Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Stale sa bavime o kadejakych zlozitych tarifnych programoch. Ani ten zilinsky nie je idealny!

Preto sa znova pytam: CO JE ZLE NA KLASICKYCH PREDPLATNYCH LISTKOCH NA MHD ake funguju v Bratislave, Kosiciach a Presove???

Rychly nastup a vystup cestujucich, nizke ceny za cestovanie (= zvysovanie atraktivity MHD) + ked sa to tak vezme aj volne jazdy, kedze za obdobie sa plati pausalne bez ohladu na pocet uskutocnenych jazd.
Presov ma cca o 10 000 obyvatelov viac ako BB. Je tam aj MHD drahsia? Nie! Ja ako student si kupim mesacnik za 165 Sk a ak ma to bavi a mam na to cas, mozem vykonat 2500 jazd za stale tu istu cenu (!!!). O com sa teda bavime?
Petik: s tou cudzou kartou som neratal. Citacky pri dverach maju napriklad v Ziline - normalne oznacovace, len zvladaju aj cipove karty. Podobne by to malo byt v Nitre. Nitrania nadavali, ze im teraz dlho trva nastupovanie a cesta sa im predrazuje.
Rozlisenie casu by sa hodilo hlavne na zlavy pri prestupoch - rozna dlzka casu, pripadne zvyhodnenie pre najaky typ karty.
Karta plati viac rokov, na jeden rok je len studentska.

32 je spickova v tom zmysle, ze premava len v spicke, nie v hustote intervalu. Horne Prsany su samostatna obec. Bud rad, ze tam nejde MHD, len by sa pridala dalsia "neintervalovatelna" linka.

P.Debnár: spravu som dal hned ako som mohol. Stranku robime vo volnom case, takze spracovanie CP moze trvat dlhsie. Uz 2.12. mal byt CP na oficialnej stranke www.mhdbb.sk.
Zatial mozem uviest akurat odchody z konecnych:
Kralova, vrchy: 0540 0640 0735 0835 1240 1340 1440 1545
Podlavice, Gastanova: 0610 0710 0805 1310 1410 1520
Tak ja si myslim ze to v sucasnosti nie je technicky celkom dobre riesitelne (najviac som videl citacku kariet na cca 15-20cm (aj cez penazenku a povedzme kabelku).
Navyse problem by bol, co keby som kupil kartu niekomu inemu? Musel by som mu ju odniest pesi (aby mi to neodpocitalo kredit) ?
Okrem toho by nebol vyrieseny zakladny problem - cierny pasazieri. Takze cely system by bola len draha sranda. To by kludne mohli dat ku vsetkym dveram citacky take ako su dnes vpredu, len trochu mensie (nechapem preco to musi byt taka ozruta ako z prvej republiky).

Ale myslim si ze tie tarify by slo zaviest uz dnes. Dokonca si myslim, ze by to zvladol aj Emtest.
Prestupy to predsa zvlada uz dnes. Casova platnost karty je tiez obmedzena (hoci teraz to ma platnost rok ci dva, verim ze by to slo obmedzit lubovolne).
Pri kazdom predlzeni platnosti by potom musel cestujuci zaplatit cenu za tarif, ale to by sa robilo v stankoch ako teraz (pripadne specialnych "listkobankomatoch:) )
Mozno by to nezvladlo volne jazdy. To nevadi, volne jazdy nebudu (Papyr - vid Oskarove tarify "Na istotu" a "Na zisk" - tam volne minuty nie su).
Dalsi mozny problem s Emtestom je velkost jednotky, ktora ma byt odcitana za jazdu. To netusim - je to zadane nejak v tom chipe alebo to dokaze rozoznat len 2 druhy (normalny a zlavneny)?. Keby aj, stale by bola moznost zaviest aspon moj tarif "Jazdim casto" (4 Sk/jazda + 180 Sk/mesiac) - de facto obycajne zlavnene cestovne.
Inak rozlisenie spicky a sedla mi nepride v MHD ako rozumny napad. Ludia predsa nebudu cestovat viac/menej v zavislosti od konkretnej sazby. To ma zmysel v dialkovej doprave ale v MHD? Maximalne tak zrusenie zliav v rannej spicke (povedzme od 6:00 do 8:00).

Kami #593: Su to spickove linky, ale aj ich druhu konecnu (Ilias, Prsany) neobsluhuje ziadna ina linka.
🙂 To je pekne povedat "Spickova linka", ked to chodi raz za hodinu.
Inak preco nedaju aj linke hore do Prsian nejake cislo? Vsak to ide len o 2 zastavky dalej (3-8min -podla toho ktory bus).
Na uvodnej stranke reklamujete novy spoj c.32 smer Prsany od 1.12.2002, avsak do cestovneho poriadku ste ho zabudli dat, dajte si to do poriadku!
Papyr: presne nad tym som rozmyslal. Neviem ci existuje system co dokaze na dialku citat karty bez toho aby ovplyvnil co nema (ine vysielace a prijmace). Na druhej strane, keby fungoval, mozno zaviest vsetky tie programy, pausaly, casove cestovne, zlavy pri prestupe a pod. pri nastupovani vsetkymi dverami. V Ziline v realnom case vedia kolko ludi vo vozidle cestuje a kolko z nich zaplatilo! Potom staci poslat revizorov skontrolovat ciernych pasazierov tam kde cestuju.

