Reakcia na: LUK #9502:
tu 22 chces riesit pomocou poznamok (v nejakom intervale ide cez Karpatsku), alebo vsetky spoje? 26 pojde cez 29. augusta (kratsia cesta), alebo cez Nam. Slobody (prestupny bod)?
Tu sa vlastne riesi problem ako napojit Karpatsku, obsluhovanu kapacitnymi linkami 24/25, s Rudlovskou cestou (kapacitna 22) a nasledne so zel. stanicou (trolejbusy). "Bezplatna" zmena trasy by dalej kuskovala siet liniek a pomohla casti obyvatelov casti sidliska. Nie je to nemozne, ale ani take jednoduche.
Jedine systemove riesenie je prestupna tarifa. Umoznila by racionalizaciu siete a pomohla omnoho vacsiemu poctu ludi. A naklady? Keby mesto nahradilo dopravcovi sucasne trzby z prestupov, ani by ho (mesto) to nebolelo.
), v pondelok som opat on-line.
Kami
Za normalnych okolnosti (ktore v BB zial nepanuju) by s tendrom na dopravcu nebol ziadny problem. Mesto by stanovilo podmienky (dopravnu obsluznost, cenu cestovneho, prenajom zakladnej infrastruktury a uhradu straty), nasledne by vo verejnej sutazi vybralo najvyhodnejsieho uchadzaca, udelilo mu licenciu MHD na minimalne 4 roky a na rovnaku dobu uzavrelo zmluvu o uhrade straty z vykonov vo verejnom zaujme. Dopravca by si doplnil vozidlovy park novymi vozidlami (na 4 roky nie je problem si zabezpecit kopletny park) a obe strany by dodrziavali zmluvy k spokojnosti cestujucich.