Reakcia na: LUK #9488:
1.Tak toto je dovod, preco som to tu vobec nechcel zverejnovat. Vsetko ofrlat, osomrat. Preco sa to neda a je to. Zmetieme zo stola a je to! Aspon trosku snahy o riesenie prejavit!
2. Tak sa najprv pozri (nie v mape, no na mieste)- aky kopcovity teren to tam je (nie rovina). A vobec to nie je par metrov k dalsej zastavke. Aj schody za ktore som bojoval aspon rok (aj kvoli MHD- medzi Dumbierskou a Karpatskou, pri Inoveckej), nepostavili.
3. A klbove trolejbusy na zeleznicnej stanici nie su?!
4. Je pravda, ze konecna by bola v tomto pripade rozdielna. No aj tak vacsina cestujucich zastavky na Parkovisko prichadza z autobusovej a zeleznicnej zastavky. A cestujuci si zasluzia mat moznost cestovat aj zo zel. stanice do Sasovej.
A k tomu, k nam uz teraz nechodia spoje medzi 7:40-14:00!!!Predtym chodili cely den. To nehovorim o situacii do r. 1998, ked spoje tymto smerom zo zastavky Karpatska, chodili kazdych cca 5 min. v spicke a 12 min. mimo spicky!
A s tymi prejazdami problem nevidim- ved 1 konecna je predsa totozna (Pieninska).
4. Obyvatelia Rudohorskej, posty MAJU moznost volby v linke 26-tak ako som to uviedol v navrhu (ta ma konecnu na parkovisku). Nasa cast Sasovej ZIADNU moznost nema. Tych par minut navyse by ich nezabilo! Ved je to len 1 spoj za hodinu. Nech sa aj oni prisposobia nam, preco by sme sa mali vzdy len my?! (Autobusy linky 20 viackrat do dna premavaju na linke 22)
A mimochodom-cestujuci na zastavke Rudohorska, posta mozno rozdelit na 2 skupiny- 1. skupina je z oblasti Javornickej, Karpatskej (teda by im linka 20 a zastavka Karpatska (raz za hodinu) takmer vobec nezneprijemnila zivot) a 2. skupina z byvalej zastavky Starohorska-za Pikartom (a ti maju aj tak blizsie k linke 26) (--najviditelnejsie pri smere z mesta)
Na zaver: Snazil som sa o zmenu, ktora by NEZNAMENALA navysenie poctu km teda financii, ale by mala NESMIERNY vyznam pre zonu casti novej Sasovej. V tejto mizernej situacii som NEPOZADOVAL navysenie vydavkov, ale presun.
Alebo uvediem iny priklad-pre povestne Čenkovej deti upiect orieskovo-smotanovu tortu, ked je kuchyna takmer prazdna
Ali B.
Nevyznám sa tak do toho, takže toto berte len ako pripomienku.
Mesto síce môže nájsť nového dopravcu, ale mesto vlastní len cca 30 autobusov a dva trolejbusy. S tým rozhodne nikto nezabezpečí celú MHD. Ako Kami napísal, asi nikto netúži, aby sem prišli dáke Karosy B 732 s rokom výroby pred 1988. A druhá vec sú trolejbusy. Tie vlastní BBDS (okrem dvoch). Mesto pri všetkej úcte si netrúfne úplne zrušiť trolejbusy. BBDS by ich tým pádom mohlo predať novému dopravcovi, čo sa asi nestane (viem, že všetky majú 15 rokov, no prechádzajú GO, v účtovnom vyjadrení technickým zhodnotením, čiže nejakú tú hodnotu majú), a je otázne, či by nový dopravca aj mal na to, aby to všetko kúpil. A keby sem prišiel druhý dopravca a je tu konkurencia, vzniká tu konkurenčné prostredie, kde už podľa EÚ nesmie byť žiadna strana zvýhodnená. Mesto tým pádom nemôže prenajať 30 autobusov jednej strane za "babku", a druhej strane (BBDS) dva trolejbusy a časť trolejového vedenia za konkrétnu sumu, alebo tiež za "babku". Bolo by to jednoznačné zvýhodnenie jednej strany. Teda podľa môjho náhľadu, pokiaľ by sem prišiel druhý dopravca, mal by riadne platiť za prenajaté vozy mestu BB (rovnako aj druhá strana). A pokiaľ ide o vytvorenie konkurenčného prostredia, nezdá sa mi celkom "konkurenčné", keď jednej strane ostanú trolejbusy, ktoré majú trasu danú (a aj vyššie náklady) a druhá strana bude mať autobusy s ktorými sa môže bezproblémov prispôsobovať požiadavkám cestujúcich. Ale to už je skôr polemické.
Týmto som nechcel obhajovať ani jednu ani druhú stranu, len som chcel poukázať na to, že sa mi to nezdá také jednoduché, akože vypíšme súťaž, niekto sa prihlási, vydajme licenciu a hotovo.
Sám som zvedavý ako to dopadne...