Linka 32 ma medzi Prsianskou terasou na Sladkovicovou 3 minuty. Zaujimave, ze SADka ma len 2. 🙂
Papyr: Nic v zlom, no Tvoja "user-friendly" tarifa okrem zvysenych nakladov na instalaciu technickeho zabezpecenia nic neprinasa oproti napr. presovskemu systemu. Ved ja mozem nastupit cez 2., 3. alebo 4. dvere do autobusu aj bez listka.
Papyr: škoda, že sme sa nestretli, keď si bol v BA - sorry, nemohol som (zápočet). Nechal som Ťa pozdavovať, ale asi sa to až k Tebe nedostalo...
Vladimír: otoč si mapu VKÚ na druhú stranu, je tam mapa okolia v mierke 1:50 000. Sú na nej aj vrstevnice, tak ti pomôže získať prehľad o sklonových pomeroch na Pršianskej terase (je to celkom solídny kopec).

Papyr: pekné nápady, ale zrealizovateľné možno v Berne, Marseilles, ale nie v BB! 🙂

Kami: nevadí, všetko si kuknem na stránkach BBDS 🙂
Mimochodom, ked sme sa nedavno bavili o tych tarifnych programoch pre cestujucich (X Sk mesacne, Y jazd zadarmo, dalsie jazdy len za Z Sk...) - napadla ma jedna fantazmagoria, ktora by cestovanie MHD vyrazne zrychlila a zjednodusila.

1. Vo vsetkych vozidlach by na vsetkych dverach fungoval bezdotykovy citac kariet. (Do dveri by boli vsadene ramy, ako su pri vychode z obchodov, proti kradeziam.)

2. Nastupujem do vozidla povedzme 1502. Je to prve vozidlo, do ktoreho v ten den nastupujem, od rana som sa este MHD neviezol. V zadnom vrecku nohavic mam puzdro s dokladmi a v nom aj magneticku kartu s nejakym zakaznickym tarifom. Prechodom cez dvere vozidla sa mi automaticky odpocita jedna jazda.

3. Karta a citacie zariadenie si pamataju, kedy som do vozidla nastupil. V priebehu jazdy mozem este aj vystupit a vratit sa dnu (napriklad, je narvane vozidlo a ja chcem na zastavke uvolnit priestor dveri vystupujucim, tak vystupim a hned nastupim.) Za to sa mi dalsie jazdy neodpocitaju.

4. Pokial stihnem z trolejbusu 1502 prestupit na iny autobus povedzme do 20 minut, takisto sa mi pri vstupe don neodpocita dalsia jazda, jedna sa o navazny prestup.

5. Z poctu oskenovanych cipovych kariet a hmotnosti vozidla urci pocitac v kazdom okamihu priblizne percento ludi, ktori maju magneticke karty.

6. Pokial nemam kartu (som povedzme navstevnik BB), nastupim na predne dvere a kupim si listok u vodica.

7. Plati pravidlo: na nastup sa pouzivaju:
a) len predne dvere, pokial si chcete kupit listok u vodica
b) ostatne dvere vozidla, pokial mate kartu.
Na vystup sa pouzivaju vsetky dvere okrem prednych.
Predne dvere tym padom nemusia mat citaci ram.

Jednoducha, user-friendly teoria, nie? Akurat trosku utopisticka...
Ano, je to TEN Luptak. Zo vseobecne znamych mien je tam aj Hrubala - advokat, byvaly sudca.

Ten trolik bez GO je urcite 1508. Stale ma normalne pridelenu linku - 7.
Kami: Jan Luptak.... To je TEN Jan Luptak? 🙂
Petik #587: nemohli, su to spickove linky

Majkl: o stvrtkovom Tescobuse neviem nic viac 😞

Konecna 32: neviem ako to vyzera na VKU 4., doma mam len VKU 2., pri sebe este starsiu mapu kde nie je nic.
V lete som si bol pozriet nove bytovky aj domy. Ked sa ide od Radvane, Prsianska cesta ide akoby po hrebeni. Niekde na pomyselnej spojnici ZVT a Stupov su naprv vlavo 2 bytovky a vpravo odbocuje uzka cesta okolo novych domov dole kopcom na Stupy (slepu ulicu). Tejto lokalite sa myslim hovori Malachovke skalky - ponukala to jedna realitka.
Konecna moze byt len niekde pri bytovkach, musim si este pozriet fotku. Tam na ceste je aj zastavka SAD Kralova,vrchy - spoje 601419. Cez vianoce sa pojdem previest, potom poviem viac.
(SDKÚ, Smer, ANO) Alojz Bolgáč, Michal Bucek, Peter Finďo, Vladimír Baláž, Ladislav Slobodník, Martin Baník, Ján Barič, Peter Púchovský, Miroslav Bancík, Tatiana Lisá, Ľubica Blažejová, Jana Becková, Tomáš Novanský
(KDH, SZS, OKS) Mária Červeňová, Márius Mika, Pavol Katreniak, Jozef Haško, Ľudmila Priehodová, Štefan Babjak, Tivadar Tuharský, Ján Hrubala, Milan Lichý, Richard Lačný, Jana Brázdilová
(SDĽ, HZD, ZRS a SDSS) Igor Cmarko, Ján Ľupták, Milan Smädo, Svetozár Dluholucký
SDA Ľubomír Motyčka
DS Miroslav Toman
NEKA Pavol Bielik

