasu, no časť trasy linky 22 obsluhuje i linka 26, ktorá bez problémov dokáže nahradiť takto vzniknutú „dieru“. Tak je možne jednoduchým a bezplatným spôsobom toto odstrániť. Až na 1 zastávku- Rudohorská 1 (pošta), je trasa od januára novovytvorenej linky 20 takmer totožná a len táto zastávka je cestujúcimi viacej používaná.
Preto by som si Vám dovolil navrhnúť, aby vybrané spoje linky 22 išli linkou 20 a pri každom mojom nižšie zmienenom návrhu je aj náhrada "vypadnutého" spoja na spomínanej zastávke linkou 26, v takmer totožnom čase.

(Všetky časy sú zo zastávky Rudohorská 1/ pošta)
LINKA 22 8:32 -presun na trasu linky 20 // 8:33 "záplata" linkou 26 na tejto zastávke

9:23 // 9:26
10:31 // 10:26
11:22 // 11:26
12:30 // 12:26
13:21 // 13:25
14:00 // 14:03
17:46 // 17:49
18:55 // 18:59
19:31 // 19:29
20:25 // 20:29
21:37 // 21:29

(--s tým, že v CP by sa mohlo uviesť napríklad: ** za predchádzajúcim spojom linky 22 a vo vysvetlivkách by bolo uvedené: Využite linku 26 alebo 20. Bolo by to tam asi potrebne uviesť.)

Verím, že moja žiadosť je podnetná a bude stáť za Vaše zváženie. Dúfam, že nám takto zlepšíte veľmi zlé autobusové spojenie. Zabili by sa tým dve muchy jednou ranou: rozsah výkonov v MHD sa nezvýši, no výrazne sa zlepší obslužnosť časti novej Sásovej.



P.S.: Ziadost podobneho znenia som poslal e-mailom Ing. Snopkovi este pred nadobudnutim povodnych zmien, 30.12.2004!
Samozrejme aj ta bola, ako to uz u nas byva zvykom, bez akejkolvek reakcie.
Slusnost kaze aspon odpisat. No to by som od vrchnosti v MHD asi privela chcel. Oni maju kopec inej roboty. Vsakze?!

Rozhodol som sa to tu zverejnit aj preto, ze nakoniec (zamietava) odpoved prisla. No len na MsU! Mne, ako ziadatelovi, nik nic neodpisal. Rozpraval som sa o tom dnes s Ing. Dureckom, ktoremu nakoniec po urgenciach odpoved prisla.

A este maly dodatok na zaver:
Uz sa tesim na koniec roka. Bude sa konat velky tresk v oblasti MHD. Je vsak vysoko pravdepodobne, ze sa uz BBDS ci ich ostravskych privatizerov nebude tykat.
Koncom roka ide totiz MsU vyhlasovat sutaz na prevadzkovanie MHD v BB. A po skusenostiach s BBDS, ich "ochotou" komunikovat a byt ustretovy potrebam (obyvatelov) mesta, sa pevne verim, mesto obzrie po inom prevadzkovatelovi MHD.

--Ktory si uz zakaznikov, teda klientov, bude vazit v duchu: NAS ZAKAZNIK, NAS PAN!
Reakcia na: Danny #9400:
Tak ako som slubil, kedze MHD mi DOTERAZ pisomne ani akokolvek inak neopovedala (po 2,5 mesiaci!), aspon sem davam do pozornosti znenia mojich 2 ziadosti adresovanych cez MsU na MHD:

Banská Bystrica, 30.3.2005


VEC: Žiadosť o sprístupnenie a zverejnenie existujúcich nočných spojov MHD

Dňom 3.1.2005 došlo v dôsledku zmien v MHD, k zrušeniu nočných spojov. Napriek tomu, časť týchto niekdajších nočných spojov naďalej premáva. (Napríklad bežne stretávam autobus 23:40 v Sásovej-smer Strieborné námestie. Alebo premáva/-jú ďalší/-e smerom z vozovne, nadránom po 3:00). MHD tieto „nezverejnené“ spoje využíva na rozvoz vodičov. Myslím si, že je mrhaním financií, keď tieto spoje hoci premávajú, no cestujúci nemajú možnosť do nich nastúpiť. A rozhodne lepšie nejaké peniaze ako nijaké. Ani nehovorím o ich využití počas víkendu, keď za ich fungovania chodili z nosných zastávok plné. Čo sa týka periodicity, ceny cestovného, prípadne zmene trasy, nechávam na Vaše zváženie.

Verím, že moja žiadosť je podnetná a vyhoviete jej. Výkony v MHD sa nezvýšia a určite sa potešia nielen cestujúci, ktorí sa chcú dlhšie zabaviť v centre, no i podnikatelia, ktorých sa zrušenie nočnej MHD citeľne dotklo.
Ešte aktuálne info z rekonštrukcie cesty Severná Karlovo
Ostane iba pravá časť chodníka ľavá sa zruši a o dobrého pol metra sa tým rozšíri cesta. Pri prechode sa momentáne zdržia vodiči 5 minút, momentálne sa prerába kanalizácia.
Malý off-topic ak ešte nemáte naplánovanú dovolenku a chce te ju prežiť na Slovensku pozrite si túto stránku

www.chatamilvic.sk
Reakcia na: Danny #9470:
Junak suvisi. Usek zel. trate medzi BB-ZV bude sucastou metropolitneho integrovaneho dopravneho systemu Banska Bystrica Zvolen,Ty o tom este nevies?? Po tej trati bude premavat rychlodraha(nieco ako "S-bahn") a ta bude kostrou celeho dopravneho systemu,vsade vo velkych mestach je tomu tak,ani to nevies?? No, a potom budu existovat prestupne terminaly na troleybusove a autobusove linky,vies..?
PIT: bolo na case! Ale ani im dlho netrvalo, kym sa rozhybali, iba 9 rokov...
Reakcia na: BigMac #9468:
Náhodou v elektrifikácii sa skutočne niečo aj robí, keďže v posledných týždňoch býva pondelok až štvrtok výluka na trati cca medzi 10:30 a 16:30. V nedeľu som išiel cez žst. Radvaň a videl som tam už betónové základy na stĺpy vedenia (2 boli dokonca aj na hl. st., kde majú označkované umelohmotnými fľašami miesta i pre ďalšie). Takže niečo sa predsa už robí...
Reakcia na: Kami #9476:
šak už sa stavia vo veľkom. Už sú osadené pätky v celom úseku ZV-BB... Každý týždeň je výluka. Teda akurát tento nie... ?
Bigmac #9468: aby si nebol prekvapeny. 🙂 Tentoraz je zmluva, su vyclenene peniaze a pomaly sa cerpaju. Uz boli nejake verejne sutaze na dodavatelov prac a nejake bubaky sa uz aj minuli.

maciatko: poniektori ignoruju aj ZSSK. 😛

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.