Tito ludia budu spoluzodpovedni za to, ako bude vyzerat MHD o 4 roky.
Majkl: Tak to, co si teraz napisal je naozaj velmi smutne. V Presove uz davno nepocitam, kolko mojich navrhov (vacsich, ci mensich) DPMP uviedol do praxe. Asi to bude fakt o ludoch.

Naozaj, logicka konecna L32 by bola na Prsianskej az hore pri novych domoch.
Zaujimave, napisal som hore, ale nikdy som tam nebol, takze ani neviem, ci sa ide do Prsian hore alebo dolu kopcom. Podla mapy sa mi akosi vidi, ze by to mohlo byt hore na kopci. Ale nie tak davno som z mapy tiez otipoval Polnu ul. na stvorprudovku a Internatnu ul. na uplne rovinatu ulicu, takze na to by som sa nespoliehal 🙂
I tak, cestovné poriadky daktorých liniek sa menili aj k 1.11., ale na ich stránke sú CP len k 4.10. ...

Petik: moja skúsenosť je (DPB), že ak aj navrhneš niečo dobré, tak to nezrealizujú len preto, lebo je to nápad zvonka...
Vladimír: BBDS nemá na nete ani informácie o zmenách, výlukách, sú tam len cestovné poriadky... (v totálne šitnej forme -->Emtest)

Môžem sa len domnievať, že konečná je až pri novej výstavbe, inde by sa ani nemal kde otočiť. Viac bude asi vedieť Kami.
Majkl: Ved ja nemam nic proti technickemu stavu vozidiel v BB. I ked i tu sa nasli "zjavy" s ktorymi som sa na vychode este nestretol - napr. diera (!!!) v bocnej stene trolejbusu. Ked som vtedy ten trolejbus (nie som si isty, zeby c. 1508 ???) na Foncorde zbadal, myslel som, ze odpadnem 🙂

Aj mne sa napad s moznostou vyberu tarifneho programu siteho cestujucemu na mieru paci. No nehnevajte sa, som konzervativec a najlepsie su predsa len normalne predplatne listky (aspon pre cestujuceho urcite).

Zaujimave, na strankach BBDS by ste sa o linke c. 32 nedocitali. Nozaj ziadny zmysel pre informovanie ale tu musim priznat, ze to iste robi aj presovsky DP, zmenil CP jednej linky, a dalsim trom ciastocne zmenil trasu - zachadzka k hypertescu - a tiez sa to neunuval menit na internete, akurat dal oznam). Kde ma vlastne L32 konecnu na Prsianskej? Je to niekde na jej zaciatku alebo premava az do tej novej kolnie rodinnych domov (ktorej vystavba je vyznacena v mape od VKU - 4. vyd.) ?
IMHO linky 32 a 93 by mohli zachadzat do Skubina/na Mlynsku a vsetky 34 by potom mohli koncit v Podlaviciach.
Kami: linka 32: vravíš, že zasa raz zapracovala povestná bystrická "informovanosť"
cestujúcich. Dôkaz toho, že stále len hasia. Ale mali by si uvedomiť, že žijeme
v informačnom veku - a informácie majú cenu zlata 🙂

Petik & Kami: vodič je povinný zobrať všetky druhy bankoviek a mincí, ale môžme sa tešiť,
NBS pripravuje zrušenie 10 a 20 haliernikov.

Kami: ten Tescobus 2 má aj dáke číselné označenie?
Vlado: svätá pravda, dobré postrehy

Petik: mne jeden vodič - z 1004 tiež neotvoril predné dvere. Vystupoval som pri Ese
(Globtel) a na zastávke nikto nebol. Sedel som na prednom sedadle a vo voze bolo pomerne
dosť ľudí, tak som si povedal, čo sa budem predierať a postavil som sa k predným dverám.
Došiel do zastávky a otvoril všetky okrem predných. Poprosil som ho nech otvorí a on že
vastupuje sa zadnými dvermi a že to tam mám napísané. Nič tam nebolo - voz bol po GO a nemal
ešte nálepky. A tak som sa musel asi 3O sekúnd predierať k stredým dverám, ále predpis je
predpis. Keby radšej v iných vecich boli vodiči zásadoví...

Petik & Papyr & nová tarifa - téda, dobré nápady máte! Neviem prečo sú DP v tomto také
konvenčné, veď tie karty by to mali umožniť. Druhá vec je, že Emtest by to stopro nezvládol.
Napr. dakde na pobaltí (info d3k0) sa dá platiť za lístok v MHD esemeskou.

Maťo: na to môžeš zabudnúť (aspoň v blízkej budúcnosti).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.